گزارش وضعیت سئو در جهان (سال ۲۰۲۱) توسط رسانه معتبر SEJ!

SEO سئو
⏱زمان مطالعه: 4 دقیقه

 سایت Search Engine JournalSEJ) که معتبرترین و تخصصی‌ترین منبع در حوزه بازاریابی دیجیتال و سئو است به تازگی گزارشی منتشر کرده است که وضعیت سئو جهان را تحلیل کرده، فراز و فرودها، تغییرات و چالش‌هایی که حوزه سئو داشته است را بررسی کرده است، همچنین در این گزارش جهانی اطلاعاتی منتشر کرده از ‌اولویت‌های مدیران سئو در جهان، برنامه آنها برای سال بعد خود، مهم‌ترین پارامتر آنها در سئو… . در این گزارش از حدود ۲۸۳۰ نفر از متخصصین سئو کمک گرفته شده، از آنها نطرسنجی شده و خواسته شده دیتاها و آنالیزهای خود را در کنار بینش تخصصی خود در اختیار این گزارش قرار دهند.

اگر شما هم عاشق دیتا هستید، قصد دارید استراتژی SEO سال ۲۰۲۲ خود را برپایه‌های آمار به‌روز جهان بچینید و برایتان جالب است که در دنیای سئو در سال ۲۰۲۱ چه گذشته است این گزارش که نتیجه تخصص ۲۸۳۰ متخصص سئو با سطح تخصص‌ و تجربه‌های متفاوت از سرتاسر جهان است را از دست ندهید.

ما در این مطلب دی‌ام برد از نگاه دیجیتال مارکتینگ چکیده‌ایی از بخش‌های مهمی را برگزیده‌ایم و برای شما آماده کردیم که در ادامه می‌خوانیم. گزارش کامل را می‌توانید از اینجا بخوانید.

متریک‌های سنجش سئو

در این جدول SEO کاران درباره KPIها و پارامترهای سنجش اثربخشی فعالیتشان گفته‌اند. اهمیت بالای پارامتر page view/session جالب توجه است.

توضیح: ورودی غیربرند منظور آن بخش از ترافیکی‌ست که کاربران از طریق جستجوی کلماتی غیر از آن برند شما وارد سایت شده‌اند

در این بین دیده شد که کلمات کلیدی در رتبه‌بندی بالاترین معیار را برای اندازه‌گیری عملکرد سئو داشته‌اند. این نتایج با انتظارات بالای مشتری نیز ارتباط دارد، چراکه سئوکاران گفته‌اند برای این بخش (کلمات کلیدی) بیشترین زمان را صرف کرده‌اند.

چالش‌های سئوکاران در دوران کرونا و سالی که گذشت

با وجود اینکه کرونا در سالی که گذشت بر جهان تسلط داشت و همه مسائل را تحت الشعاع قرار داده بود اما در نظرسنجی که برای رتبه‌بندی چالش‌ها و مشکلات انجام گرفت، اپیدمی کرونا در رتبه چهارم قرار گرفت. کمبود یا کاهش بودجه در صدر فهرست بوده ۳۷٪ از متخصصان SEO این را بزرگترین چالش خود معرفی کردند. در کنار همه چاش‌ها، 5 درصد از سئو کاران نیز اذعان کرده‌اند که هیچ مشکل یا چالشی نداشته‌اند.

مهم‌ترین تهدیدهای سئوکاران

مهم‌ترین پارامتر یعنی Zero click searches منظور جستجوهایی هستند که کاربران انجام می‌دهند و بدون ورود به هیچ کدام از وبسایت‌ها و Resultها، به جستجوی خود پایان می‌دهند؛ در واقع دلیل این اتفاق آن است که گوگل پاسخ بسیاری از جستجوها را در همان صفحه نتایج (SERP) به کاربر می‌دهد!

گوگل هنوز و همچنان با آپدیت‌های هرروزه خود و ادامه روند خزش خود بر تمام مراحل سئو، صفحات نتایج و داده‌های ورودی ما اثر می‌گذارد. حدود یک چهارم پاسخ‌دهندگان در این گزارش گفته‌اند که new third-party cookies در مرورگرهای کروم برای آنها تهدید به شمار می‌رود.

تاثیرگذارترین عامل از نظر متحصصین سئو

نزدیک به یک سوم از افراد متخصصی که در این گزارش شرکت کردند عقیده داشتند که عناوین/متادیسکریپشن، H1 و سایر عناوین on-page، بیشترین تاثیر را روی نتایج سئو سایت شما خواهد داشت و مهمترین فاکتور است! گویی هنوز هم محتوا در سئو حرف اول را می‌زند

فاکتورهای مهم و نوظهور

این جدول جدول بسیار مهمی برای استراتژیست‌های سئو است. طبق آنچه تحقیقات نشان داده است Core Web Vitals برای چندسال آینده مهم‌ترین عامل خواهد بود. یک چهارم متخصصان سئو داده‌های ساختار یافته را مهم می‌دانند.

مهم‌ترین بخش‌ها برای سال آینده

بیش از یک سوم از افراد در سال آینده قصد دارند تمرکز خود را بر تجربه کاربر قرار دهند. احتمالاً این به معنای تقویت بخش Core Web Vitals است. بیش از یک چهارم  گفته‌اند بر تولید محتوا تمرکز ‌می‌کنند. و در کنار اینها، فقط 11٪ از متخصصان SEO می خواهند روی ROI کار کنند

انتظارات از متخصصین سئو چیست؟

یکی از متخصصین سئو به این سوال اینگونه پاسخ می‌دهد:
«مشتریان اصلا متوجه نیستند که کار سئو و برنامه‌های سئو کاری ممتد است و در دراز مدت نتیجه خواهد داد. آنها می‌خواهند ما سئوکاران را برای ۱ ماه استخدام کنند و انتظار دارند در این یک ماه تمام نتایج مد نظر آنها محقق شود!»

تصور کسب‌وکارها از سئو!

خدماتی که از آژانس‌های سئو خواسته می‌شود

اگر نتایج این گزارش برایتان جالب بوده است می‌توانید گزارش کامل آن را اینجا بخوانید.

هاب‌اسپات گزارش جامع مارکتینگ سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد!

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید