بررسی دقیق سرویس تبلیغ کلیدواژهای یکتانت
فهرست مطلب
کسبوکارها سالانه زمان و هزینه زیادی را در فضای آنلاین و آفلاین برای تبلیغات محصول یا خدمات خود انجام میدهند، تا بتوانند مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنند. تبلیغات هدفمند به شما کمک میکند تا تبلیغاتتان دقیقا به افرادی که به دنبال محصولات یا خدماتی که در حوزه فعالیت شما هستند، نمایش داده شود. این روزها با توجه به افزایش هزینههای تبلیغات، کاهش حاشیه سود کسبوکارها و دسترسی محدود ایرانیان به بسترهای تبلیغاتی بینالمللی مانند تبلیغات sponsored اینستاگرام و تبلیغات Location base گوگل و غیره، اهمیت اجرای هدفمند تبلیغات بر بسترهای تبلیغاتی داخلی از جمله یکتانت، اهمیت بسزایی پیدا کرده است.
تبلیغات هدفمند (Targeted Advertising) چیست؟
در این نوع از تبلیغات آنلاین با توجه به نوع کسبوکار و محصول یا سرویسی که داریم، گروهی از افراد با نیازها و ویژگیهای خاص را مورد هدف قرار داده و تبلیغات خود را به آنها نمایش میدهیم. در تبلیغات هدفمند ما به دنبال افزایش نرخ تبدیل و فروش هستیم، به همین علت هم بخشبندی یا Segmentation افراد برای گرفتن بهترین نتیجه اهمیت دارد.
تبلیغات هدفمند ابزاری موثر برای خردهفروشان است تا بتوانند در زمان مناسب، در مکان مناسب به مخاطب مناسب برسند.
محققان دریافتند که مصرفکنندگان تمایلی به درگیر شدن با تبلیغاتی ندارند که میدانند براساس فعالیتشان در وبسایتهای شخص ثالث ارائه شده است؛ این همان روشی است که فیس بوک و گوگل به طور معمول از آن استفاده میکنند.
تبلیغات کلیدواژهای
یکی از انواع تبلیغات هدفمند، تبلیغات کلیدواژهای است که آیتمهای تبلیغاتی را تنها در صفحاتی که کلیدواژه مدنظر تبلیغکننده در آنها آمده است، نمایش میدهد. در تبلیغات کلیدواژهای، تبلیغ هر تبلیغکننده تنها در صفحاتی نمایش داده میشود که کلمات کلیدی انتخابی وی در عنوان مقاله و یا متادیسکریپشن صفحه وجود داشته باشد.
تبلیغات کلیدواژهای یکتانت
یکتانت با بهرهگیری از وسعت حوزه تاثیر نمایشدهندگان همکار، خود در وب فارسی، امکان هدفگیری مشتریان بالقوه کسانی را که در موتورهای جستجو به دنبال آیتم خاصی هستند، فراهم آورده است.
یکتانت تبلیغات کلیدواژهای را مکمل گوگل ادز معرفی کرده است، چرا که در این تبلیغات، افراد با جستجوی کلیدواژههای مختلف در موتورهای جستجو به صفحات نمایشدهندگان همکار یکتانت هدایت میشوند و تبلیغات مرتبط با کلمات کلیدی جستوجو شده را مشاهده میکنند. به این ترتیب، تبلیغکننده میتواند تبلیغ خود را به دست مخاطب هدف خود برساند.
تبلیغات کلیدواژهای به صورت تبلیغات همسان یا بنری نمایش داده میشوند و تنها تفاوتشان در نحوه هدفگیری مخاطبان است. با یک مثال موضوع را شفافتر میکنیم:
فرض کنید که کسبوکار شما به حوزه بورس مرتبط است. شما در پنل یکتانت، کمپین همسان کلیدواژهای میسازید و در کلیدواژههای انتخابی خود، کلمههای بورس، سهام، اوراق و … را انتخاب میکنید.حال فردی در گوگل عبارت خرید سهام را جستوجو و بر یکی از لینکها (مقالهای در سایتهای ناشر همکار یکتانت) کلیک میکند. وارد صفحهای میشود که مقاله نوشته شده در آن صفحه در عنوان یا متادیسکریپشن خود کلمه سهام (یکی از کلمات انتخابی شما) را دارد. در این صورت تبلیغ شما به او نمایش داده میشود. همانطور که مشخص است، با این روش شما تا حد زیادی اطمینان دارید که تبلیغتان به افرادی که به موضوع کسبوکارتان علاقه یا نیاز دارند، نمایش داده میشود و بودجه تبلیغاتتان در جای درستی خرج میشود.
فقط حواستان باشد که برای دریافت نتیجه بهتر، در انتخاب کلیدواژهها خود دقت کنید؛ سعی کنید از کلمات عمومی، نامناسب و غیرمرتبط استفاده نکنید و کلیدواژههایی با ظرفیت نمایش بیش از ۵۰۰ هزار را انتخاب نمایید.
برای اینکار میتوانید از کلماتی که پنل یکتانت به شما پیشنهاد میدهد، استفاده نمایید و میزان نمایش آنها را نیز مشاهده کنید.
در این نوع از تبلیغات هم مانند سایر تبلیغات یکتانت، برای بهینهسازی بیشتر کمپینهای خود میتوانید نمایشدهندگان، روز و ساعت نمایش تبلیغات، موقعیت مکانی، دستگاه نمایش و … را تعیین نمایید.
تبلیغات کلیدواژهای مناسب چه کسبوکارهایی است؟
یکتانت معتقد است این نوع تبلیغات برای کسبوکارهای فعال در حوزههای خاص، کسبوکارهایی که به دنبال جایگزینی موثر و کم هزینه برای تبلیغات در موتورهای جستجو هستند، کسبوکارهایی که درصدد کسب سهم بازار بیشتر هستند و کسبوکارهایی که به امنیت برند خود اهمیت میدهند، موثر است.
مزایای تبلیغات کلیدواژهای
- هدفگیری دقیق مشتریان بالقوه
- بهینهسازی بودجه کمپینهای تبلیغاتی
- افزایش کارآیی تبلیغات با نمایش تبلیغات در زمان مناسب
- افزایش نرخ تبدیل (Coversion Rate)
شما به کمک تبلیغات کلیدواژهای میتوانید پیام خود را به افرادی که به دنبال محصولات یا خدماتی که در حوزه فعالیت شما هستند، برسانید و بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید.