زمان مطالعه: 3 دقیقه

دنیا به‌صورت دیجیتالی در حال تغییر است و کسب‌وکارها و سازمان‌ها در تلاش هستند که بازاریابی دیجیتالی خود را همگام با آن کامل کنند. امروزه، کسب‌وکارها و سازمان‌ها از دیجیتال‌ مارکتینگ برای تبلیغ محصول یا خدمات، بیان داستان و مفاهیم کسب‌وکار خود و ایجاد تعاملات پایدار استفاده می‌کنند. این بدان معناست که مشاغل دیجیتال‌ مارکتینگ، متقاضی زیادی دارند، اما مشاغل دیجیتال‌مارکتینگ تا چه حد خوب هستند؟ آیا ارزش دنبال‌کردن دارند؟ به عبارت بهتر، چه چیزهایی مشاغل دیجیتال مارکتینگ را به یک شغل ارزشمند تبدیل می‌کند؟

البته چیزی که یک شغل را خوب یا بد می‌کند، به ذهنیت افراد بستگی دارد؛ اما اگر می‌خواهید مسیر شغلی‌تان به طور مداوم شما را به چالش بکشد و به افزایش خلاقیت‌تان کمک کند، حرکت به سمت دنیای دیجیتال مارکتینگ انتخاب عاقلانه‌ای خواهد بود. شکی نیست که این حوزه، پتانسیل کسب درآمد بالایی هم دارد. چه چیزهای دیگری یک مسیر شغلی را باارزش می‌سازند؟

سرشار از انتخاب

گوگل، مایکروسافت و رایان‌ایر (Ryanair) به‌طور پیوسته مشاغل دیجیتالی جدیدی ایجاد می‌کنند؛ به این ترتیب، هرگز برای انتخاب در بین موقعیت‌های شغلی این حوزه نگرانی وجود ندارد. با انبوهی از نقش‌های جدید که هر ماه توسعه پیدا می‌کنند، می‌توانید انتخاب کنید که در کدام شاخه از دیجیتال مارکتینگ تخصص داشته باشید. از طرفی، مجموعه‌ای متنوع از برندها و کسب‌وکارها نیز به دنبال استعداد شما هستند و می‌توانید به آن‌ها درخواست بدهید.

پرجنب‌وجوش

فضای دیجیتال به طور ذاتی تغییر می‌کند، شکل می‌گیرد، به سطحی دیگر منتقل شده یا دگرگون می‌شود و با سرعت زیادی توسعه می‌یابد. اگر شغل دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید، هرگز دچار روزمرگی و رکود نخواهید شد و مجبور نخواهید بود هر روز، وظایفی قدیمی و تکراری را انجام دهید. برعکس، باید از آخرین ترندهای روز صنعت خود آگاه باشید، مهارت‌های جدید یاد بگیرید و رویکرد جدیدی برای انجام مسئولیت‌های خود بیابید. همچنین، با ترکیبی از افراد، استراتژی‌ها، کمپین‌ها و ابتکارات مختلف و متغیر کار خواهید کرد.

بخوانید  قیف بازاریابی چیست؟ آشنایی با قیف بازاریابی و طراحی قیف فروش

تنوع زیاد

همانطور که گفته شد، دیجیتال‌ مارکتینگ به طور مداوم در حال توسعه است و هر روز در آن، با مباحث جدیدی مثل تکنولوژی صدا و واقعیت افزوده (AR) روبه‌رو هستیم. با توجه به این موضوع، همیشه باید برای یادگیری مهارت‌های جدید آماده باشید و می‌توانید به صورت یکپارچه از حوزه‌ای به حوزه‌ای دیگر بروید.

دیجیتال‌ مارکتینگ تضمین می‌کند که از حرف خود لذت خواهید برد و در این مسیر، دائما شما را به چالش می‌کشد. این حرفه، نه‌تنها شما را سرگرم می‌کند، بلکه شانس بسیار خوبی نیز در اختیارتان قرار می‌دهد که با ترکیبی متنوع از افراد، پروژه‌ها و ابتکارات کار کنید. تنوع، چاشنی زندگی است و دیجیتال‌ مارکتینگ به‌خوبی مجموعه‌ای از آن را برایتان فراهم می‌کند.

آزادی عمل

از آنجا که هیچ‌ مسیر از‌ پیش‌ تنظیم‌شده‌ای برای ورود به موقعیت‌های شغلی دیجیتال‌ مارکتینگ وجود ندارد، شما می‌توانید تجربه کسب کنید، مهارت‌های جدید یاد بگیرید، قابلیت‌های خود را برای استخدام افزایش دهید و سفر خود را به گونه‌ای شروع کنید که مناسب شما باشد. در این مسیر، اجازه دهید خلاقیت و اشتیاقی که دارید راهنمای شما باشد. می‌توانید از راه‌ها و نکته‌های زیر نیز استفاده کنید:

  • حضوری قدرتمند در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و تعداد زیادی فالوئر در توییتر و اینستاگرام به دست آورید. همچنین می‌توانید بلاگی راه‌اندازی کنید و در آن دانش و صدای خود را به نمایش بگذارید.
  • در یک دوره دیجیتال مارکتینگ شناخته‌شده ثبت‌نام کنید.
  • با شرکت در آزمون‌های آنلاین، گواهی معتبر در این حوزه دریافت کنید.
  • خلاقیت به خرج دهید و برای تمرین، مهارت‌های خود را در کمپین‌های کوچک بازاریابی به کار ببرید.
بخوانید  لید چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟ راهنمای جامع تولید لید

برای افرادی که پرشور، باانگیزه، علاقه‌مند به یادگیری، سرشار از خلاقیت و عاشق تنوع هستند، دیجیتال مارکتینگ یک شغل رویایی به حساب می‌آید. حتما این اشخاص از چالش‌ها لذت می‌برند و به دنبال شغلی با درآمد بالا هستند.
اگر این توصیف درباره شما نیز صدق می‌کند، جواب ما به سوال شما این است: بله، مشاغل دیجیتال‌ مارکتینگ، گزینه‌های بسیار خوبی برای شما هستند. ابزارها و تکنولوژی‌های موردنیاز برای روبه‌رویی با چالش‌های آینده را یاد بگیرید و در حرفه خود بدرخشید.

منبع: Digital Marketing Institute

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.