
Digital First چیست و آیا بازار ایران به آن نزدیک است؟

فهرست مطلب
به گزارش دیام برد، احمدعلی فرهودی، مدیرعامل دیما در حاشیه رویداد بازارمحوری دیام برد در خصوص تغییرات سال ۱۴۰۴ در حوزه تبلیغات دیجیتال، گفت: «اتفاقاتی که در بازار تبلیغات دیجیتال میافتد، تابع اتفاقاتی است که در بازار تبلیغات رخ میدهد که این تغییرات نیز خود تابع متغییرهای کلان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، قانونی و …است. پیشبینیهای اقتصادی برای سال ۱۴۰۴ به هیچ عنوان پیشبینیهای خوشبینانهای نیست و احتمالا حجم کل بازار خدمات تبلیغات و بازاریابی کوچک شود.»
او ادامه داد: «حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از بازار تبلیغات به تبلیغات دیجیتال اختصاص دارد اما در کشورهای پیشرفته این آمار گاهی تا بالای ۵۰ درصد هم پیش میرود. تبلیغات در کشور ما هم در سالهای اخیر به سمت دیجیتالی شدن رفته است. در همین راستا اتفاق مهمتری که در داخل کشور با وجود چندین سال تاخیر شاهد آن هستیم، این است که صنایع غیردیجیتال بیشتر به سمت دیجیتالی شدن و استفاده از تبلیغات دیجیتال پیش میروند.»
این گفتوگو با حمایت بیمهدات کام انجام شده است.
Digital First در حال جدیتر گرفته شدن است
مدیرعامل آژانس تبلیغات دیجیتال دیما درباره تغییرات ساختاری که در سال ۱۴۰۴ در حوزه تبلیغات رخ میدهد گفت: «صنایعی که به صورت سنتی ساختار تبلیغاتی آنها مبتنی بر تلویزیون یا تبلیغات محیطی بوده است و بخشی از سود حاصل این نوع تبلیغات را صرف تبلیغات دیجیتال یا تبلیغاتی محدود در شبکههای اجتماعی میکردند، در یک سال اخیر با روندی روبهرشد و سریع تبلیغات دیجیتال خود را از تبلیغات محیطی جدا کردند.»
او در ادامه افزود: «یکی دیگر از اتفاق مهمی که آن هم با تاخیر در کشور ما به وقوع پیوست، مطرح شدن مفهوم Digital First Marketing یا بازاریابی مبتنی بر دیجیتال در حال جدیتر گرفته شدن است. این اتفاق به این جهت که جایگاه تبلیغات در تلویزیون، BTL و امثالهم را تغییر داده است، یک تغییر ساختاری محسوب میشود. در گذشته تبلیغات فضای دیجیتال در خدمت تبلیغات تلویزیونی بود اما حالا این تبلیغات دیجیتالی هستند که جایگاه اول را دارند و تبلیغاتی تلویزیونی و کمپینهای محیطی و BTL در خدمت تبلیغات دیجیتالی هستند.
نسخه کامل این گفتوگو را میتوانید در ادامه تماشا کنید.
اسپانسر این گفتوگو: بیمه دات کام
