زمان مطالعه: 2 دقیقه

عطیه نوری مدیر روابط عمومی گروه اسنپ صاحب آخرین ارائه از رویداد دی‌ام تاک 8 بود. او در خصوص اهمیت روابط عمومی و کارهای پی‌آری، نقش اصلی آن‌ها در سازمان‌های بزرگ و همچنین ضرورت پرداختن به مسئله گارد در برابر این حوزه صحبت کرد.

عطیه نوری درباره کارکرد روابط عمومی گفت: «شکاف بین بیزنس و افکار عمومی را روابط عمومی پر می‌کند. اینکه مخاطب چه چیزی می‌خواهد و چه انتظاراتی دارد باید با استفاده از روابط عمومی به سازمان مخابره شود. روابط عمومی خودش هم در این تصور که باید فقط به رفع و رجوع بحران‌ها بپردازد نقش دارد؛ اما با این همه، روابط عمومی برای یک بیزنس، یک سیستم و یک فرد محبوب بسیار مهم و ضروری است، چرا که از شکاف‌ها و چالش‌ها مراقبت می‌کند.»

روابط عمومی، طرف اخلاقی یک کسب‌وکار

عطیه نوری در خصوص تصورات نادرستی که درباره روابط عمومی در ذهن مقامات بالای سازمان‌های وجود دارد گفت: «تصویری کلیشه‌ای در ذهن مدیران وجود دارد که فکر می‌کنند خودشان بهتر از کارشناسان روابط عمومی می‌توانند مسائل را حل کنند. اما خود کارشناسان روابط عمومی نیز در این تصور سهیم‌اند. این جا افتاده است که کار روابط عمومی زمانی شروع می‌شود که قرار است اشتباهی را جمع کنند.»

نوری برای نشان دادن نقش روابط عمومی و کارکرد آن، مثال‌های زندپه‌ای از جهان ایران امروز آورد که اتفاقات حول فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی یکی از آن‌ها بود و نشان می‌داد که چگونه به موقع عمل نکردن تیم روابط عمومی، باعث بروز یک رسوایی و چالش بزرگ می‌شود.

عطیه نوری با اشاره به اینکه روابط عمومی یک «چه‌جوری جمعش بکنیم سریع» نیست گفت: «روابط عمومی یک کانسپت اخلاقی است. PR باید سمت اخلاق بایستد. هرچقدر که سرعت رشد یک بیزنس بیشتر باشد به روابط عمومی بالغ‌تری نیاز دارد. روابط عمومی نماینده اخلاق در بیزنس است.»

این آخرین ارائه رویداد دی‌ام تاک 8 بود و توسط عطیه نوری، مدیر روابط عمومی گروه اسنپ انجام شد.

  • گزارش بقیه ارائه‌های رویداد دی‌ام تاک 8 را در رسانه دی‌ام برد بخوانید.
  • برای دانلود فایل ارائه عطیه نوری اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید