پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

برای نوشتن پست (توییت) در X، یک دلار بپردازید تا ثابت کنید ربات نیستید

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
2 آبان 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای نوشتن پست (توییت) در X، یک دلار بپردازید تا ثابت کنید ربات نیستید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پلتفرم X (توییتر سابق) کاربران جدید در نیوزیلند و فیلیپین را ملزم به پرداخت ۱ دلار در سال برای نوشتن پست (توییت) کرد.

کاربران جدید در نیوزلند و فیلیپین که از طریق وب‌سایت به X، پلتفرم سابق توییتر، می‌پیوندند، باید سالانه 1 دلار برای نوشتن توییت پرداخت کنند. این اشتراک بخشی از برنامه‌ای به نام «Not a Bot» است که برای مقابله با اسپم، دست‌کاری و فعالیت ربات‌ها در این پلتفرم طراحی شده است. کاربران جدید در نیوزیلند و فیلیپین علاوه بر پرداخت اشتراک، باید حساب خود را با شماره تلفن نیز تأیید کنند. کاربرانی که از پرداخت اشتراک امتناع کنند، فقط می‌توانند اقداماتی مانند مشاهده پست‌ها و تماشای ویدیوها را انجام دهند و دسترسی به هر نوع اینتراکشنی با دیگر کاربران نخواهند داشت.

سیاست‌هایی پر از ابهام

ایلان ماسک، مالک X، در توییتی اعلام کرد که این برنامه جدید در کنار اشتراک اصلی X که ماهانه 8 دلار است، اجرا خواهد شد. ماسک از همان ابتدای تصاحب توییتر گفته بود که معتقد است دریافت هزینه از کاربران به مقابله با ربات‌ها کمک می‌کند، اما تخمین زده می‌شود که درصد بسیار کمی از کاربران هزینه اشتراک را پرداخت می‌کنند.

برای نوشتن پست (توییت) در X، یک دلار بپردازید تا ثابت کنید ربات نیستید 1
هنوز مشخص نیست که چرا X این اشتراک جدید را فقط برای کاربران جدیدی که از طریق وب‌سایت می‌پیوندند، در نظر گرفته است و نه کاربران اپلیکیشن موبایل. همچنین مشخص نیست که چرا این برنامه فقط در دو کشور نیوزیلند و فیلیپین اجرا می‌شود. برخی کارشناسان معتقدند که X به دلیل فعالیت بیشتر ربات‌ها در این مناطق نسبت به سایر مناطق، تصمیم به اجرای این برنامه در نیوزلند و فیلیپین گرفته است. همچنین ایجاد حساب‌های کاربری جعلی از طریق وب‌سایت بسیار آسان‌تر از اپلیکیشن موبایل است.

تغییرات ایلان ماسک در X، بازخوردهای زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به‌همراه داشته است و برخی از کاربران و کارشناسان معتقد هستند که این اقدامات اخیر ایلان ماسک، در راستای خارج کردن پلتفرم X از فضا و سیاست‌هایی است که توییتر قبل از خریدش توسط ایلان ماسک داشته است و ماسک با این اقدامات درصدد برساخت چیزی است که کاملا متفاوت از توییتر باشد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

اسمارتک