پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات آنلاین و E-CRM

مارکتینگ اتومیشن زبلاین، ابزاری برای خودکارسازی کمپین‌های بازاریابی

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
14 شهریور 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مارکتینگ اتومیشن زبلاین، ابزاری برای خودکارسازی کمپین‌های بازاریابی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از مشکلات عمده کسب‌وکارهای ایرانی در استفاده از پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی، هزینه بالا، پرداخت دلاری و عدم امکان استفاده از این پلتفرم‌ها به دلیل تحریم‌های بین‌المللی بوده است.

زبلاین به عنوان پلتفرم مارکتینگ اتومیشن ایرانی، امکانات مختلفی را برای کسب‌وکارها در جهت خودکارسازی عملیات‌های بازاریابی فراهم کرده است که در این مقاله به بررسی امکانات و ویژگی‌های این پلتفرم بازاریابی می‌پردازیم.

مارکتینگ اتومیشن زبلاین، ابزاری برای خودکارسازی کمپین‌های بازاریابی 1

مارکتینگ اتومیشن چیست؟ 

در یک تعریف کلی، مارکتینگ اتومیشن (Marketing Automation) یا اتوماسیون بازاریابی به پلتفرمی اشاره دارد که گردش کار و وظایف بازاریابی را به صورت خودکار و به صورت هوشمند اجرا می‌کند. هدف کلی استفاده از مارکتینگ اتومیشن، رساندن پیام درست در زمان درست به مخاطب درست است.

بر اساس آخرین آمار، نزدیک به 51٪ از شرکت‌ها در سراسر جهان از اتوماسیون بازاریابی استفاده می‌کنند.

گزارشی که توسط Salesforce با عنوان State of Marketing) 2021) منتشر شد، بیان می‌کند که 67 درصد از سرنخ‌های بازاریابی تولید شده در سراسر دنیا با نوعی از اتوماسیون بازاریابی جذب شده‌اند.

مزایای استفاده از اتوماسیون بازاریابی بسیار زیاد است، به طوری که 91٪ از استفاده‌کنندگان قبول دارند که نقش مارکتینگ اتومیشن برای موفقیت کلی تلاش‌های بازاریابی آنها بسیار مهم است.

مارکتینگ اتومیشن زبلاین، ابزاری برای خودکارسازی کمپین‌های بازاریابی 2

مارکتینگ اتومیشن در زبلاین

جمع‌آوری و ذخیره داده‌های مشتریان از پلتفرم‌های مختلف 

زبلاین داده‌های مربوط به ویژگی‌ها و تعاملات مشتریان رو از منابع مختلف مثل CRM و دیتابیس جمع‌آوری می‌کند و رفتار آن‌ها روی وبسایت و اپلیکیشن را زیر نظر می‌گیرد و با بخش‌بندی دقیق کاربران بر اساس این داده‌ها، امکان ایجاد بازاریابی شخصی‌سازی شده و هوشمند را برای کسب‌وکار شما فراهم می‌کند.

مارکتینگ اتومیشن زبلاین، ابزاری برای خودکارسازی کمپین‌های بازاریابی 3

بخش‌بندی مشتریان

حذف بخش‌هایی از پایگاه داده مشتریان که مورد هدف کمپین کنونی بازاریابی شما نیستند، از دستاوردهای مهم بخش‌بندی مشتریان است. در زبلاین امکان بخش‌بندی خودکار مشتریان بر اساس ویژگی‌های کاربری، تعملات کابران و تگ‌ها وجود دارد.

مارکتینگ اتومیشن زبلاین، ابزاری برای خودکارسازی کمپین‌های بازاریابی 4

شخصی‌سازی پیام‌های بازاریابی

شخصی‌سازی بازاریابی این امکان را فراهم می‌کند تا ارزش‌های پیشنهادی کسب‌وکار خود را براساس نیازها و علایق شخصی مخاطبان، به آن‌ها ارائه کنند. شخصی‌سازی پیام‌ها موجب افزایش نرخ بازگشایی و درگیری مخاطب با پیام‌های ارسالی می‌شود.

مارکتینگ اتومیشن زبلاین، ابزاری برای خودکارسازی کمپین‌های بازاریابی 5

طراحی سفر مشتری

هر سرنخ فروش مسیر متفاوتی را برای تبدیل شدن به مشتری طی می‌کند. با طراحی سفر مشتری در زبلاین، می‌توانید پیام مرتبط با هر تعامل کاربر را تا  تبدیل شدن به مشتری برای آن‌ها  ارسال کنید.

با طراحی سفر مشتری در زبلاین می‌توانید بازاریابی خود را با استفاده از کشیدن و رها کردن (drag&drop) به یک سفر اختصاصی برای هر مشتری تبدیل کنید. با استفاده از طراح سفر مشتری در زبلاین هر متغیری در مسیر تبدیل شدن مشتریان شما قابل کنترل است؛ از آنچه برنامه شما را راه‌اندازی می‌کند تا زمانی که پیام‌ها باید ارسال شوند.

مارکتینگ اتومیشن زبلاین، ابزاری برای خودکارسازی کمپین‌های بازاریابی 6

نتایج استفاده از مارکتینگ اتومیشن 

جذب مشتریان جدید

زبلاین امکانات زیادی را برای مدیریت داده‌ها و نظارت بر رفتار مخاطبان در هر مرحله از قیف فروش فراهم می‌کند.  ویژگی شخصی‌سازی پیام‌های بازاریابی در کنار بخش‌بندی مشتریان ارتباطی هدفمندتر با مخاطبان را در جهت جذب آن‌ها فراهم می‌کند.

بهبود نرخ نگهداشت مشتری 

راز ایجاد ارتباطی پایدار با مشتریان در شناخت نیازها و پاسخگویی به موقع در تعامل با آن‌هاست، با استفاده از ویژگی‌های موجود در زبلاین، می‌توانید در لحظه مناسب بدون نیاز به نیروی انسانی به تعاملات مناسب نشان دهید.

فعال‌سازی مشتریان غیرفعال

فعال‌سازی مشتری به این معناست که مشتریان به مزایای محصول یا خدمات شما پی ببرند و تصمیم بگیرند به مرحله بعدی تعامل با شما بروند. وجود پروفایلی جداگانه برای هرمشتری در زبلاین به شما کمک می‌کند تا مشتریانی که تعاملی با کسب‌وکار شما ندارند را شناسایی و بر اساس تحلیل رفتار آن‌ها پیشنهادهایی در جهت فعال‌سازی و افزایش تعامل به آن‌ها ارائه کنید.

افزایش تعاملات موثر

با افزایش تعامل با مخاطبان و مشتریان میزان وفاداری آن‌ها بیشتر می‌شود.

ارتباط یک‌پارچه و چند کاناله با مشتریان با استفاده از زبلاین

در زبلاین کانال‌های ارتباطی مختلفی در دسترس است که امکان ارتباط با مشتریان در کانال ترجیحی آن‌ها را فراهم می‌کند. این پلتفرم به کسب‌وکارها کمک میکند که پیام‌های بازاریابی خود را چه از طریق کمپین‌های مستقل و چه در بستر سفر مشتری به دست مخاطبین هدف برساند.

جمع بندی

در این نوشته به بررسی زبلاین به عنوان یک مارکتینگ اتومیشن ایرانی و ویژگی‌های آن در جذب مشتری جدید، وفادارسازی مشتری و افزایش فروش پرداختیم و دانستیم با گسترش فضای رقابتی بین کسب‌وکارهای دیجیتال، عدم بهره‌مندی صحیح و به‌موقع از ابزار خودکارسازی بازاریابی موجب اتلاف بودجه‌ی بازاریابی و کاهش فروش کسب‌وکار می‌گردد.

بیشترین تمرکز اتوماسیون بازاریابی روی ارسال هدفمند و سفارشی پیغام به مشتری معطوف شده تا تعامل و خوانش پیام دریافتی از سوی کاربر به بالاترین میزان ممکن برسد. توجه به محتوای پیغام، زمان ارسال و کانال ارتباطی بین کسب‌وکار و مشتری از مهم‌ترین فاکتورهایی است که برای تعامل با کاربر باید مورد توجه تیم بازاریابی کسب‌وکار قرار گیرد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

digitalfly
digitalfly

با توجه به هزینه های بالای مارکتینگ اتومیشن خصوصا برای شرکت های کوچک، معمولا از این راهکارها استفاده نمیشه. به امید اینکه شرکت های ایرانی مثل زبلاین بتونن به خوبی شرکت های بزرگی مثل اینسایدر، هاب اسپات، وب انگیج، مارکتو و … و با هزینه های بسیار پایین تر خدمات رسانی کنند تا شرکت های کوچک هم بتونن از مزایای اتوماسیون بازاریابی بهره مند بشوند.

اسمارتک