پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رویدادهای حضوری

سومین رویداد موضوعی دی‌ام برد برگزار شد؛ مارکتینگ اتومیشن یک ترند نیست، آینده مارکتینگ است

الهه صالحی الهه صالحی
24 تیر 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سومین رویداد موضوعی دی‌ام برد برگزار شد؛ مارکتینگ اتومیشن یک ترند نیست، آینده مارکتینگ است
زمان مطالعه: 4 دقیقه

روز گذشته سومین رویداد موضوعی دی‌ام برد با عنوان مارکتینگ اتومیشن با حضور بیشتر از ۲۴۰ نفر از متخصصان، فعالان و علاقمندان حوزه مارکتینگ در سالن همایش‌ هم‌آوا برگزار شد و آژانس دارت نیز حامی این رویداد بود.

به گزارش دی‌ام برد، در این رویداد میلاد مهاجر، مدیر مهندسی اسنپ فود، امین خدمت‌لو، سرپرست دیجیتال مارکتینگ جاباما، حامد رضایی، مدیر مارکتینگ اتومیشن دارت، مسعود آموزگار، مدیر مارکتینگ آپ  و امین فیض‌پور، مدیر پرفرمنس مارکتینگ دیجی‌کالا در این رویداد به ارائه محتوا و انتقال تجربه و دانش با حضار پرداختند.

ویدیوی رویداد را می‌توانید از این لینک خریداری کنید

اتومیشن هنر وصل‌ کردن نقطه‌هاست

امین فیض‌پور، مدیر پرفرمنس مارکتینگ دیجی‌کالا در ارائه خود با عنوان «اتومیشن هنر درست وصل کردن نقطه‌هاست» به این نکته اشاره کرد که اتومیشن ترکیبی از دیتا، مارکتینگ (خلق و ارائه ارزش)، ادبیات (متن و روش ارتباط)، مهندسی (توسعه و پیاده سازی) و هنر است.

او در ادامه ضمن ارائه‌ مثال‌هایی از اتومیشن در دیجی‌کالا، مارکتینگ اتومیشن را انجام بهترین کار ممکن در بهترین کانال، همراه با بهترین زمان به درست‌ترین مخاطب تعریف کرد.

سومین رویداد موضوعی دی‌ام برد برگزار شد؛ مارکتینگ اتومیشن یک ترند نیست، آینده مارکتینگ است 1

امین فیض‌پور، مدیر پرفرمنس مارکتینگ دیجی‌کالا

به باور فیض‌پور در این ارائه، HVC (نگهداری از مشتریان ارزشمند)، MAC (رشد تعداد مشتریان ماهانه و فعال)، CROSS (رشد تنوع خرید مشتریان)،    ACRIVATION (فعال کردن کاربران جدید)، RETENTION (بازگشت مشتریان) و MSPC (رشد متوسط مبلغ خرید مشتریان در ماه) را اصلی‌ترین بخش‌هایی هستند که به اتومیشن نیاز دارند.

او در ادامه به مدل‌های مورد استفاده برای اتومیشن و جرنی‌های متفاوتی مانند کراس سل، Card Abondement، جرنی جلوگیری از چرن، جرنی  Price Dropو  جرنی Browse Abandonment پرداخت.

مدیر پرفرمنس مارکتینگ دیجی‌کالا در ادامه در بخش دیگری از ارائه خود مهم‌ترین KPIهایی را که باید در بحث اتومیشن به آنها توجه کرد، ROI ؟(بهینه بودن فعالیت‌ها)، RICH (میزان تعامل و اینگیجمنت)، CR (جذابیت محصول)، CTR (جذابیت پیام) و UPLIFT (دقت اکشن) دانست.

اتومیشن از کانسپت تا دیزاین

میلاد مهاجر، مدیر مهندسی اسنپ فود در ابتدای ارائه خود با عنوان «مارکتینگ اتومیشن از کانسپت تا دیزاین» به بایدها و نبایدهای اتومیشن پرداخت. او در ادامه ورودی داده‌ها، قوانین تصمیم‌گیری در زمان واقعی، به روز رسانی قواعد تصمیم‌گیری، دادن بازخورد به مدیر سایت و انتخاب استراتژی‌ را از قدم‌های اصلی اتومیشن دانست.

سومین رویداد موضوعی دی‌ام برد برگزار شد؛ مارکتینگ اتومیشن یک ترند نیست، آینده مارکتینگ است 2

میلاد مهاجر، مدیر مهندسی اسنپ فود

او در ادامه به موقع بودن، قیمت‌گذاری، پروموشن و جرنی شخصی‌سازی شده برای کاربر را از اصول اتومیشن امروزه معرفی کرد و براین باور بود که باید مارکتینگ اتومیشن را به عنوان یک مفهوم دید و نه صرفا به عنوان یک ابزار.

مهاجر در بخش دیگری از ارائه خود به هسته مفهومی اتومیشن پرداخت و تفاوت نحو انجام اتومیشن B2B  و B2C را مورد تحلیل و بررسی قرار داد و در بخش دیگری نیز به مراحل مختلف اتومیشن پرداخت.

روایتی از مسیر رشد اتومیشن در دهه‌های گذشته

حامد رضایی، مدیر مارکتینگ اتومیشن دارت نیز ارائه خود را با تقسیم بندی مارکتینگ اتومیشن را به سه بخش شروع، اوج و رشد تقسیم کرد. در بخش رشد به تحلیل و بررسی سه شاخص داستان، استاتیکس و ترندهای ۲۰۲۳ پرداخت.

سومین رویداد موضوعی دی‌ام برد برگزار شد؛ مارکتینگ اتومیشن یک ترند نیست، آینده مارکتینگ است 3

حامد رضایی، مدیر مارکتینگ اتومیشن دارت

او در بخش دیگری از ارائه خود به این موضوع پرداخت که پلتفرم‌های مارکتینگ اتومیشن چطور در دهه‌های مخلتف رشد کرده‌اند و داستانی را از ۱۹۹۰ تا سال‌های اخیر روایت کرد.

رضایی در ارائه خود اشاره کرد که برای مارکتینگ اتومیشن نباید تنها به ابزار بسنده کرد و باید به یک نقطه درست در استفاده از ابزارها رسید. او به شرکت‌کنندگان توصیه کرد که هنوز پروسه‌هایتان در کسب‌وکار مشخص نیست بدانید مارکتینگ اتومیشن معجزه نمی‌کند و سازنده این پروسه‌ها نیست.

ارائه به سبک مازلو

مسعود آموزگار، مدیر مارکتینگ آپ با اشاره به اصول اصلی مارکتینگ، هرم مازلو مارکتینگ اتومیشن را تحلیل و بررسی کرد. آموزگار کف این هرم را ارتباطات ری‌اکتیو دانست و سپس طبقه‌های بالاتر را ارتباطات فعال و پرواکتیو، مارکتینگ چرخه حیات، حلقه بازخورد دیتا و نوک هرم را سگمنت یک دانست. او در ادامه به تعریف و تحلیل هریک از این طبقات یاد شده پرداخت.

سومین رویداد موضوعی دی‌ام برد برگزار شد؛ مارکتینگ اتومیشن یک ترند نیست، آینده مارکتینگ است 4

مسعود آموزگار، مدیر مارکتینگ آپ

او در ارائه خود اشاره کرد که دادن تخفیف‌های بیش از حد، راه درست و پایداری برای جذب و وفادارسازی مشتریان نیست و باید به دنبال  فرآیندها و راه‌های کارآمدتری بود.

اتومیشن چیست؟

امین خدمت‌لو، سرپرست دیجیتال مارکتینگ جاباما نیز در ارائه خود به تحلیل و بررسی موضوعاتی مانند مشکلات داشبوردهای پلتفرم‌ها، fooled by randomness، مشکلات در آنالیسیس، استاتیک و نحوه شروع ساخت داشبوردهای مهم، متریک‌های مهم و اساسی پرداخت. او در ادامه ارائه خود تلاش کرد به این سوال پاسخ بدهد که اتومیشن چیست و پلتفرم‌های این چنینی چه اطلاعاتی را به کسب‌وکارها می‌دهند.

سومین رویداد موضوعی دی‌ام برد برگزار شد؛ مارکتینگ اتومیشن یک ترند نیست، آینده مارکتینگ است 5

رویدادهای موضوعی دی‌ام برد هر ماه بصورت تخصصی به یک موضوع خاص در زمینه بازاریابی می‌پردازد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک