همه‌چیز راجع به فعالیت در لینکدین و افزایش دنبال‌کنندگان

⏱زمان مطالعه: 8 دقیقه

لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در بین متخصصین کسب‌وکارهاست، فعالیت در این شبکه‌ی اجتماعی برای بسیاری از شرکت‌ها می‌تواند تاثیرات مثبت خوبی را بدنبال داشته باشد. در این نوشته 30 فعالیتی که منجر به افزایش ارگانیک دنبال کنندگان صفحه‌  برند شما می‌شوند را بررسی کرده‌ایم. نکاتی که پیاده‌سازی آن‌ها باعث بهینه‌تر شدن صفحه‌ی شما برای کاربران و در نتیجه افزایش تعامل آن‌ها می‌شود.

نکات کاربردی فعالیت در لینکدین

۱- دعوت از دوستان از طریق خود ِلینکدین

کمتر کسی با این امکان لینکدین آشناست، و از قضا خیلی کاربردی و اثربخش است. لینکدین روی نسخه دسکتاپ، این امکان را به صفحات شرکتی (Company Page) می‌دهد که افرادی را برای دنبال کردن صفحه، دعوت کنند. (قسمت راست تصویر پایین، گزینه Invite connections)

در واقع با کلیک روی این قسمت میتوانید مخاطب را جستجو و دعتنامه را از طریق نوتیفیکیشن به او بفرستید و از وی بخواهید صفحه شما را دنبال کند! این امکان از لحاظ تعداد دعوت‌ها محدودیت دارد و هر چند روز یکبار، مجددا به شما اجازه دعوت از کاربران را برای شما باز خواهد کرد. کافیست هدفمند دعوت کنید تا این محدودیت در تعداد دعوتی‌ها کمتر باشد و زودتر برداشته شود.

۲- محتوای خود را سئو فرندلی کنید

زمانی که از سئو فرندلی صحبت می کنیم در واقع هدف ما بهینه سازی نوشته‌ها بر اساس تنکینک‌های موثر سئو است. محتوایی که خلق کردید باید بروز، خواندنی و جذاب و مرتبط با محتواهای تاریخچه صفحه‌تان باشد. برای نوشتن کپشن هر موضوع در لینکدین باید کلمات کلیدی مرتبط و پرجستجو را لیست کرده و سپس محتوای خود را متناسب با این کلمات خلق کنید. استفاده از عنوان مناسب هم یکی از موارد موثر در سئو فرندلی بودن محتواست.

نکته مهم: سعی کنید مقالاتی که متن طولانی دارند را بخش‌بندی کنید و به مرور در لینکدین به اشتراک بگذارید. در استفاده از پیوند مقالات در محتوای نوشته ها محتاط باشید چرا که ممکن است بر اساس الگوریتم LinkedIn دسترسی کاربران به محتواهای جدید شما کاهش یابد.

۳- الگوریتم لینکدین برای نمایش محتوا به افراد بیشتر

کامنت، کامنت و کامنت! از نظر لینکدین دریافت کامنت بیشتر یعنی تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان. اگر میخواهید در لینکدین هک رشد کنید، کامنت بگیرید! می‌پرسید چطور کامنت بگیریم؟ پست‌های چالش برانگیز، سوالی و ترندهای روز بیشترین کامنت‌ها را میگیرند! یکی از ترفندها طرح سوال است. سؤال کردن برای شروع مکالمه در دنیای فیزیکی هم منجر به نتایج خوب می‌شود، از این ترفند در شبکه‌های اجتماعی خود هم استفاده کنید و سؤالات خود را از فالوورها بپرسید. پست‌های سؤالی 50%جذابیت بیشتری برای کاربران دارند.

۴- شلوغ‌ترین ساعات را انتخاب کنید

سعی کنید که به‌روزرسانی محتوای صفحه‌ی خود را در شلوغ‌ترین ساعات ارسال کنید. بهترین ساعت‌ها برای انتشار محتوا بر اساس روزهای هفتگی ایران در صبح ساعت 8 تا 10 و عصر 4 تا 6 روزهای ۱شنبه تا ۳شنبه است. به‌نوعی می‌توان گفت که روزهای کاری و اداری بازدید بیشتری در لینکدین رخ می‌دهد.

۵- قانون 20/80 را اجرا کنید

حتماً و حتماً از خودتبلیغی خودداری کنید. از قانون پارتو یا همان 80/20 پیروی کنید. یعنی محتوایی که منتشر می‌کنید 80% جنبه آموزشی داشته باشند و 20% دیگر محتوای تبلیغاتی شرکت شما باشند.

۶- پست‌های اسلایدری منتشر کنید

تجربه فعالیت در اینستاگرام ثابت کرده است که پست‌های سریالی و اسلایدی همیشه برای کاربران جذاب هستند. لینکدین هم این قابلیت را به صورت پنهان برای کاربران خود فعال کرده است. این قابلیت که در جای خاصی به آن اشاره نشده با کمک فایل‌های ppt یا همان پاورپوینت امکان پذیر است. برای این کار شما می‌توانید هر تصویر محتوای خود را در یک اسلاید پاورپوینت قرار دهید و فایل پاورپوینت را به عنوان یک سند در پست خود آپلود کنید.
پیشنهاد ما این است که نسبت 1:1 را در تصاویر برای بهتر دیده‌شدن رعایت کنید.

ساخت و انتشار پست اسلایدی در لینکدین
پست‌های اسلایدی بیشتر را می‌توانید در صفحه لینکدین DMBoard ببینید

۷- در سایر صفحات شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

می‌توانید از دنبال کنندگان توییتر یا طرفداران اینستاگرام بخواهید که صفحه لینکدین شما را هم دنبال کنند. برای این کار می‌توانید با یک CTA جذاب آن‌ها را به سمت صفحه‌ی لینکدین خود هدایت کنید.

تبلیغ در فیس بوک

۸- مدام تجزیه‌وتحلیل کنید

در دیجیتال مارکتینگ آمار و ارقام همیشه جذاب هستند، در لینکدین هم شما باید آمار پست‌های ارسالی خود را زیر نظر داشته باشید و مدام تجزیه‌وتحلیل کنید. این کار باعث می‌شود تا ذائقه‌ی کاربران خود را بشناسید و مطابق آن محتوای خود را خلق کنید تا ترافیک بیشتری داشته باشید.

۹- ویدیو پست کنید

بررسی‌ها نشان داده است که در پست‌های ویدیو تعامل کاربران 2 برابر بیشتر از سایر محتواهاست. برای افزایش شانس اشتراک و اظهارنظر هم بهتر است که از هشتگ‌های مربوطه استفاده کنید. همین‌طور پیشنهاد می‌شود که لینک شبکه‌های اجتماعی خود را در کپشن کانال‌های یوتیوب و آپارات درج کنید.

۱۰- عنوان کامل شرکت خود را در لینکدین اعمال کنید

این کار باعث بهبود سئو صفحه‌ی لینکدین شما می‌شود و به افراد کمک می‌کند تا هنگام جستجو با استفاده از موتورهای جستجو صفحه‌ی شمارا ساده‌تر پیدا کنند.

۱۱- اخبار شرکت خود را انتشار دهید

طبق گفته کارشناسان لینکدین، درصد زیادی از اعضای این شبکه‌ی اجتماعی به دنبال کردن اخبار شرکت‌ها علاقه‌مند هستند. چراکه این شبکه به‌نوعی اکثر متخصصین در حوزه‌های مرتبط کاری را دربر می‌گیرد و باعث رشد صفحه‌ی شما و جذابیت آن می‌شود.

۱۲- منظم و متعدد محتوا منتشر کنید

مطالعات نشان می‌دهد که ارسال مطالب باکیفیت به‌طور منظم باعث می‌شود که طرفداران شما علاقه‌مند شوند و به‌مرور دنبال کننده‌های جدیدی به صفحه‌ی شما اضافه شود. برای ساده‌تر شدن این موضوع می‌توانید یک استراتژی ماهانه در جدول اکسل تهیه کنید.

همه چیز درباره اینفلوئنسر و اینفلوئنسر مارکتینگ

۱۳- اخبار ترند مرتبط با فعالیت خود را منتشر کنید

با کمک ابزار Google Trends، اخبار ترند مربوط به صنعت خود را بررسی کنید و در این مورد در صفحه لینکدین بنویسید.

گوگل ترند

۱۴- از کارمندان بخواهید که با صفحه شما تعامل داشته باشند

همیشه شروع کمی سخت و دشوار هست، برای افزایش علاقه‌ی سایر کاربران پیشنهاد می‌کنیم تا از کارمندان خود بخواهید تعامل بیشتری با صفحه‌ی شما داشته باشند، لایک کنند، کامنت و پست را به اشتراک بگذارند.

۱۵- پروفایل خود را تکمیل کنید

لینکدین علاقه‌ی بیشتری به شرکت‌هایی دارد که پروفایل‌های کامل‌تری دارند. استراتژی لینکدین این است که این شرکت‌ها را در زمان جستجو در صدر لیست به کاربر نشان دهد.
اطمینان حاصل کنید که این 7 مورد را تکمیل کرده باشید:

  •  لوگو
  • توضیحات شرکت
  • URL وب سایت
  • اندازه شرکت
  • صنعت
  • نوع شرکت
  • آدرس

۱۶- لوگو جذاب داشته باشید

عشق در نگاه اول در مورد لوگو کامل صدق می‌کند، چراکه لوگوی جذاب باعث جلب‌توجه بیشتر بازدیدکنندگان به صفحه‌ی شما می‌شود.

۱۷- پیوندها را در پست‌های خود اضافه کنید

پیوندهای مرتبط را در پست‌ها درج کنید، هرکجا که ممکن است این کار را انجام دهید. پست‌هایی که به صفحات خارج از شبکه لینک دارند نسبت به پست‌های بدون لینک باعث ایجاد ترافیک بیشتر می‌شوند.

۱۸- URL و کلمات کلیدی

کلمات کلیدی اصلی مرتبط با کسب‌وکار خود را در Bioو Descriptionپیج بگنجانید.سپسمطمئن شوید کهURL صفحه را تنظیم کرده‌اید. در قسمتAdmin tools می‌توانیدURL صفحه خود را کوتاه و مرتبط کنید. برای مثالURL صفحه ما در لینکدینLinkedin.com/company/DMboard است.

۱۹- به صفحه چند ادمین اضافه کنید

اختصاص چندین مدیر به صفحه باعث کاهش حجم کاری و تولید محتوای باکیفیت‌تر می‌شود. آن‌ها را ترغیب کنید که به‌طور مرتب محتوای جذاب را در صفحه ارسال کنند و در صفحه‌های خود به اشتراک بگذارند.

۲۰- به امضای خود پیوند صفحه لینکدین شرکت را هم اضافه کنید

لینک و آیکون صفحه‌ی شرکت را به امضای ایمیل شخصی و شرکتی خود ارسال کنید تا دریافت‌کنندگان ایمیل هم وسوسه شوند تا این پیوندها را بررسی کنند.

۲۱- قرار دادن لینک دنبال کردن صفحه به وب‌سایت

افزودن کلید Linkedin Follow در فوتر یا سایدبار وب‌سایت یا وبلاگ شما باعث می‌شود که افراد بتوانند شما را در لینکدین هم دنبال کنند.
پیشنهاد ما این است که این ابزارک را در فوتر وب‌سایت قرار دهید تا در تمام صفحات قابل‌دسترسی باشد. از طرفی توصیه می‌کنیم که در بالای اسکریپت صفحه اضافه نکنید چراکه این کار باعث افزایش سرعت بارگذاری اولیه وب‌سایت می‌شود.

ابزارک لینکدین در سایت

۲۲- گروه لینکدین ایجاد کنید

برای بحث در مورد تغییر بازار و به اشتراک‌گذاری اطلاعات ارزشمند در گروه، یک گروه مرتبط با صنعت یا گروه شرکت خود ایجاد کنید. این امر تعامل با گروه برند و به تبع آن دنبال کنندگان صفحه برندتان را افزایش می‌دهد.

ساخت گروه در لینکدین

۲۳– تیترهای کوتاه برای نوشته انتخاب کنید

تقریبا می‌توان گفت که اکثر کاربران شبکه های مجازی علاقه‌مند به محتوای مینیمال مخصوصا محتواهای نوشتاری کوتاه هستند. جملات کوتاه، بندهای کوتاه و مهمتر از همه تیتر جذاب و کوتاه که اولین قدم برای جذب کاربرهاست. تیتر کوتاه اما جذاب باعث ماندگاری بیشتر مخاطب در صفحه و تحریک وی برای مطالعه ی بیشتر محتوا می شود. تیترنویسی اصول مهمی دارد که در مطالب بعدی رسانه دیجیتال مارکتینگ دی ام برد به آن خواهیم پرداخت.

۲۴- تصویر هدر چشم‌نواز طراحی کنید

تصویر هدر خود را چشم‌نوازتر کنید تا نرخ فالو به بازدید از صفحه را بالا ببرید. دقت کنید تصویر بدون ایراد در نسخه‌های دسکتاپ، و موبایل قابل‌ مشاهده باشد.

۲۵- قبل از دعوت، محتوای باکیفیت و مفید منتشر کنید

قبل از اینکه از مردم بخواهید به صفحه‌ی شما بپیوندند، پست‌های که دارای محتوای مفید و کاربردی هستند را منتشر کنید تا صفحه‌ شما دلیلی برای دنبال کردن داشته باشد. سپس به‌طور منظم محتواهای جدیدتری را به اشتراک بگذارید.ضمناً اینفوگرافیک‌ها 300٪ بیشتر از سایر محتواها بازخورد دارند.

۲۶- محتوای اینفوگرافی طراحی و منتشر کنید

اینفوگرافیک‌ها همیشه مورد توجه بیشتر حرفه‌ای ها قرار می‌گیرند. آنها 300٪ بیشتر از سایر محتواها بازخورد دارند.

۲۷- صفحات رقبای خود را تحلیل کنید

تجزیه‌وتحلیل رقبا همیشه یکی از قدم‌های اصلی در دنیای دیجیتال مارکتینگ است، برای تحلیل بهتر باید فعالیت رقبا را در لینکدین دنبال کرده و اطلاعات کسب کنید، اما نه با این اهدف که بخواهید شیوه‌های آن‌ها را تکرار کنید، بلکه برعکس! شکاف محتوایی موجود  را شناسایی و مواردی را ارائه دهید که اعضا در جای دیگری پیدا نخواهند کرد.

۲۸- در گروه‌های لینکدین عضو شوید

عضویت در گروه‌های لینکدین یک روش مؤثر برای برجسته کردن صفحه‌ی شرکت شما و جذب دنبال کننده‌های بیشتر است. شما می‌توانید در این گروه‌ها به بحث و گفتگو بپردازید و در گفتگوی دیگران مشارکت کنید. افکار، بینش خود را به اشتراک بگذارید و همچنین سؤال کنید. با اشتراک‌گذاری افکار خود و شرکت در این بحث‌ها به‌صورت فعال باعث می‌شوید تا افراد وسوسه شوند و مشخصات و صفحه شمارا بررسی کنند.

گروه لینکدین

۲۹- همیشه سعی کنید در پست‌های خود تصاویر باکیفیت و متفاوتی قرار دهید

افزودن تصویر همراه با نوشته باعث جلب‌توجه و تعامل بیشتر کاربران به محتوای شما و درنتیجه افزایش دنبال کنندگان و دیده شدن شما می‌شود.

۳۰- صفحه‌ی لینکدین خود را در خارج از این محیط تبلیغ کنید

سعی کنید که آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را در ایمیل خبرنامه و … به‌کار ببرید و از افراد دیگری که مشتریان و مخاطبین اصلی شما هستند برای دنبال کردن صفحه دعوت کنید.

۳۱- هر هفته به کاربران گروه خود ایمیل ارسال کنید

یکی دیگر از ویژگی های ایجاد گروه در لینکدین امکان ارسال ایمیل به اعضای گروه هاست. شما در لینکدین می توانید هر هفته ایمیل های مرتبط با موضوع گروه خود برای کاربران ارسال کنید تا با این روش آن ها را بیشتر به سمت هدف خود سوق دهید.

۳۲- مدام میزان تعامل کاربران خود را آنالیز کنید

در بخش مدیریت صفحه شرکتی می توانید با کمک ابزار Analytics تغییرات کاربران را در میزان تعامل با شما پیگیری و تحلیل کنید. از افزایش و کاهش دنبال کنندگان تا تخصص اصلی آنان که به شما در تولید و انتشار محتوای مناسب برای دنبال کنندگان کمک می کند.

ابزار آنالیز لینکدین

۳۳- از کارمندان خود بخواهید صفحه شرکت شمارا به‌عنوان محل کار خود اضافه کنند

اعضای تیم خود را تشوق کنید تا پروفایل‌های خود در لینکدین را ایجاد و کامل کنند. هنگامی‌که نام شرکت و مجموعه شما را در پروفایل خود درج می‌کنند، آن‌ها به‌طور خودکار دنبال کننده صفحه شرکت شما می‌شوند که این به دیده‌شدن بیشتر و افزایش فالوور صفحه لینکدین شما کمک می‌کند.

افزایش فالوور لینکدین

رعایت و اجرای این 33 مورد تاثیر خوبی روی عملکرد شما در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین خواهد داشت اما شاید موارد دیگری هم باشند که شما از اجرای آن تجربه‌ موفقی داشته‌اید، برایمان در نظرات از تجربیات فعالیت در لینکدین بنویسید.

صفحه لینکدین ما را از اینجا دنبال کنید.

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید