
بستهبندی و هوش مصنوعی، حفظ محیط زیست و آخرین ترندها


به گزارش دیام برد، متین میرزایی، همبنیانگذار رویداد دوسالانه بستهها در رویداد بازارمحوری دیام برد دررابطهبا ترندهای جدید در حوزه بستهبندی و نقش هوش مصنوعی در این زمینه، گفت: «بستهبندی، بهعنوان رسانهای که در نهایت به دست مصرفکننده میرسد و بیشترین ارتباط را از طریق حس لامسه برقرار میکند، امروز تحت تأثیر ترندهایی قرار گرفته که هدف آنها ایجاد ارتباطی عمیقتر و تجربهای کاملتر در زمان مصرف است. بهعنوانمثال، استفاده از فناوریهایی مانند کد QR یا واقعیت افزوده میتواند این ارتباط را تقویت کند.»
این گفتوگو با حمایت بیمهداتکام انجام شده است.
او درباره ورود هوش مصنوعی در حوزه دیزاین گفت: «اگر دانش و درک درستی از دیزاین و تفکر دیزاین داشته باشید، میتوانید از هوش مصنوعی بهدرستی بهره بگیرید. بسیاری از کارهایی که قبلاً زمان زیادی از طراحان میگرفت، امروز با یک پرامپت ساده قابل انجام است. اما مرز باریکی در استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد. شما باید مانند یک مدیر هنری با هوش مصنوعی رفتار کنید و هر آنچه لازم دارید را از او درخواست و دریافت کنید. اینکه هر چیزی که میخواهید از او دریافت کنید و فکر کنید که خروجی ذهن شماست؛ ممکن است در ابتدا جذاب باشد؛ اما بهمرور به برده و بنده هوش مصنوعی تبدیل میشوید.»
میرزایی در پاسخ به ترند جهانی محیط زیست، گفت: «برندهای کمی توانستهاند در تولیدات پریمیوم و محدود خود، رویکردی پایدار و دوستدار محیط زیست را در بستهبندیها اجرا کنند. به دلیل مسائل اقتصادی، این ترند هنوز نتوانسته در سطح جهانی بهصورت گسترده و عمده عملی شود. اقدامات مختلفی دررابطهبا این دغدغه انجام شده و ما در رویداد بستهها تلاش میکنیم حتماً بخشی را به بستهبندیهای دوستدار محیط زیست اختصاص دهیم. چرا که نمیتوان از آن چشمپوشی کرد.»
همبنیانگذار رویداد دوسالانه بستهها در مورد وضعیت ایران نیز عنوان کرد: «برندهایی در کشور وجود دارند که این مسیر را شروع کردهاند؛ از کاهش مصرف پلاستیک گرفته تا استفاده از متریالهایی با پایه گیاهی یا کاملاً بازیافتی. اینکه آیا تقاضا از سمت مصرفکننده برای چنین بستهبندیهایی وجود دارد یا نه؟ به نظر من نیاز باید از بالابهپایین ایجاد شود. زمانی که تولیدات با این ویژگیها انجام شوند و در دسترس قرار بگیرند، نیاز هم در ذهن مصرفکننده شکل میگیرد. در حال حاضر، این نیاز به طور عمومی وجود ندارد، اما در برخی حوزهها دیده میشود.»
نسخه کامل این گفتوگو را میتوانید در ادامه تماشا کنید.
اسپانسر این گفتوگو: بیمه دات کام

مطالب پیشنهادی

نشست تخصصی دیام برد، به تعویق افتاد
