پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

تماشای استریم بیش از هفت میلیون دقیقه بازی در مایکت؛ گزارش این پلتفرم از استریم بازی‌های ویدئویی

مهدیه اسماعیلی مهدیه اسماعیلی
3 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تماشای استریم بیش از هفت میلیون دقیقه بازی در مایکت؛ گزارش این پلتفرم از استریم بازی‌های ویدئویی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس آمار پلتفرم Statista پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۷ مخاطبان گیم استریمینگ به بیش از ۱.۶ میلیارد نفر در سراسر جهان برسد. مایکت نیز در گزارشی اعلام کرد که از سال گذشته در نرم‌افزار خود بستری را برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی با همکاری استریمرهای ایرانی فراهم کرده است.

از سال گذشته (۱۴۰۲) در مایکت بستری برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی با همکاری استریمرهای ایرانی فراهم شده است. در این مدت، استریم‌های منتشر شده توسط گیم استریمرها در مایکت ماهانه بیش از ۷ میلیون دقیقه تماشا شده‌اند و بعضی از استریمرها توانسته‌اند بیش از ۳۰ میلیون تومان در ماه درآمد کسب کنند.

یکسالی می‌شود که مایکت در نرم‌افزار خود بستری را برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی فراهم کرده و حدود ۶۰ درصد کاربران مایکت به واسطه استفاده از محتوای مربوط به بازی، این پلتفرم را نصب کرده‌اند. داده‌هایی که مایکت در اختیار دی‌ام برد قرار داده نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد مخاطبان این پلتفرم نسل زدی بوده و بین ۱۸ تا ۲۴ سال سن دارند. استریم محتوای مرتبط به بازی ماینکرفت نیز از پرطرفدارترین محتواهای منتشر شده استریمینگ در مایکت است.

آمار موجود در گزارش مایکت درکنار آمارجهانی نشان می‌دهد استریمینگ بازی‌های ویدئویی روز به روز مخاطبان بیشتری در میان گیمرها پیدا می‌کند. گفتنی است در دنیای استریمرها، بازی فقط جنبهٔ سرگرمی ندارد. اغلب آن‌ها از استریمینگ بازی‌های ویدئویی درآمدزایی می‌کنند. در مایکت نیز، استریمرها از طریق ترافیک اینترنت کسب درآمد می‌کنند؛ یعنی هرچقدر کاربرانی که استریم‌ها را تماشا می‌کنند، بیشتر باشند و باعث شوند حجم اینترنتی بیشتری موقع پخش استریم مصرف شود، استریمر، درآمد بیشتری به‌دست می‌آورد. این درحالی است که برخورد دولت در مواجه با این حجم از گردش مالی برخورد مناسبی نیست.

ابوالفضل صادق، رئیس کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرده که فیلترینگ پلتفرم‌های مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای پیامدهای منفی زیادی برای جوانان در پی خواهد داشت. او توضیح داد: «بعد از فیلترینگ گوگل‌پلی و توییچ، حالا نوبت دیسکورد است که باید فیلتر شود. ما در ایران بیش از 34 میلیون گیمر داریم و بدون شک دیسکورد محبوب‌ترین رسانه ارتباطی بین گیمرها و بازی‌سازان هست. من به شخصه فکر می‌کنم این اقدامات، با درک و شناخت ناقصی انجام می‌شوند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات اساسی برای بازیکنان شود».

 

 

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مهدیه اسماعیلی
مهدیه اسماعیلی
نظرات

اسمارتک