پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

درآمد حاصل از اسپانسرهای المپیک ۲۰۲۴، ۱۸ درصد بیشتر از دوره قبلی است

مهسا بهادری مهسا بهادری
2 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درآمد حاصل از اسپانسرهای المپیک ۲۰۲۴، ۱۸ درصد بیشتر از دوره قبلی است
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش فست کمپانی، با نزدیک شدن به مراسم المپیک ۲۰۲۴ پاریس، شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی از جمله هلدینگ رسانه جمعی NBC Universal به عنوان حامیان مالی اعلام آمادگی کردند.

چند روز گذشته Comcast که متعلق به NBCU است، اعلام کرد که رقمی معادل ۱/۲ میلیارد دلار تبلیغات، برای بازی‌های تابستانی المپیک فروخته است و با این میزان از فروش در مسیر رسیدن به رکورد جدیدی در تاریخ المپیک است. این شرکت ۷/۶۵ میلیارد دلار برای تمدید قرارداد حق پخش خود تا سال ۲۰۳۲ پرداخت کرد که بزرگ‌ترین قرارداد تبلیغاتی ورزشی در جهان است.

افزایش ۱۸ درصدی هزینه تبلیغات

دن لوینگر رئیس فروش المپیک و پارالمپیک NBCU، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که درآمد تبلیغات از حامیان کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در حال حاضر ۱۸ درصد نسبت به المپیک‌ ۲۰۲۱ که در توکیو برگزار شد، افزایش یافته است و برندهای بزرگی مانند ویزا، تویوتا و P&G حامیان IOC هستند. قرار است هر یک از این برندها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای حق استفاده از لوگوی المپیک پرداخت می‌کنند.

NBCU ماه گذشته اعلام کرد که در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس، همه رویدادها در سرویس استریم Peacock در دسترس خواهد بود و تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با استفاده از فناوری خودکار، جایگاه‌ تبلیغاتی مدنظر خود را بخرند. NBCU همچنین توافق‌نامه‌هایی را برای پست کردن کلیپ‌ها در X و Snapchat امضا کرده است.

تبلیغات دیجیتال المپیک در حال افزایش است 

در مارس ۲۰۲۰، NBCU اعلام کرد که ۱/۲۵ میلیارد دلار تبلیغات برای بازی‌های تابستانی توکیو فروخته، اما به‌خاطر شیوع کوید ۱۹ برگزاری این بازی‌ها به تعویق افتاد و حدود یکسال بعد یعنی در اواسط سال ۲۰۲۱، NBCU اعلام کرد که تبلیغات فروخته شده برای بازی‌های المپیک توکیو فراتر از ۱/۲ میلیارد دلار است.

باتوجه به همه این ارقام لاوینگر اعلام کرده که در حال حاضر درآمد تبلیغات دیجیتال NBCU برای بازی‌های تابستانی ۲۰۲۴ پاریس از المپیک‌های گذشته بیش‌تر است.

NBCU از تبلیغ برندها ۳۵۰ میلیون‌ دلار درآمد دارد

بر اساس آماری که لاوینگر اعلام کرده، NBCU برای اولین‌بار در طول بازی‌های المپیک، توانسته ۳۵۰ میلیون‌ دلار از تبلیغ برندها درآمد کسب کند.

تویوتا نیز اعلام کرده که قرار است در تلویزیون و در مراسم افتتاحیه و اختتامیه تبلیغات داشته و در عین‌حال قرار است با افراد مشهور و ورزشکاران نیز همکاری داشته باشد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

اسمارتک