پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها

بیت‌پین در کمپین عیدانه خود ۲۰ درصد از تالاب انزلی را با ۲۰۰ میلیون ‌تومان پاکسازی کرد

مهسا بهادری مهسا بهادری
12 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیت‌پین در کمپین عیدانه خود ۲۰ درصد از تالاب انزلی را با ۲۰۰ میلیون ‌تومان پاکسازی کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت‌پین یکی از پلتفرم‌های مبادلات رمزارز در کشور است که حاشیه دریای خزر در شهر انزلی را برای فعالیت خود انتخاب کرده است. این پلتفرم آنلاین اعلام کرده است از زمان آغاز فعالیت خود ارتقای سواد عمومی در حوزه رمزارز را بر خود واجب دانسته و این کار را از طریق تولید محتوای دیجیتال و با شعار «آسان شروع کن حرفه‌ای ادامه بده» انجام داده است. حال بیت‌پین در جدیدترین فعالیت اجتماعی خود به پاکسازی تالاب ۱۵ هزار ساله انزلی اقدام کرده است.

مجموعه بیت‌پین هر سال مانند بیش‌تر کسب‌وکارها، هدایایی را برای همکاران برون سازمانی خود ارسال می‌کند؛ اما این تیم امسال تصمیم گرفت تا به جای پرداخت هزینه برای هدایای تبلیغاتی، طی یک اقدام اجتماعی، مرداب انزلی را پاکسازی کند. روابط عمومی این صرافی هدف از اجرای این کمپین محیط‌زیستی را، چرخاندن نگاه‌ تمام مردم ایران به سمت از دست رفتن احتمالی این مرداب به عنوان یک سرمایه‌ملی عنوان می‌کند.

کمپین CSR بیت‌پین چگونه اجرایی شد؟

کمپین CSR بیت‌پین پیش از شروع، چهار مرحله را پشت سرگذاشت. در گام اول با مدیرعامل انجمن قایقرانان تالاب انزلی صحبت شد تا نقاط در خطر تالاب و نقاط کلیدی تعیین شوند. گام دوم تخصیص بودجه و انتخاب نماد بود؛ که در این مرحله به پاس قدردانی از تلاش‌هایی که قایقرانان محلی پیش از شروع کمپین و هنگام اجرای آن به صورت داوطلبانه در جهت پاکسازی تالاب انجام داده‌اند، قایق چوبی دست‌سازی به عنوان نماد این حرکت انتخاب شد. در گام سوم نوبت به اجرای بخش پاکسازی رسید. این مرحله از کمپین با همکاری قایقرانان محلی آغاز شد. در این مرحله پاکسازی نقاط کلیدی تالاب آغاز شد و در اواخر اسفند به پایان رسید. در گام آخر و چهارم اما نوبت روابط عمومی بیت‌پین بود تا نگاه عمومی را به سمت حمایت از مرداب جلب کند.

کانال‌های پروموشن آنلاین کمپین

این کمپین به صورت آنلاین هم در فضاهای اینستاگرام، توییتر و لینکدین پروموت شد و بسیاری از فعالان محیط‌زیست و اینفلوئنسرهای اینستاگرام این اقدام را گامی مثبت برای بهبود وضعیت محیط‌زیست دانستند.

بیت‌پین در کمپین عیدانه خود ۲۰ درصد از تالاب انزلی را با ۲۰۰ میلیون ‌تومان پاکسازی کرد 1

پاکسازی تالاب انزلی

۲۰۰ میلیون‌تومان بودجه برای پاکسازی ۲۰ درصد از تالاب انزلی

بیت پین اذعان دارد این کمپین، با هدف افزایش آگاهی نسبت به وضعیت تالاب انزلی انجام شده و نیاز به بودجه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون‌تومان داشت که بیت‌پین این رقم را در اختیار قایقرانان محل مرداب انزلی قرار داد و نتیجه این فعالیت حدودا یک ماهه، پاکسازی بیش از ۲۰ درصد از آلودگی‌های مرداب بود.

در پک ارسالی بیت‌پین، در کنار قایق چوبی که نمادی از قایقرانان داوطلب حامی پاکسازی مرداب بود، کتاب «آینده پول» ترجمه امیرحسین مردانی نیز به صاحبان کسب‌وکارو تعدادی از فعالین محیط زیست هدیه داده شد.

بیت‌پین در کمپین عیدانه خود ۲۰ درصد از تالاب انزلی را با ۲۰۰ میلیون ‌تومان پاکسازی کرد 2

خودنویس
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

نبی احسنی
نبی احسنی

با توجه به اینکه اینجانب متخص محیط زیست هستم و بیش از 40 سال برای حفاظت از محیط زیست زندگی خود را وقف نموده ام از شندین این خبر بسیار خرسنده شده و با شرکت بیت پین اعلام همکاری می کنم

اشاره