پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
سئو تبلیغات آنلاین و E-CRM

با این ۷ ترفند بازاریابی ویدیویی، به صفحه اول گوگل برسید

زهرا قنبری زهرا قنبری
26 آذر 1399
زمان مطالعه: 8 دقیقه
با این ۷ ترفند بازاریابی ویدیویی، به صفحه اول گوگل برسید
زمان مطالعه: 6 دقیقه

حتی در سرچ‌های فارسی هم رقابت برای رسیدن به صفحه 1 گوگل بسیار دشوار شده است و محتواهای ویدیویی، می‌تواند میانبر شما برای رسیدن به آنجا باشد. طبق آخرین گزارش Hubspot حدود 54 درصد کاربران در صفحه اول گوگل محتواهای ویدیویی را به سایر فرمت‌ها ترجیح می‌دهند. حال یکی از اقداماتی که می‌توانید علاوه بر بارگذاری و ذخیره‌سازی محتواهایتان، از قدرت سئو آنجا هم برای رسیدن به صفحه اول گوگل استفاده کنید؛ آپارات است که بهترین و پربازدیدترین پلتفرم ویدیویی ایران محسوب می‌شود.

بهترین مکان برای پنهان کردن چیزی در اینترنت، کجاست؟ این پرسش، یادآور شوخی معروفی بین کاربران حرفه‌ای اینترنت است. سوالی که جوابی مشخص و همیشگی هم دارد: صفحه 2 سرچ گوگل.

قبرستان لینک‌ها و سایت‌هایی که 75 درصد کاربران هرگز به آنجا سر نمی‌زنند. در نظر بگیرید که 93 درصد تجربه‌ آنلاین هر کاربری، با سرچ آغاز می‌شود. این یعنی ظاهر نشدن در صفحه اول گوگل، به معنای هدر رفتن منابع محدود مالی/ زمانی شما است. در نظر بگیرید که روزانه حداقل 1 تریلیون سرچ فقط در گوگل انجام می‌شود و این فرصتی استثنایی برای رشد فروش و افزایش بازدید کسب و کارتان است.

البته که در اینجا با حریفان بزرگ و کوچک متعددی باید رقابت کنید و مسیری طولانی را پشت سر بگذارید؛ اما برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، لازم نیست حتما از ابزارهای گرانقیمت و هزینه‌های سنگین دلاری برای رسیدن به صفحه 1 گوگل استفاده کنید. مسیر رسیدن به صفحه نخست گوگل را می‌توانید کوتاه‌تر و با هزینه‌ای ارزان‌تر هم به سرانجام برسانید. یکی از بهترین ابزارها در این راه، استفاده از خدمات سایت آپارات است.

چرا در استراتژی سئو، باید سایت آپارات را در اولویت قرار دهیم؟

بنا به گزارش رسمی سال 98 آپارات، ماهانه 36 میلیون نفر به آپارات سر می‌زنند. اگر گسترش اینترنت موبایل، طرح‌های تشویقی برای اینترنت داخلی، خانه‌نشینی بخش زیادی از کاربران به خاطر کرونا و تنوع محتواهای آپارات را در نظر بگیریم، این آمار در سال 99 قطعا افزایش یافته است.

اگر صرفا یک ویترین بزرگ برایتان جذاب نیست، بیایید به آمار و ارقام مرتبط نگاهی کنیم. طبق گزارش ابزار معتبر Ahrefs، آپارات از 72100 دامین مختلف، 285 میلیون بک لینک گرفته و Domain Rating آن 91 است. سری به سایت معتبر Moz بزنیم. در اینجا هم آپارات با DA:89 و Spam Score:1%‌، آماری خیره‌کننده دارد. آماری که برای هر کارشناس سئو، جذاب و رویایی است.

بخوانید  اتریبیوشن چیست؟

و سرانجام آمار الکسا هم برتری آپارات را تکمیل می‌کند. پربازدیدترین سایت ایران و رتبه 7 در فرانسه و آلمان، نشان می‌دهد که آپارات جذاب‌ترین سایت ایرانی برای گرفتن رتبه در صفحه اول گوگل است. جزییات بیشتر را می‌توانید در تصویر زیر تماشا کنید.

با این ۷ ترفند بازاریابی ویدیویی، به صفحه اول گوگل برسید 1

7 ترفند سئو آپارات که شما را به صفحه اول گوگل معرفی می‌کند

در ادامه متن، هفت ترفند سئو آپارات را شرح داده‌ایم که در صورت رعایت آن‌ها، می‌توانید در زمانی کوتاه‌تر به صفحه نخست گوگل برسید و با سایت‌های بزرگ‌تر و قدیمی‌تر از خودتان هم رقابت کنید.

اول: اگر سایت جدیدی هستید، باید اولویت را به محتوای ویدیویی بدهید

دلیلی ساده‌ برای این کار وجود دارد. به این فکر کنید که قبل از شما سایت‌ها و مجموعه‌های بزرگ دیگری هم ممکن است در بازار هدفتان سال‌ها فعالیت کرده باشند و رسیدن شما به صفحه اول گوگل را برایتان بسیار زمانبر و دشوارتر کنند. هر چقدر هم که محتوای متنی/عکسی خوبی تولید کنید، در این رقابت بازنده خواهید بود؛ اما در حال حاضر در محتوای رقابت کمتری وجود دارد.

آپارات علاوه بر میزبانی ویدیوهای شما و امکان استفاده از Embed آن‌‌ها، می‌تواند در گرفتن کارت‌های مربوط به سرچ ویدیویی در صفحه اول گوگل کمک بزرگی کند. فقط کافی است خودتان در گوگل سرچ کنید تا ببینید درباره موضوعات مختلف، حتما یک کارت ویدیویی از آپارات در نتایج جستجو دیده می‌شود. از آموزش همین سئو گرفته تا آشپزی و حتی کپی رایتینگ که به نظر کاری کاملا نوشتاری می‌آید.

دوم: بالا آمدن و رسیدن به رتبه یک ویدیو سرچ گوگل

بسیاری از کاربران مستقیما به تب سرچ ویدیویی گوگل مراجعه کرده و در آنجا جستجو می‌کنند. 62 درصد نتایج جستجوی گوگل هم حتما یک ویدیو را در بر می‌گیرد. البته جالب است بدانید که احتمال سئوی ویدیوی شما در صفحه اول گوگل، 50 برابر بیشتر از محتوای ساده‌ی متنی است. حالا مخاطبی ایرانی را تصور کنید که با کلمات فارسی، در حال جستجوی محتوا/ محصول مدنظرش است؛ و قطعا نتایج جستجویش، شامل ویدیوهایی از آپارات نیز می‌شود. با این وجود همچنان تولید و آپلود محتوای ویدیویی در اولویت شما نیست؟ ترجیح می‌دهید این فضای مهم در صفحه اول گوگل را برای رقیب خالی بگذارید؟

بخوانید  تبلیغات ویدیویی طولانی‌تر نرخ تبدیل بهتری نسبت به تبلیغات ویدیویی کوتاه دارند

سوم: ایجاد انحصار و کنار زدن تمام رقبا

بیایید تصور کنیم که در صفحه اول گوگل، وضعیت خوبی دارید و به هدفتان رسیده‌اید؛ ولی آنجا همواره در حال تغییر و معرفی فضاهای جدید برای دیده شدن است. کارت‌های ویدیویی یکی از این فضاهای جدید است که نباید آن را دست کم بگیرید. سایت‌هایی که ویدیوی آن‌ها در این کارت‌ها به نمایش در آمده، تا 2 برابر افزایش ترافیک داشته‌اند.

حتی اگر محتوای متنی شما صفحه اول گوگل را تسخیر کرده، این کارت‌ها فرصت خوبی است که شما موفقیت و انحصارتان را کامل‌ کنید. فقط کافی است ویدیوها را در آپارات بارگذاری کرده و از قدرت دامین و اعتبار آپارات برای ایندکس شدن آن در صفحه اول گوگل استفاده کنید. در تصاویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از این کار که توسط آپارات برای فیلم مطرب انجام شده است را ببینید. علاوه بر گرفتن کارت ویدیویی در بالای صفحه، نتایج جستجوی بعد از ویکی‌پدیا هم به آپارات یا سرویس‌های دیگر آنجا اشاره می‌کند. یک موفقیت کامل برای استراتژی سئو.

با این ۷ ترفند بازاریابی ویدیویی، به صفحه اول گوگل برسید 2 با این ۷ ترفند بازاریابی ویدیویی، به صفحه اول گوگل برسید 3

چهارم: خرید سرویس افزایش بازدید آپارات

آپارات مدت‌هاست که سرویسی داخلی و معتبر برای افزایش بازدید ویدیوها معرفی کرده است. صرفه هزینه ریالی، نمایش ویدیو به مخاطبان کاملا مرتبط و گزارش دقیق از زمان و تعداد تماشای ویدیو، از جمله امتیازات این سرویس است. در نظر داشته باشید که پس از خرید افزایش بازدید آپارات، ویدیوی شما در لحظه رشدی سریع را تجربه می‌کند که مورد توجه الگوریتم گوگل هم قرار می‌گیرد. این یعنی قرار گرفتن در صفحه اول سرچ گوگل در کلمات کلیدی مدنظرتان. در سریع‌ترین زمان ممکن و برای مخاطبانی کاملا مرتبط. ترکیبی ایده‌آل که مورد تایید گوگل هم هست. برای خرید افزایش بازدید رسمی و معتبر آپارات، می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

پنجم: لیست پخش بسازید تا گوگل شما را واضح تر ببیند

ساختن لیست پخش از امکانات بسیار کاربردی آپارات برای ویدیوهای شما است. به کمک این ویژگی می‌توانید مجموعه‌ای از ویدیوهای مرتبط را به طور منظم در کنار هم قرار دهید تا کاربر یا مشتری، به ساده‌ترین شیوه نیازش را برطرف کند. همچنین گوگل هم به محتواهای ویدیویی که در لیست پخش قرار گرفته‌اند، امتیاز و اعتبار بیشتری می‌دهد.

ساختن لیست پخش در آپارات بسیار ساده است. فقط کافی است به داشبورد کاربری‌تان بروید و بنا به نیازتان، آن‌ها را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای قدیمی‌ترتان را هم به این لیست اضافه کنید تا منظم‌تر شده و دسترسی به آن‌ها ساده‌تر شود. الگوریتم داخلی آپارات هم به این کار امتیازی ویژه می‌دهد و اصولا ساختن لیست پخش، یکی از آسان‌ترین و معتبرترین روش‌ها برای افزایش بازدید ویدیو در آپارات است.

بخوانید  ریتارگتینگ و ریمارکتینگ چه تفاوت‌هایی دارند؟

ششم: از دکمه Call to Action حتما استفاده کنید

آپارات امکان ساخت و استفاده از این دکمه را در ویدیوها برایتان فراهم کرده. پس از نمایش ویدیو و همراه کردن مخاطب با محتوا، ساده‌ترین کار ترغیب او به کلیک روی دکمه C2A‌ و اجرای هدفی است که برایش در نظر گرفته‌ایم. اهدافی که از فالو کردن کانال آپارات تا رفتن به صفحه خرید یا فرم‌های آنلاین دیگر را می‌تواند در بر بگیرد.

فراموش نکنید که نرخ کلیک بر این دکمه در محتوای ویدیویی، 41 درصد بیشتر از سایر محتواها است. کلیک هایی طلایی که می‌تواند مخاطب را به مشتری یا بازدیدکننده گذری را به مبلغی وفادار تبدیل کند؛ و به صورت غیر مستقیم، در افزایش بازدید وب‌سایت شما تاثیری ویژه ایفا کند.

هفتم: برای ویدیو توضیحاتی شفاف و گویا بنویسید

اینجا به همان قلمروی کلاسیک سئو باز می‌گردیم. آپارات به تازگی محدودیت نوشتن توضیحات ویدیو را به 4 هزار کاراکتر افزایش داده است. این فضای مناسبی برای شماست تا لینک‌ها و کلمات کلیدی‌تان را با چگالی مناسبی نوشته و آن را در معرض دید گوگل قرار دهید.

فقط به خاطر داشته باشید که همان قوانین گوگل در اینجا هم حکمفرماست. زیاده‌روی و در نظر نگرفتن چگالی مناسب کلمات کلیدی، باعث خارج شدن ویدیوی شما از فهرست نمایش گوگل و همچنین جریمه شدن توسط الگوریتم آپارات می‌شود.

آپارات به عنوان پربازدیدترین سایت ایرانی، ویترین بزرگی از محتواها را در خودش جای داده است. فرقی ندارد در کدام صنعت یا تجارت مشغول به کار هستید.در هر صورت آپارات باید در استراتژی محتوایی و سئو شما نقشی مهم داشته باشد. به کمک سرویس افزایش بازدید آپارات، می‌توانید با کمترین هزینه ریالی تبلیغاتی موثر داشته باشید و به صفحه اول گوگل برسید.

همچنین آپارات امکان Embed ویدیوها را هم فراهم کرده تا بتوانید در هزینه هاستینگ صرفه‌جویی کنید و درگیر پیچیدگی‌های برنامه‌نویسی مربوط به پلیرهای آنلاین هم نشوید. تنها کار شما تولید و آپلود ویدیوها و گذاشتن لینک امبد آن‌ها در سایت است.

کاری که در صورت اجرای موفق و تمیز، رسیدن شما به صفحه اول گوگل را تضمین می‌کند. فقط کافی است 7 فرمان بالا را منظم اجرا کنید و نتیجه را خودتان مشاهده کنید. حالا نوبت شماست. همین حالا ویدیوهایتان را در آپارات بارگذاری و کمپین‌های تبلیغاتی‌تان را شروع کنید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا قنبری
زهرا قنبری
نظرات

اسمارتک