پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

یوتیوب در حال آزمایش تب «Most Relevant» است

مهسا طاهری مهسا طاهری
3 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یوتیوب در حال آزمایش تب «Most Relevant» است
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یوتیوب در تلاش است که دستیابی به محتوای جدید و مرتبط را برای کاربران خود آسان‌تر سازد و در عین حال، روند انتشار ویدیوهای کوتاه اختصاصی را برای تولیدکنندگان محتوا ساده‌تر کند.

در ابتدا، یوتیوب بخش جدیدی به نام «Most Relevant» را در قسمت اشتراک‌ها، مورد آزمایش قرار داده است تا کاربران بتوانند به‌روزترین محتواها را از کانال‌های مورد علاقه‌شان به سهولت مشاهده کنند.

youtube_channel_sorting

youtube_channel_sorting

همانطور که در نمونه‌های بالا می‌بینید، این قابلیت، محتوای مرتبط را براساس فعالیت‌های کاربر با کانال‌های مختلف، به صورت الگوریتمی دسته‌بندی می‌کند و این قابلیت برای کسانی که در تعداد زیادی کانال عضو هستند، بسیار مفید خواهد بود.

یوتیوب در این‌باره توضیح می‌دهد:

«ما در حال آزمایش گزینه‌ای به نام «Most Relevant» برای فید اشتراک‌های کاربران هستیم تا بتوانید به راحتی محتواهایی را که احتمالاً می‌خواهید ببینید، پیدا کنید. اگر شما اکنون در این دسته‌بندی قرار دارید، کافی است گزینه «Most Relevant» را انتخاب کنید و فید شما به‌روزرسانی می‌شود تا محتواهایی را که مطابق سلیقه‌ی شماست براساس محتوا‌هایی که اغلب تماشا می‌کنید یا اخیراً با آن‌ها تعامل داشته‌اید، را به شما نشان دهد.»

یوتیوب همچنین تأکید می‌کند که این تنظیم اختیاری است و کاربرانی که تمایلی به این فرمت ندارند، می‌توانند به نمایش فید اشتراک‌های معمولی و پیش‌فرض خود بازگردند. اگر در تعداد زیادی از کانال‌ها عضو هستید، این ویژگی می‌تواند روشی مؤثر برای برجسته‌سازی محتوای بیشتر مرتبط باشد. با این حال در کل، این به‌روزرسانی به نظر می‌رسد که تغییری نسبتاً کوچک است.

یوتیوب اعلام کرده که این آزمایش فعلاً برای درصد کوچکی از کاربران موبایل اجرا می‌شود و بسته به بازخوردها، ادامه خواهد یافت. یوتیوب در ماه گذشته ویژگی Shorts-Only Members را معرفی کرد که انگیزه‌ای جدید برای مشترکین ایجاد می‌کند و با بهبود فرآیند آپلود، این امکانات جدید حتی جذاب‌تر و ارزشمندتر می‌شوند، که می‌توانند به افزایش علاقه‌مندی به کانال شما کمک کنند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مهسا طاهری
مهسا طاهری
نویسنده محتوا با 13 سال سابقه تدریس، عاشق چالش‌ و پیشرفت هستم. همیشه به دنبال یادگیری و به‌روز شدن در زمینه‌های مختلف برای ارتقاء مهارت‌ها و توانمندی‌هایم هستم. از تجربه‌های تدریسم، ارزش آموزش و افزودن ارزش به زندگی دیگران را درک کرده‌ام. علاقه دارم تا با توانمندی در نوشتن، دانش و تجربیاتم را با دیگران به اشتراک بگذارم و از این راه به موفقیت و تغییر مثبت در زندگی افراد کمک کنم.
نظرات

اسمارتک