پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود

مهسا بهادری مهسا بهادری
8 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نقل از روابط‌عمومی وزارت ارشاد، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت‌ارشاد اعلام کرد که اولویت دولت تقویت سکوهای تبلیغاتی داخل کشور است و با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی وزرات ارشد نوشت که عباس محمدیان با اشاره به سیاست‌های کلان اقتصادی دولت در راستای حفظ سرمایه‌های ملی و مقابله با خروج ارز از کشور، بر لزوم انجام فعالیت‌های تبلیغاتی از طریق کسب مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پرهیز از تبادلات مالی با فعالان تبلیغاتی خارج از کشور تأکید کرد.

محمدیان با اعلام این مسئله که با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود گفت: «هم‌راستا با سیاست‌های حکمرانی در زمینه حفظ و نگهداشت سرمایه‌های ملی و لزوم مقابله با پدیده خروج ارز و سرمایه از کشور از طریق تبادلات مالی غیررسمی، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی فرایندهای نظارتی خود را بر فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت‌ها و مؤسسات داخلی در عرصه خارج از کشور، تشدید و تقویت می‌کند.»

محمدیان با اشاره به اینکه اغلب کالا، محصولات و خدمات داخلی برای عرضه و مصرف در کشور، نیازمند معرفی و تبلیغ از طریق رسانه‌ها و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور نیستند، اظهار داشت: «بر اساس ماده 3 آیین‌نامه تاسیس و نظارت بر کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و سایر قوانین و مقررات، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی باید از مسیرهای قانونی و نظارت‌پذیر انجام شود و فعالان تبلیغاتی نیز بر اساس موازین قانونی برای فعالیت در این زمینه، موظف‌اند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی اخذ کنند.»

او اضافه کرد: «ارائه تبلیغات به رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای خارج از کشور به دلیل اینکه موجب خروج ارز از کشور شده و حتی به تامین مالی انسان رسانه‌های غیرهمسو و گاه حتی معارض با منافع ملی منجر می‌شود. امری مغایر مصالح ملی است و در تمام کشورها در این رابطه حساسیت ویژه‌ای وجود دارد.»

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در ادامه گفت: «این شرایط و رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی در برخی مراودات و فعالیت‌های تبلیغاتی مؤسسات، شرکت‌ها و صاحبان کالا و خدمات داخلی رعایت نشده است که با توجه به اصول و سیاست‌های اقتصادی دولت، وارد عرصه مقابله با این جریان غیرقانونی شده‌ایم و با شدت و جدیت با متخلفانی که موجب انتقال مرجعیت تبلیغات داخلی به رسانه‌های و بسترهای خارج از کشور شوند، مقابله خواهیم کرد.»

محمدیان در پایان از تمامی صاحبان کسب و کار در کشور خواسته تا برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی خود از طریق مؤسسات تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند و از هرگونه مراودات مالی با کنشگران و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور خصوصاً افراد غیر همسو با منافع ملی پرهیز نمایند.

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

اسمارتک