تحلیل شبکه‌های اجتماعی تپسی!

⏱زمان مطالعه: 12 دقیقه

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که صفحات یک برند در شبکه‌های اجتماعی را ببینید و نظرات متعددی نسبت به آن داشته باشید. گاهی برخی ایده‌های خلاقانه ما را مجاب به تحسین تیم شبکه‌های اجتماعی یک سازمان می‌کنند، گاهی نیز برخی از محتواها از نظر ما مناسب نیستند (از جهات مختلف) و علامت سوالی در ذهن ما پدید می‌آورند.

در این نوشته قصد دارم سوشال مدیا سازمان تپسی را به طور کامل تحلیل و بررسی کنم. لازم به ذکر است، تحلیل‌های کمی بر اساس داده‌هایی است که پلتفرم‌ها و ابزارهای Third Party ارائه داده‌اند و تحلیل‌های کیفی براساس دیدگاه و تجربه شخصی و تیم محتوای دی‌ام برد.
علاوه بر موارد فوق، این محتوا تنها محصور به سازمان حرفه‌ای تپسی نمی‌شود و تلاش ما بر این است که شبکه‌های اجتماعی بسیاری از برندهای شناخته شده را بصورت سریالی در رسانه دی‌ام برد بررسی کنیم.

بررسی و تحلیل سوشال مدیا تپسی

پیش از آنکه در مورد سوشال مدیا تپسی صحبت کنیم، در یک خط این کسب و کار را شرح می‌دهیم: “تپسی یک سامانه هوشمند درخواست حمل‌ونقل آنلاین است که سفرهای درون شهری را راحت‌تر، امن‌تر و ارزان‌تر می‌کند” این توضیحی کوتاه در مورد تپسی است که در صفحه درباره ما وبسایت آن آورده شده است.
در باب تحلیل کلی سوشال مدیا سازمان تپسی می‌توانم بگویم مدیریت شبکه‌های اجتماعی با رویکرد روابط عمومی در جریان است. اما این جمله نمی‌تواند معنا و مفهوم واضحی را به شما منتقل کند، به همین دلیل هر سوشال مدیا را به طور جداگانه و کامل بررسی خواهیم کرد.

تحلیل اینستاگرام تپسی، متفاوت از سایرین!

اینستاگرام به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان و شاید محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. اکانت اینستاگرام تپسی در اردیبهشت ماه سال 1395 ساخته شده و هم اکنون بیش از 400 هزار دنبال کننده دارد.

مخاطبین

مخاطبین صفحه اینستاگرام تپسی

همانطور که مشاهده می‌شود بر اساس آمار ابزار آنالیز Upinfluence نزدیک به ۶۳ درصد از مخاطبین صفحه تپسی را آقایان و ۳۷ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. طبق انتظاری که داشتیم رده سنی 25 تا 34 سال درصد بالایی از مخاطبین پیج اینستاگرام تپسی را تشکیل می‌دهند که در این بین تهران با 45 درصد بیشترین کاربران را در این صفحه دارد. آمار مربوط به ملیت دنبال کنندگان نیز می‌تواند سندی بر کیفیت و واقعی بودن دنبال کنندگان تپسی باشد.

مخاطبین صفحه اینستاگرام تپسی

آمار علاقه‌مندی‌های دنبال‌کنندگان تپسی را نیز در بالا مشاهده می‌کنید که علاقه‌مندان به ماشین و تکنولوژی در صدر آنها قرار دارند.

نرخ تعامل و مشارکت

تحلیل سوشال مدیا تپسی

در این بخش با تکیه بر آمار و ارقام به بررسی پیج اینستاگرام تپسی می‌پردازیم. لازم به ذکر است در این قسمت بر اعداد ابزار Social Blade اعتماد می‌کنیم.

  • کامنت

    به طور میانگین هر پست اینستاگرام این برند حدود 1000 کامنت جذب می‌کند. این مقدار میانگین بوده و طبعا در اغلب پست‌ها آماری پایین‌تر از این عدد است. به طور طبیعی تعداد کامنت باتوجه به حوزه فعالیت و تعداد فالوور، پارامتری متغیر است. این میزان کامنت به نسبت برای یک برند که در حوزه حمل و نقل هوشمند فعالیت می‌کند، آمار نسبتا قابل قبولی است.برگزاری مسابقات در پیج اینستاگرام تپسیاما این عدد آنجایی خودنمایی می‌کند که میبینیم به لطف برگزاری مسابقات متعدد بالا رفته است. طبعا برگزاری مسابقه با هدف اینگیج کردن مخاطبین عملکرد درستی است که تپسی با توجه به غالب مخاطبینش که آقایان هستند، بیشتر رو به مسابقات فوتبالی آورده است.
    اما آیا خلاقیت در مسابقات اینستاگرام تپسی کم رنگ نیست؟!
    پیشنهاد: شاید بتوان با ایده گرفتن از هویت کسب و کار خود که حمل و نقل است، مسابقات مرتبط‌تری برگزار کند و گاهی حتی بیشتر نیز کاربران را درگیر کند (کاری که در برخی زمان‌ها از رقیب سنتی‌اش اسنپ دیده‌ایم). پیشنهاد می‌کنم برای مثال دست به طراحی مسابقاتی با محوریت جابه‌جایی در شهر بزنند و در قالب آن به تعدادی از کاربرانی که پاسخ درست داده‌اند کد تخفیف و یا سفر رایگان با تپسی هدیه بدهند.

  • لایک

    در قسمت بعدی از بررسی آمار و ارقام این صفحه به میانگین لایک ۱۱ هزار برای هر پست می‌رسیم که به نسبت عدد مناسبی با توجه به حوزه کاری و هویت برند است. برگزاری مسابقات مختلف، درگیر کردن احساسات مخاطب، تولید محتوا بر اساس مناسبت‌های مختلف و گاها ارائه کد تخفیف‌ها از جمله دلایلی هستند که تپسی را در رسیدن به این عدد یاری کرده‌اند.

  • نرخ تعامل

    در آخرین قسمت این بخش به نرخ تعامل صفحه می‌رسیم که حدود 3 درصد است. بدون شک این عدد برای صفحه‌ای با 400 هزار فالوور عدد مناسبی است که توسط اینگیجمنت پست‌های مسابقه (به خصوص پست‌هایی که جایزه سنگین مانند آیفون 12 دارند) به این حد رسیده است.

روند جذب مخاطب صفحه اینستاگرام تپسی

تحلیل روند جذب مخاطب در صفحه اینستاگرام تپسی

شاید این بخش برای خود من عجیب‌ترین قسمت این تحلیل باشد! وقتی روند جذب و ریزش مخاطب صفحه اینستاگرام تپسی را در 2 سال اخیر بررسی می‌کنیم به فراز و فرودهای متعددی برمی‌خوریم. طبیعی است که صفحه‌ای با این ابعاد در بازه‌های زمانی‌ای درگیر ریزش می‌شود، اما این مورد در صفحه تپسی کمی بنیادی به نظر می‌رسد!
در اینستاگرام همواره پس از کمپین تبلیغاتی، مسابقه و… بعد از اتمام فرایندِ رشد، ریزش مخاطبینی را داریم که به هر دلیل محتوای صفحه مورد توجه آنها نبوده است یا صرفا به خاطر مسابقه فالو کرده بودند. اما وقتی به نمودار رشد فالوور تپسی نگاه می‌کنیم، ریزش‌های زیاد و بعضا سنگینی را شاهد هستیم.

برای مثال توجه شما را به میانه نمودار فوق جلب می‌کنم. بر طبق این امار که از ابزار Notjustanalitics گرفته شده، تپسی در یک بازه زمانی حدودا 1 ساله مداوم درگیر ریزش فالوور بوده و نتوانسته آمار مثبتی را در این دوره از خود به جای گذارد.

در کنار این، وقتی تاریخ برخی ریزش‌های دیگر را در پیج تپسی بررسی کردم متوجه نکته‌ای کمی کلیشه‎‌ای اما مهم شدم. تپسی بسیاری از فرایندهای جذب فالوور خود را از طریق پست‌های مسابقه مانند آیفون 12 بدست می‌آورد که طبعا نرخ جذب فالوور بالایی دارند و به احتمال بالا هزینه جذب هر فالوور (Cost per follower) نیز عدد قابل قبولی بدست می‌آید. اما نکته اینجاست که پس از پایان مسابقات، تپسی درگیر ریزش‌های شدیدی می‌شود که شاید درصدی از آن ‌را بتوان به محتوای صفحه ارجاع داد. پس از این مشاهده تصمیم گرفتم روند ریزش فالوور تپسی را در همین مدت اخیر از ابزاری دیگر تحلیل کنم که Social Blade را انتخاب کردم.

بررسی ریزش مخاطبین اینتاگرام تپسی

ستون دوم از سمت چپ که با اعداد قرمز رنگ مشخص شده روند رشد/ریزش فالوور صفحه اینستاگرام تپسی را در هر روز نشان می‌دهد که از نظر من اعداد بسیار تامل برانگیزی است.

پیشنهاد: پیشنهاد می‌کنم تیم سوشال مدیا تپسی قبل از برنامه‌ریزی برای جذب مخاطب، راهکارهایی را برای جلوگیری از ریزش شدید مخاطبین اتخاذ کند. برگزاری مسابقات با جایزه‌های کوچک (مثلا کد تخفیف)، اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات در پیج‌های پرمخاطب با تکیه بر مزایای رقابتی تپسی می‌تواند کمک شایانی به کاهش روند ریزش مخاطب این صفحه کند. البته که این موارد نیازمند بودجه‌ای ماهانه و مستمر است که ممکن است به هر شکل همیشه در دسترس تیم سوشال مدیا نباشد.

سایر ابعاد صفحه اینستاگرام تپسی

  • بیو و هایلایت

در بیو صفحه اینستاگرام تپسی شاهد یک جمله‌ی احساسی و جالب هستیم. در این قسمت دیگر توضیحاتی از کسب و کار نمی‌بینیم که باتوجه به شناخت بالای برند تپسی ضرورتی هم ندارد. اما در همین بخش انتظار می‌رفت به جای لینک دانلود اپلیکیشن، یک لینک کوتاه برای مقاصد مختلف در نظر گرفته شود که با استفاده از آن بتوان به سایت تپسی، تماس با پشتیبانی، امنیت سفر، دانلود اپلیکیشن و… همزمان دسترسی داشت، استفاده از یک ابزاری مانند زیلینک.

بیو صفحه اینستاگرام تپسی

در ادامه هایلایت‌ها را مشاهده می‌کنیم که با انتظارات من اختلاف زیادی دارد. مخاطب هایلایت را به عنوان دسترسی سریعی به نیازهای خود متصور می‌شود، پس باید هایلایت‌های کم اهمیت را کاهش و موضوعات کاربردی را جایگزین آنها کنیم. برای مثال در همین راستا می‌توان 3 هایلایت قرعه کشی آیفون را ادغام کرد یا به طور کل هایلایتی برای برندگان مسابقات اختصاص داد. جای خالی هایلایت‌هایی چون پشتیبانی، تماس با ما، درباره تپسی، کار با اپلیکیشن و… نیز تا حدودی حس می‌شود.

  • طراحی

دیزاین صفحه اینستاگرام تپسی

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با محوریت محتوای بصری است؛ بنابراین طراحی گرافیکی و سبک دیزاین نقش بسیار مهمی در آن ایفا می‌کند. تپسی استراتژی دیزاین خود را کمی متفاوت از سایر برندهای ایرانی پی‌ریزی کرده است. برای مثال بر خلاف برندهایی مانند اسنپ و دیجی‌کالا از تمپلیت مشخص برای هر پست استفاده نمی‌کند و حتی لزومی برای استفاده دائمی از هویت بصری خود که رنگ اصلی آن نارنجی است نمی‌بیند (بر خلاف بسیاری از کسب‌و‌کارها مانند علی بابا).

این استراتژی را نمی‌توان به هیچ عنوان رد کرد زیرا بسیاری از صفحات برندهای بزرگ در دنیا همین اصل را انتخاب می‌کنند و نمی‌توان به طور کامل آن ‌را تایید کرد چون فعلا حداقل سلیقه مخاطبین ایرانی به محتوای بصری منظم و روی اصول رنگی خاص نزدیک‌تر است.
البته که اصل کلی، داشتن یک استایل و سبک دیزاین ثابت است که تپسی از این لحاظ هویت مخصوص به خود را در اینستاگرام دارد.

  • بررسی محتوایی

با نگاهی به صفحه اینستاگرام برند تپسی به چند دسته محتوا بر می‌خوریم:
محتوای مناسبتی، محتوای معرفی خدمات اپلیکیشن، مسابقه، پست‌هایی با هدف اینگیج مخاطب که اغلب موضوعی خلاقانه دارند و پست‌هایی که رویکری PR گونه دارند، در تلاش برای بهبود تصویر برند هستند و گاهی مسئولیت اجتماعی تپسی را یادآور می‌شوند.
در بین این دسته‌های محتوایی شاید بتوان محتواهایی با خلاقیت بیشتر از گونه‌های مختلف نیز جا داد، دسته‌ای که در حال حاضر کمتر دیده می‌شود. به علاوه به عقیده من به طور کلی خدمات مختلف تپسی به خوبی معرفی نشده؛ برای مثال در مورد سرویس هم خط، اتو پیک، همیار و حتی سامانه تلفنی تپسی (1630) هنوز آگاهی بخشی کاملی در میان جامعه صورت نگرفته که خود می‌تواند علاوه بر ایده‌ی تولید محتوا برای تبلیغات هم موثر واقع شود.

همچنین در مورد سفینه تپسی (باشگاه مشتریان تپسی) نیز آگاهی بخشی بالایی در سوشال مدیا صورت نگرفته که می‌تواند یک هایلایت کتگوری و چند پست اسلایدی در مورد آن تدارک دید، در این مسیر محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) (بیشتر در مورد UGC بخوانید) و به اشتراک گذاشتن آن احساس خوبی در مخاطب ایجاد می‌کند. در مورد آگاهی بخشی باشگاه مشتریان نیز می‌توانید آن‌را با اسنپ کلاب و یا دیجی پلاس مقایسه کنید.

نکات پیشنهادی در مورد صفحه اینستاگرام تپسی

  • تقویم محتوایی؟ کمی منظم‌تر!

در برخی بازه‌های زمانی مشاهده می‌شود که حتی 20 روز متوالی هیچ پستی در صفحه اینستاگرام تپسی گذاشته نشده، این مورد می‌تواند هم در رشد صفحه اینستاگرام هم در جلب توجه مخاطب، خلل وارد کند.

  • استفاده از رشته استوری‌ها

یکی از بهترین راه‌های تعامل با مخاطب در اینستاگرام رشته استوری‌های خلاقانه و اینگیج محور است که می‌تواند کمی بیشتر در پیج تپسی وجود داشته باشد. همچنین می‌توان کمپین‌های UGC محوری را در فضای سوشال طراحی و از آن در استوری استفاده کرد.

  • هایلایت پرسش‌های متداول

با توجه به سرویس‌ها و امکانات مختلف تپسی کاربران حتما سوالاتی در مورد این سرویس‌ها برای مثال سرویس هم خط و یا باشگاه مشتریان دارند، پیشنهاد می‌شود هایلایتی بر اساس این سوالات به عنوان پرسش‌های متداول ایجاد شود.

  • انتشار تجربیات

حتما در طول یک ماه کاربران زیادی تجربه مثبت خود را در استفاده از تپسی در قالب استوری منتشر می‌کنند. تپسی می‌تواند دسته هایلایت جداگانه‌ای برای آنها در نظر بگیرد.

تحلیل توییتر تپسی، در یک کلام دوست داشتنی!

تحلیل توییتر تپسی

اگر از من بخواهید صفحه توییتر تپسی را در یک جمله خلاصه کنم، می‌گویم “از نظر من دوست داشتنی است!” اهمیت بالا به سوشال لیسنینگ، توجه کامل به ترندهای روز و استفاده از محتوایی که کاربر را اینگیج کند، 3 دلیل اصلی من برای دوست داشتن صفحه توییتر تپسی است. اما در ادامه نگاهی آماری به این صفحه می‌اندازیم.

توییتر تپسی در آمار!

تحلیل اماری توییتر تپسی

تپسی که بیش از 5 سال است در تویتر فعالیت می‌کند در این مدت بیش از 3600 توییت داشته که به طور میانگین با زدن 1.8 توییت در روز عملکرد مناسبی از این بعد به جا گذاشته است (البته که تعداد را ملاکی برای خوب یا بد بودن به حساب نمی‌آوریم). در تصویر فوق نیز آمار 20 توییت آخر تپسی را مشاهده می‌کنیم که 322 ریتوییت و بیش از حدود 3450 فیو (لایک) داشته که آمار بسیار مناسبی در توییتر به شمار می‌آید. (آمار توسط ابزار آنالیز Influencer marketing hub)
اما در ادامه تصمیم دارم یکی از مزایای بسیار جالب صفحه توییتر تپسی را نسبت به اینستاگرام این سازمان بررسی کنم:

روند جذب مخاطب صفحه توییتر تپسی

این قسمت دقیقا همان مزیت توییتر تپسی نسبت به اینستاگرام آن است. جذب مخاطب بر اساس تولید محتوای مناسب و به صورت تدریجی با ریزش بسیار کم، چیزی که تماما در اینستاگرام دنبال آن بودیم اما در توییتر به آن رسیدیم.

روند جذب مخاطب صفحه توییتر تپسی

در نمودار فوق روند جذب فالوور توییتر تپسی را در بازه‌ی زمانی 3 سال اخیر مشاهده می‌کنیم. نکته‌ی قابل تامل آن است که در هیچ بازه زمانی‌ای مجموع روند رشد و ریزش فالوور منفی نبوده است!
نقطه عطفی که پاشنه آشیل تپسی در اینستاگرام بود.
در ادامه با بررسی نقاط قله‌ی این نمودار و قیاس تاریخ آن با محتواهای منتشر شده مشاهده می‌شود که محتواهای پرطرفدار تپسی در جذب فالوور توییتر نیز بسیار اثرگذار بوده‌اند که نشان می‌دهد تاثیرگذاری و اینگیج کردن مخاطبین استراتژیِ مناسبی است که تپسی آن‌را چراغ راه خود قرارداده است. (نمودار گرفته شده از ابزار Social Blade )

روند میزان تعامل (در اینجا لایک) مخاطبین با صفحه توییتر تپسی نیز نشان می‌دهد که یک‌سالی است این صفحه در تعامل با مخاطبین بسیار موفق‌تر از قبل عمل کرده است.
به نظر شما در این تاریخ استراتژی محتوایی تپسی تغییر کرده یا تیم سوشال مدیا؟!

 سایر ابعاد صفحه توییتر تپسی + پیشنهادات

  • استفاده از ترند روز

بر کسی پوشیده نیست که در طرح ریزی استراتژی سوشال مدیا حتما بایستی استفاده از ترندها را در در دستور کار قرار داد. برای اینکار هم کدام شبکه اجتماعی بهتر از توییتر؟! با بررسی محتوایی صفحه توییتر تپسی به راحتی مشاهده می‌کنیم که تپسی از ترندها کاملا بهره برده و محتواهایی مرتبط و خلاقانه تولید کرده است.

استفاده از ترند روز توییتر

  • سوشال و PR در کنار هم!

    با بررسی سوشال منشن‌ها و نگاهی به سوشال لیسنینگ تپسی در توییتر، فعالیت مشترک تیم PR و سوشال را به خوبی درک می‌کنیم. در کنار این مورد محتواهایی که با هدف بهبود تصویر برند هستند و لحن توییتر تپسی، نشان دهنده فعالیت مداوم تیم روابط عمومی در این فضاست. این توییت‌ها در کنار محتوای خلاقانه، تصویر دوست داشتنی‌ای از این برند خلق کرده است.

تحلیل روابط عمومی و سوشال مدیا تپسی

  • محتوای خلاقانه

    فعالیت در توییتر توسط سازمان‌ها به واسطه همین محتوای خلاقانه جالب می‌شود و همین دسته محتواها هستند که کاربر را به اینگیج ترغیب می‌کنند. تپسی نیز به نسبه توانسته از محتوای خلاقانه در جهت افزایش تعامل با کاربران بهره ببرد، البته که پیشنهاد می‌شود از این سطح فراتر بروند و با توجه به جنس کاربران توییتر، خلاقانه‌تر عمل کنند.

  • انتشار بازخوردهای مثبت

    انتشار بازخوردهای جالب و مثبت نیز یکی از ساده‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین محتواهایی است که کاربران علاقه‌مندند در صفحه توییتر سازمان‌ها ببینند. کاری که تپسی نیز همانند اغلب کسب و کارهای دیگر آن‌را انجام می‌دهد که طبعا بخشی از فرایند رصد شبکه‌های اجتماعی را نمایان می‌کند.

سوشال لیسنینگ تپسی در توییتر

تحلیل لینکدین تپسی

در آخرین بخش از تحلیل سوشال مدیا تپسی به لینکدین رسیدیم. لینکدین به عنوان یک شبکه اجتماعی در جهت ارتباط متخصصین نیازمند فعالیتی حرفه‌ای، تخصصی و در یک کلام مناسب فرهنگ لینکدین است. همانقدر که سازمان‌ها جنبه شوخ و خلاق خود را در توییتر نشان می‌دهند، در لینکدین بایستی تلاش کنند شخصیتی حرفه‌ای و تخصصی از خود نشان دهند.
در باب تحلیل لینکدین بیش از آنکه بتوان به عدد و ارقام پرداخت، بایستی روی موضوعات محتوایی و نحوه ارائه و حتی نگارش متمرکز شد.
صفحه لینکدین تپسی که هم اکنون در شرف 20 هزارتایی شدن است از چند دسته محتوا بهره گرفته است که در زیر به اختصار به آنها می‌پردازیم:

توجه به روابط عمومی

همانطور که بالاتر در تحلیل اینستاگرام و توییتر تپسی دیدیم، تپسی توجه زیادی به PR دارد و از شبکه‌های اجتماعی به خوبی در جهت پیاده سازی برنامه‌های روابط عمومی استفاده می‌کند. موضوعی که در لینکدین هم شاهد هستیم و تپسی محتواهای زیادی را در جهت اجرای برنامه‌های PR در لینکدین استفاده می‌کند. یکی از انواع این محتوا ارائه گزارش سالانه است.

فرصت‌های شغلی

 با توجه به مخاطبین حاضر در لینکدین و به شکل کلی سبک این شبکه اجتماعی، فرصت بسیار خوبی برای جذب متخصصین در این فضا پدید آمده است. تپسی نیز از این فضا استفاده کرده و در جهت جذب نیروی کار جدید بهره می‌برد.

فرصت‌های شغلی در لینکدین

معرفی امکانات جدید 

یکی از دسته محتواهایی که در صفحه لینکدین تپسی دیده می‌شود، به معرفی ویژگی‌ها و امکانات جدید اپلیکیشن تپسی اختصاص دارد که در این باب پیشنهاد می‌شود محتوایی یونیک برای لینکدین تهیه شده باشد که از میزان ارائه تخصصی بالاتری بهره‌مند شود.

ارائه فرهنگ سازمانی تپسی

ارائه فرهنگ سازمانی یکی از دسته‌های رایج محتوایی در لینکدین است که تپسی با ایده‌هایی جالب سعی در اجرای آنها داشته. البته که تعداد این محتواها زیاد نیست، اما ایده‌ها و نحوه ارائه جالب آنها، ترسیم زیبایی از فرهنگ سازمانی تپسی در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

ارائه فرهنگ سازمانی تپسی در لینکدین

جمع بندی

در این نوشته به تحلیل سوشال مدیا تپسی به عنوان سوشال مدیا یکی از شناخته شده‌ترین و حرفه‌ای‌ترین سازمان‌ها پرداختم. تمامی بررسی‌ها و نکات به صورت تحلیلی، تجربی و تخصصی بود که قطعا از جنبه پیشنهاد و ارائه کمک مطرح شده است. سعی می‌کنم در قسمت‌های بعدی این نوشته به سراغ سایر سازمان‌ها بروم.
خوش‌حال می‌شم انتقادات و پیشنهادات‌تون رو در کامنت‌های این محتوا با من در میون بگذارید و بگید علاقه‌مندید سری بعد به تحلیل سوشال مدیا کدوم سازمان بپردازیم.

 

چطور یک توییت، ۲ میلیون بازدید گرفت؟! مطالعه موردی کمپین توییتری تیمچه

2 دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید