تبلیغات همسان (Native Ad) چیست + معرفی نمونههای موفق ایرانی
فهرست مطلب
تبلیغات همسان (native ads)، همانطور که از نامشان مشخص است، به نوعی از تبلیغات گفته میشود که در آن محتوا، فرمت تبلیغ و ظاهر آن با ساختار و عملکرد محتوای رسانهای که در آن منتشر میشود، تطابق داشته باشد.
گفتیم که تبلیغات نیتیو، باید مانند مطالب پیرامون آن به نظر برسند، بنابراین به ویژه در مواردی که هدف تبلیغ، آگاهی از برند باشد، ممکن است برخی از کلمات متداول مانند (خرید، اشتراک، ثبتنام و…) را که به دیدنشان در تبلیغات عادت داریم، مشاهده نکنیم.
در تصویر زیر، یک نمونه از تبلیغات همسان را که توسط یکتانت منتشر شده است، میبینید.
از آنجا که بیشتر مخاطبان، دیگر به اشکال سنتی تبلیغات اعتماد ندارند، برندهای تجاری و شرکتهای نوپا، بودجه بیشتری را برای بازاریابی محتوایی و قالبهای تبلیغاتی غیرمختل کننده مانند تبلیفات بومی اختصاص میدهند. آخرین آمار تبلیغات همسان نیز تأیید میکند که این نوع تبلیغات، برای مخاطبان، جذاب و قابل اعتماد هستند و در بسیاری از مواقع میتوانند بیشتر از سایر فرمهای تبلیغاتی، کلیک و فروش ایجاد کنند.
در نمودار زیر که سایت emarketer منتشر کرده است، میتوانید CTR (درباره افزایش CTR بخوانید) تبلیغات نیتیو در دستهبندیهای مختلف کسبوکارها را مشاهده کنید. اگر نمیدانید CTR چیست به این مطلب مراجعه کنید.
تبلیغات همسان چگونه کار میکند؟
تبلیغات همسان، از انواع تبلیغات آنلاین و به نوعی بخشی از performance marketing است و دو طرف دارد. طرف عرضه و طرف تقاضا. در سمت عرضه ناشرانی هستند (وبسایتهای محتوایی و خبری، پیجهای اینستاگرامی و …) که مخاطب بالایی دارند و به دنبال کسب درآمد از رسانههای خود میباشند. در سمت تقاضا، تبلیغدهندههایی هستند که به دنبال دستیابی به مخاطب و اهداف برند آگاهی، فروش یا جمعآوری سر نخ (lead generation) هستند.
انواع تبلیغات همسان
تبلیغات همسان میتوانند در بسترهای مختلف تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرند. با هم به بررسی انواع این تبلیغات میپردازیم:
محتوای پیشنهادی
این نوع از تبلیغات همسان را در وبسایتها مشاهده میکنید. آنها معمولا تحت عناوینی مانند “پیشنهادهای روز”، “از سراسر وب” و “مطالب پیشنهادی” نمایش داده میشوند. کاربر تصور میکند که تبلیغ، یک پیشنهاد مطالب برگزیده از سوی مدیریت آن سایت است و با احتمال بیشتری بر روی آن محتوا کلیک مینماید.
تبلیغات درون محتوایی (داخل فید)
گاهی تبلیغات نیتیو در بین محتوای خبری یک سایت، پست یا استوری یک پیج اینستاگرام و … قرار میگیرند. این تبلیغات، محتوا یا قالبی مشابه محتوای رسانهای که در آن منتشر میشوند، دارند و کاربر را به سایت، اپلیکیشن یا پیج تبلیغدهنده هدایت میکنند.
تبلیغات در موتورهای جستجو
تبلیغات در موتورهای جستوجو (گوگل ادز که محبوبترین آنها به حساب میآید)، از انواع تبلیغات همسان محسوب میشود. تبلیغات در کنار سایر محتواهایی که براساس سرچ ارگانیک نمایش داده میشوند، قرار میگیرند و تنها با یک Ad از بقیه جدا میگردند.
آنچه که در بالا اشاره کردیم، انواع تبلیغات همسان هستند اما معمولا وقتی نام “تبلیغات همسان” به تنهایی میآید، منظور همان تبلیغاتی است که در میان مطالب یا در پایین و اطراف وبسایتها تحت عناوین “پیشنهادهای روز”، “از سراسر وب” و “مطالب پیشنهادی” نمایش داده میشوند. با هم به بررسی انواع تبلیغات همسان در وبسایتها میپردازیم.
انواع تبلیغات همسان در وبسایتها
همسان عادی
در همسان عادی برای تبلیغات هیچ محدودیتی گذاشته نمیشود و مخاطبان در هر سایتی با هر موضوعی که وارد شوند، میتوانند تبلیغات شما را مشاهده کنند. اگر هدف آگاهی از برند دارید یا کسبوکار شما مخاطب عام دارد، همسان عادی برای شما گزینه مناسبی است.
همسان ریتارگتینگ
تبلیغات همسان ریتارگتینگ فقط به مخاطبانی نمایش داده میشود که حداقل یک بار به سایت شما سرزدهاند. شما میتوانید با استفاده از تخفیفها و پیشنهادهای جذاب این کاربران را مجدد به سایت خود بازگردانید.
همسان هدفمند
اسمش گویای همه چیز است. تبلیغات همسانی که به شما برای اجرای هدفمندتر کمپینهای تبلیغاتی کمک میکند. چطور این کار را میکند؟ به سه روش همسان موضوعی، رفتارمحور و کلیدواژهای.
موضوعی:
در تبلیغات همسان موضوعی میتوانید تعیین کنید که تبلیغاتتان در صفحههایی با موضوع مدنظر شما نمایش بگیرد. برای مثال اگر در حوزه بورس فعالیت دارید، تبلیغات شما فقط در صفحات مربوط به همین موضوعات منتشر میشود.
رفتارمحور:
حال به کمک همسان رفتارمحور میتوانید به جای تعیین موضوعات صفحات، علاقه کاربران را هدف قرار دهید و برای مثال تعیین کنید که تبلیغ شما فقط به علاقهمندان به تکنولوژی نمایش داده شود، صرف نظر از اینکه الان در سایت خبری، اقتصادی یا …هستند.
کلیدواژهای:
در همسان کلیدواژهای شما چند واژه انتخاب میکنید و تبلیغتان در صفحاتی که در عنوان یا متادیسکریپشن خود آن کلیدواژهها را داشته باشند، نمایش میگیرد.
شما میتوانید باتوجه به بودجه، هدف و نوع کسبوکار خود به راحتی بین یک تا چند روش بالا را برای تبلیغات خدمات/محصولات خود انتخاب نمایید. شاید آمار زیر نیز در انتخاب بهتر به شما کمک کند.
میانگین CTR انواع تبلیغات همسان به تفکیک موبایل و دسکتاپ:
علت استفاده از تبلیغات نیتیو چیست؟
کاربران اینترنت روزانه تبلیغات زیادی را در قالبها و در پلتفرمهای متفاوت مشاهده میکنند؛ همین باعث شده است که نسبت به تبلیغات بیتفاوت باشند یا حتی آگاهانه آنها را نادیده بگیرند. از آنجا که تبلیغ همسان یا نیتیو محتوا و فرمتش با ساختار و عملکرد محتوای رسانه ناشر مشابه است، بهتر میتواند نظر مخاطبان را به خود جلب نماید.
محل قرار گیری تبلیغات همسان
همانطور که بالاتر اشاره کردیم، تبلیغ همسان در رسانههای متفاوتی قابل مشاهده است بنابراین باتوجه به انواع مختلفی که دارند، ممکن است در بین محتوای خبری یک سایت، انتهای مطالب بلاگ یک سایت، در میان پستهای یک پیج اینستاگرام و حتی کنار نتایج جستجوی ارگانیک گوگل باشند.
از چه طریق تبلیغات همسان انجام دهیم؟
با توجه به اینکه از چه نوعی از تبلیغات همسان استفاده میکنید، میتوانید با پلتفرمهای متفاوتی همکاری نمایید اما از آنچا که اغلب زمانی که از تبلیغات همسان صجبت میشود، منظور تبلیغات نیتیو به صورت محتوای پبشنهادی در وبسایتهاست، برای اجرای تبلیغات خود میتوانید از پلتفرمهای تبلیغات آنلاین مانند یکتانت، مدیااد، صباویژن، سنجاق و … استفاده کنید. به این صورت که شما ابتدا بودجهای را برای تبلیغات همسان خود اختصاص میدهید و پنل ادنتورک خود را مطابق آن شارژ میکنید. این بودجه صرف نمایش محتوای تبلیغاتی شما در وبسایتهای ناشران طرف قرارداد ادنتورکها میشود.
برچسب و علامتگذاری تبلیغات همسان
گفتیم که بیشتر مخاطبان تمایلی به دیدن تبلیغات ندارند، پس کسبوکارها از تبلیغات همسان استفاده میکنند تا مخاطب در نگاه اول متوجه ماهیت تبلیغاتی محتوا نشود و بدین وسیله مخاطبان بیشتری را جذب نمایند و نرخ تبدیل تبلیغات را بالا ببرند. تا اینجا همه چیز برای تبلیغدهنده خوب است اما آیا مخاطب هم حق دارد که بداند محتوا تبلیغاتی است؟ مشخصا بله. مخاطب هم حقوقی دارد و باید بداند که محتوایی که میبیند تبلیغاتی است یا خیر. پس برای حفظ تعادل، باید تبلیغات نیتیو علامتگذاری شوند و این کار به صورتی انجام گیرد که نه حقوق مخاطب زیر پا گذاشته شود و نه محتوا به صورت کاملا واضح و شفاف تبلیغاتی باشد.
چه زمانی باید از تبلیغات همسان استفاده کنیم؟
شما در هر مرحله از قیف فروش (آگاهی از برند، ایجاد علاقه، ایجاد تمایل و اقدام به عمل) میتوانید از تبلیغات نیتیو یا همسان استفاده کنید اما با توجه به اهداف خود میتوانید تعیین نمایید که چه نوع از تبلیغات همسان برای شما کاربردیتر است. برای مثال همسان عادی برای آگاهی از برند، همسان موضوعی برای ایجاد علاقه، همسان رفتارمحور برای ایجاد تمایل و همسان ریتارگتینگ برای اقدام به عمل توصیه میشوند.
هزینه تبلیغات همسان چقدر است؟
هزینه تبلیغات نیتیو به ازای هر کلیک محاسبه میشود که حداقل هزینه کلیک در یکتانت ۵۰ تومان است. طبق گزارش یکتانت هزینه میانگین کلیک در سال ۹۹ در موبایل ۲۴۰ تومان و در دسکتاپ ۴۷۰ تومان بوده است.
چه کسانی از تبلیغات همسان سود میبرند؟
۱. تبلیغدهندهها
بسیاری از برندهای تجاری و استارتاپهایی که تازه شروع به کار کردهاند، از تبلیغات نیتیو، برای رسیدن به مخاطبان استفاده میکنند. زمانی که مردم در حال استفاده از یک محتوا هستند و برای کشف چیزهای جدید آمادهاند، کمپین تبلیغات همسان، میتواند اهدافی مانند آگاهی از برند و همچنین فروش را تحقق بخشد.
۲. ناشران
تبلیغات نیتیو، یک ابزار کارآمد جهت کسب درآمد ناشران است. ناشران، بدون آن که به تجربه کاربری مخاطبانشان لطمهای وارد شود، میتوانند آنها را به محتوای مفیدی که تبلیغات در آنها جای گرفته است، هدایت کنند.
۳. کاربران
معمولا تبلیغاتی مانند پاپآپها و یا pre-rollها (تبلیغاتی که پیش از شروع ویدیوها نمایش داده میشوند، مانند تبلیغات پیش از ویدیوهای یوتوب) برای کاربران آزاردهنده هستند. تبلیغ همسان، این آزردگی خاطر را برای کاربران ایجاد نمیکنند.
بنابراین:
- وقتی کاربران برای کشف چیزهای جدید آماده هستند، تبلیغکنندگان میتوانند به مخاطبان خود دست یابند.
- ناشران میتوانند از سایتهای خود درآمد کسب کنند، بدون آنکه تجربه کاربری را قربانی نمایند.
- کاربران میتوانند از ماهیت مختلکننده قالبهای تبلیغی سنتی خلاص شوند و با محتوای برند تجاری خود ارتباط برقرار کنند.
برای آن که با مفهوم تبلیغات نیتیو بیشتر آشنا شوید، با هم چند نمونه موفق از این تبلیغات را مرور میکنیم:
نمونههای تبلیغات همسان موفق ایرانی
مهمترین عامل موفقیت یک تبلیغ همسان، بنر است. در این مقاله میتوانید نکات مهم درباره طراحی درست و اصولی بنرهای تبلیغاتی که منجر به افزایش CTR را بیاموزید.
یکتانت و مدیااد در گزارشهای سالانه خود برترین تبلیغات نیتیو را به شرح زیر معرفی کردند:
سه محتوای برتر یکتانت درسال ۹۹ از نظر نرخ کلیک (CTR)
سه محتوای برتر مدیااد در سال ۹۸ از نظر نرخ کلیک (CTR)
سه محتوای برتر مدیااد در سال ۹۸ از نظر تعداد کلیک
نمونههای تبلیغات همسان موفق غیر ایرانی
۱. تبلیغ ذرت رنگی
یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد یک تبلیغ همسان، استفاده از تکنیک داستانسرایی است. اگر این داستانسرایی با تصویری چشمنواز و رنگارنگ نیز ترکیب شود، طبیعتا نتیجه بهتری خواهد داشت. به تبلیغ منتشر شده در سایت Business Insider دقت کنید.
مثال بالا دقیقاً مانند یک مقاله معمولی در Business Insider است. این مطلب که در مورد یک نوع ذرت چند رنگی است، روایت داستان مردی است که زمانی که در جستوجوی ریشههای بومی آمریکایی خود بوده است، توانسته ذرت رنگی پرورش دهد.
Business Insider، به شیوهای واقعی داستان ذرت رنگینکمان را در تصویری شگفتانگیز، جسورانه و چشمنواز بازگو میکند. این مقاله حاوی لینکهایی برای خرید بذر به صورت آنلاین از شرکتی است که هماکنون صاحب این محصول میباشد. بنابراین آنچه که در واقع یک صفحه فروش محصول است، به عنوان یک خبر جالب و جذاب ارائه شده است.
نکته جالب در مورد این مقاله، سلب مسئولیت Business Insider از انتشار آن است. Business Insider عنوان کرده است که “این مقاله در ابتدا در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است و ما صرفا آن را بروزرسانی کردهایم زیرا این داستانها (موضوعات) تاریخ انقضا ندارند و همیشه جذاب هستند.”
این اتفاق، به خوبی نشان میدهد که یک محتوای سبز اگر بومیسازی شود، واقعاً میتواند به صورت طولانیمدت موفقیت کسب کند.
۲. تبلیغ مرسدس
این کمپین نیتیو از مرسدس، نمونهای از محتوایی روان است که برای جلب توجه و درگیر کردن کاربر طراحی شده است. این کمپین که تحت عنوان “ظهور ابرقدرتها” نامیده میشود، بر فناوریهای مختلفی که افراد را به “ابرقهرمانان” تبدیل میکند، تمرکز دارد. مانند لباسهای اسکلت روباتی، واقعیت مجازی در پزشکی و سری مرسدس بنز کلاس E
محتوای همسان فوق بسیار تعاملی است. شامل سوالات و نکات مهم و هیجانانگیزی است که کاربر میتواند برای کسب اطلاعات بیشتر روی آنها کلیک کند. اما یکی از بهترین موارد درباره این کمپین این است که چگونه ارتباطی بین مرسدس و “ابر قدرت” ایجاد شده است.
این تبلیغ، یادآور یکی از قدیمیترین نمونههای تبلیغات همسان است؛ تبلیغ “جزای رهبری” (Penalty of Leadership) که در سال ۱۹۱۵ توسط کادیلاک منتشر شد.
این آگهی ساده چاپی، توانست جان تازهای به برند کادیلاک ببخشد و مشکل اصلی کادیلاک در آن زمان یعنی سیر نزولی فروش را به صعودی تبدیل کند
امروزه، آگهی تعاملی مرسدس بر همین اصل تکیه میکند. ایجاد یک ارتباط قدرتمند بین ماشین و مفهوم تعالی برتر!
۳. تبلیغ UPS
این اینفوگرافیک که نوآوریهای UPS را در عملیات مدیریت زنجیره تأمین خود نشان میدهد، نمونه دیگری از کمپین نیتیو ادز موفق است.
آنچه که باعث شده است، این اینفوگرافیک به عنوان نمونهای موفق از تبلیغات همسان شناخته شود این است که در طرح آن از رنگ قهوهای و زرد استفاده شده است که به طرز ظریفی پیام برند را تقویت میکند. علاوه براین، این اینفوگرافیک که در نهایت منجر به فروش خدمات UPS میشود، از تکنیک بازگو کردن مشکل و ارائه راه حل به شکلی که اعتماد کاربر را جلب کند، استفاده کرده است.
مزایای تبلیغات همسان چیست؟
۱. در تبلیغات نیتیو، تبلیغات شما در جایی ظاهر میشود که خوانندگان در حال بررسی آنها هستند. از طرفی، بسیاری از کاربران اینترنت الگویی را برای رهایی از بمباران شدن توسط تبلیغات ایجاد کردهاند که تبلیغات بومی این روشهای کاربران را دور میزند و توجه آنان را به خود جلب میکند.
۲. تبلیغات نیتیو، سه برابر، وقت و توجه بیشتری را به خود جلب میکنند و ده برابر عملکرد بهتری نسبت به تبلیغات سنتی دارند.
۳. تبلیغات همسان نسبت به سایر تبلیغات، بیشتر به جذابیت و به رسمیت شناخته شدن برند کمک میکنند. فقط باید با توجه به قوانین تبلیغات همسان و با کیفیت بالا انجام شوند تا بتوانند در ذهن خواننده اثر مثبت خود را بگذارند.
۴. زمانی که این نوع تبلیغات به درستی انجام شوند، شانس زیادی برای ویروسی شدن دارند. مردم با کمال میل، محتوایی را که دوست دارند به اشتراک میگذارند. در این حالت، مخاطبان شما به میزان قابل توجهی در کمپین بازاریابی به شما کمک میکنند. (تبلیغات نیتیوی که در پیجهای اینستاگرام میبینید، مثال خوبی برای این مزیت تبلیغات همسان است).
۵. نسبت به تبلیغات بنری و کلیکی، ارزانتر است.
معایب تبلیغات همسان چیست؟
۱. یکی از بزرگترین مشکل این نوع تبلیغات این است که ممکن است باعث ایجاد حس تقلب، دروغ و یا سوءاستفاده در مخاطب شوند. تصور کنید، مخاطب یک محتوا را به قصد رسیدن به پاسخ سوالش میخواند و ناگهان متوجه میشود که این یک تبلیغ است. پس باید بسیار مراقب باشید که محتوایی که تولید میکنید، مناسب باشد تا در ذهن مخاطب به عنوان فریبکار شناخته نشوید و آگاهی از برند منفی ایجاد نکنید.
۲. تبلیغات نیتیو، بدون شک یک روش قدرتمند در بازاریابی آنلاین است اما برای بهرهگیری از پتانسیل کامل آن، نیاز است زمان زیادی را در جهت تولید محتوای باکیفیت و انجام تست A/B صرف کنید تا بتوانید در نهایت به نتیجه دلخواه خود دست یابید.
۳. همیشه محاسبه آگاهی از برند برای بازاریابان چالش برانگیز بوده است. از آنجا که بسیاری از کمپینهای تبلیغاتی نیتیو نیز به منظور افزایش آگاهی از برند است؛ محاسبه عملکرد این نوع تبلیغات میتواند مشکلساز باشد.
۴. معمولا تعداد کلیکها بر روی تبلیغات همسان و همچنین ورودی سایت از این طریق به نسبت تبلیغات کلیکی کمتر است.
تبلیغات همسان را با چه هدفی اجرا کنیم؟
معمولا تبلیغات همسان زمانی میتواند برای برند شما مفید باشد که یا شما به دنبال پروموت یک محتوا از بلاگ خود باشید یا بخواهید برای سایت محتوایی یا خبری خود به کمک تبلیغات همسان، بازدیدکننده جذب کنید. در واقع، تبلیغات همسان کمتر با هدف فروش انجام میشود. اگر میخواهید با هدف فروش از تبلیغات نیتیو استفاده کنید، باید این کار را هوشمندانه و غیرمستقیم انجام دهید؛ به طوری که به نظر برسد که این سایت ناشر است که مخاطب را دعوت میکند تا پیشنهاد شما را مشاهده نماید.
چگونه تبلیغات همسان با کیفیت تولید کنیم؟
برای یافتن پاسخ این سوال، ابتدا چند نمونه از تبلیغات همسان را بررسی میکنیم:
۱. تبلیغات همسان دیجیکالا در سایت ورزش سه
در تصویر بالا، ۴ تبلیغ همسان از دیجیکالا دیده میشود که در تمامی آنها، لوگو یا نام دیجیکالا وجود دارد و در عنوان آنها نیز مستقیما به خریداری کالا اشاره شده است. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، اگر از تبلیغات همسان به هدف فروش استفاده میکنید، بهتر است که غیرمستقیم این کار را انجام دهید. پس بهتر بود که دیجیکالا از بنر و عناوین دیگری برای تبلیغات خود استفاده میکرد. نکته دیگر اینکه، با کلیک بر روی تمامی تبلیغات، لندینگ پیج زیر دیده میشود.
و بعد از فشردن دکمه “انتقال به سایت دیجیکالا”، کاربر به صفحه اصلی سایت دیجیکالا منتقل میشود؛ در حالی که انتظار دارد تنها پیشنهادی را که در تبلیغ دیده است، مشاهده کند!
۲. تبلیغات همسان کلیدواژهای
این تبلیغ با CTR=۳.۱۴٪ از بهترین تبلیغهای همسان در یکتانت به شمار میآید. علت موفقیتش هم واضح است. استفاده از تبلیغات همسان هدفمند، تیتر مناسب با پرسونا، بدون هیچگونه ردپایی از محتوای تبلیغاتی و استفاده از عکس غیرگرافیکی.
۳. تبلیغات همسان بیمه سرمد و سوپرمارکت کوکوناد در سایت عصر ایران
دو تبلیغ مشخص شده در تصویر بالا، موضوع مشترک مقابله با کرونا را دارند. تبلیغ بالایی، مستقیما به خریداری ماسک اشاره کرده و تبلیغاتی است اما در تبلیغ پایینی که مربوط به بیمه سرمد میباشد، اصول تبلیغات همسان بهتر رعایت شده است زیرا مستقیما اشارهای به لوگو و نام برند ندارد و در آن نشانه واضحی از تبلیغات نیست اما بهتر بود که عکس غیرگرافیکی برای تبلیغ استفاده میشد تا جنبه اطلاعرسانی و خبری پیدا میکرد.
۴. تبلیغات همسان کپسول آراپیس و کلینیک دندانپزشکی در سایت خبرآنلاین
دو تبلیغ مشخص شده در تصویر نیز، هر دو به موضوع سلامتی اشاره دارند با این تفاوت که عنوان تبلیغ سمت راست، مانند عنوان یک مقاله پزشکی است ولی عنوان تبلیغ سمت چپ با ذکر “پرداخت اقساطی” مشخصا به مخاطب گفته است که این یک تبلیغ است. تبلیغ سمت راست، تبلیغ همسان بهتری است.
۵. تبلیغات همسان افق کوروش
تبلیغ بالا، یک نمونه مناسب از تبلیغ همسان به شمار میرود. زیرا از تصویری واقعی، رنگارنگ و مرتبط استفاده شده است و خبری از لوگو و نام برند نیست. همچنین دارای عنوان کاملا غیرتبلیغاتی و در عین حال خلاقانه است. در نهایت، مخاطب پس از مطالعه دستور پخت یک رب خانگی حس میکند که این مطلب برای او مفید بوده و ممکن است آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.
جمعبندی
با بررسی موارد بالا، به این نکته میرسیم که در واقع پاسخ کاملی برای این سوال که “چگونه تبلیغات همسان با کیفیت تولید کنیم؟” وجود ندارد که در همه موقعیتها و برای همه کسبوکارها صادق باشد. اما نکته ای که برای ایجاد یک تبلیغ همسان مناسب همیشه صدق میکند، تولید محتوای باکیفیت است. اگر مطلبی که مخاطب میخواند واقعاً جالب و آموزنده باشد، میپذیرد که تبلیغ شما برایش خوب است. هرچه شما مخاطبان خود را بهتر بشناسید و در مورد مطالبی که به دنبال آن هستند، تحقیق کنید؛ میتوانید محتوای بهتری تولید نمایید. در یک نظرسنجی، کابران اذعان داشتهاند که اگر تبلیغ نیتیو باکیفیت باشد، به یک برند بیشتر اعتماد خواهند کرد.
از طرفی به خاطر داشته باشید که با هدف فریب مخاطبان خود تبلیغ نکنید زیرا کسانی که پس از مشاهده تبلیغ شما حس کنند که فریب خوردهاند، دیدگاه منفی از برند تجاری شما در ذهنشان نقش میبندد که این حس تا مدتها با آنها خواهد ماند.
در آخر هم این نکته را فراموش نکنید که در تبلیغات همسان، عملکرد تبلیغ را اندازهگیری و تست کنید. تنها راه برای تعیین بهترین عنوان، بهترین تصویر، بهترین محتوا و … برای برند شما، آزمایش تبلیغات همسان است. بهتر است که هنگام تست کمپین تبلیغاتی خود، ۹ مورد را آزمایش کنید. (سه عنوان و سه تصویر را برای هر کمپین انتخاب و هر بار، یک عنوان را با یک تصویر منتشر کنید و بازخورد هرکدام را بررسی نمایید.)