
سهم بالای تبلیغات کسبوکارهای زیبایی و سلامت در وب فارسی چه پیامدی دارد؟


تبلیغهای کاشت مو، لمینت، پروتز و امثالهم حجم زیادی از تبلیغات وب فارسی را به خود اختصاص داده است که در این یادداشت به تاثیر این اتفاق پرداختهایم.
یکی از مهمترین و قابلاتکاترین بخشهای گزارش یکتانت آماریست که این مجموعه درباره تبلیغات کلیکی وب فارسی ارائه داده است. براساس این آمار رتبه اول و دوم نمایش تبلیغات کلیکی متعلق به کسبوکارهای حوزه سلامت و زیباییست؛ بالغ بر ۲۳ درصد کل حجم این نوع تبلیغات این نوع است.این ۲۳ درصد سهم قابلتوجهیست و موضوع آنجا حائز اهمیت میشود که این نوع تبلیغات اغلب شکل و شمایل جذابی برای مخاطب ندارد و غالباً از تصاویری با سطح کیفی پایین و گهگاه حتی آزاردهنده استفاده میشود.
از جذابیت بصری پایین این تبلیغها که گذر کنیم، یکی از پیامدهای این اتفاق در تبلیغات دیجیتال ایران، شاید استقبال کمتر برندهای بزرگ و مطرح از تبلیغات کلیکی و نیتیو، به دلیل عدم تمایل به قرار گرفتن در کنار این سبک از تبلیغات است. برندها تمایلی به قرار گرفتن تبلیغ و پیامهای برندشان در کنار این سبک تبلیغها ندارند، در نتیجه این رسانه (تبلیغات کلیکی بخصوص تبلیغات نیتیو) بعنوان یکی از کانالهای ارتباطی برندهای شناختهشده به حساب نمیآید.
زمانی که از پایین بودن سهم فضای دیجیتال از بودجههای تبلیغاتی کسبوکارها صحبت میکنیم، شاید این موضوع به عنوان یکی از عوامل ایفای نقش کند. شاید وقت آن رسیده که پلتفرمهای تبلیغات کلیکی و نیتیو در ایران فکری به حال این پیامد بکنند تا هم شاهد تبلیغات باکیفیتتری در وب فارسی باشیم، هم سهم کانالهای دیجیتال از بودجه تبلیغاتی برندهای شناختهشده بیشتر شود و هم مخاطب شاهد تبلیغات جذابتر و با زیبایی بصری بیشتری در وب فارسی باشد.

مطالب پیشنهادی

بازار در سال ۱۴۰۴ کوچکتر میشود؟

مردم برای یکتانت اهمیتی نداره. رفیق پکیج فروش و آراد و باقی کلاهبردارها هست.