لانچ
گزارش‌ها اخبار

جلب توجه نسل آلفا برای مارکترها یک امر ضروری است

برندها با گیمینگ مارکتینگ، در دنیای دیجیتال نسل آلفا نفوذ می‌کنند
ترانه رسولیان ترانه رسولیان
خرداد ۲۰, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جلب توجه نسل آلفا برای مارکترها یک امر ضروری است

در چند سال گذشته، مارکتینگ برای نسل زد، همواره یکی از بحث‌های داغ مارکترها بود اما رفته رفته نسل بعدی یعنی نسل آلفا در حال تبدیل شدن به موضوع بحث مارکترها هستند؛ گرچه نسل آلفا هنوز کودک محسوب می‌شوند اما رفتار آن‌ها در فضای دیجیتال و اجتماعی را می‌توان به نوعی نمایانگر رفتار مصرف‌کنندگان آینده دانست. برندهایی که از اکنون شناخت این نسل را آغاز کنند، مزیت رقابتی بزرگی در سال‌های آینده به دست خواهند آورد.

به گزارش دی ام برد، در دسته‌بندی نسلی، به متولدین بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ نسل آلفا گفته می‌شود که بعد از نسل زد به دنیا آمده‌اند. یعنی در بیشترین حالت تنها ۱۵ سال سن دارند. این گروه سنی، هرچند در حال حاضر برای برندها خریدار بالقوه محسوب نمی‌شوند اما در آینده‌ای نزدیک مشتریان برندها خواهند بود و برقراری ارتباط و سرمایه‌گذاری ارتباطی روی آنها برای برندها یک امر حیاتی است.

برقراری ارتباط با نسل آلفا، از یک سو فرصت‌های بزرگ و ارزشمندی را برای برند‌ها فراهم می‌کند ولی از سوی دیگر برقراری این ارتباط راحت نیست و پیچیدگی‌هایی دارد. این پیچیدگی تنها به دلیل قوانین و مقررات سختگیرانه درباره تبلیغات برای کودکان نیست، بلکه رقابت فشرده و شدید بین برندها نیز روی این موضوع تاثیر زیادی داشته است.

علاوه بر این‌ها، نسل آلفا نسبت به نسل‌های پیشین در معرض حجم بسیار زیادی از محتوا و تبلیغات قرار دارد. به همین دلیل این نسل از سنین پایین‌تر برند مورد علاقه خود را پیدا می‌کند. بنابراین در شرایطی که بمباران محتوایی وجود دارد، برند‌ها باید راهکارهای خلاقانه و متفاوتی اتخاذ کنند تا بتوانند در بین این همه برند و تبلیغ، دیده شوند و تأثیر مطلوب را بر این نسل بگذارند.

راهبردهایی برای جذب نسل الفا

استفاده از گیمینگ مارکتینگ

بازی‌های دیجیتال بخش جدانشدنی از زندگی نسل آلفا هستند؛ نه فقط برای سرگرمی، حتی به‌عنوان شبکه‌های اجتماعی که در آن به تعامل با یکدیگر می‌پردازند. نسل آلفا بازی‌هایی مانند Roblox ، Minecraft و Fortnite را به‌عنوان محیط‌هایی برای برقراری ارتباط اجتماعی می‌بینند. در این میان برندها می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و استراتژی‌های گیمیفیکشن خود را توسعه دهند:

 ۱ـ حضور در بازی‌های محبوب: برندها می‌توانند در گیم‌هایی که نسل آلفا بازی می‌کنند، حضور پیدا کنند. مثلاً ایجاد فروشگاه‌های مجازی در Roblox یا طراحی محیط‌های تعاملی در Minecraft.

جلب توجه نسل آلفا برای مارکترها یک امر ضروری است 1

نسل آلفا در محیط تعاملی بازی Minecraft

۲ـ همکاری با گیمرها و استریمرها: برقراری ارتباط با بازیکنان مشهور و استریمرهایی که نسل آلفا آن‌ها را دنبال می‌کند، می‌تواند اعتماد و علاقه این نسل را جلب کند. یکی از بهترین مثال‌های همکاری برندها با دنیای گیمینگ، کمپین Nike در بازی Fortnite بود. Nike با ایجاد “Nike Air Max” اسکین‌ها و آیتم‌های مخصوص در بازی، توانست میلیون‌ها بازیکن جوان را هدف قرار دهد.

جلب توجه نسل آلفا برای مارکترها یک امر ضروری است 2

تبلیغات Nike در Fortnite

 ۳ـ آموزش از طریق بازی: ترکیب آموزش با سرگرمی، که به برندها کمک می‌کند تا به عنوان منبع مفید و ارزشمند در ذهن کودکان جای بگیرند.

 محتوای نوستالژیک، پلی میان نسل‌ها

نباید از یاد برد که محتوای نوستالژیک مانند یک پیوند میان نسل آلفا و والدینشان ایفا می‌کند. ۸۴٪ از والدین نسل میلنال عنوان کردند که هنگام جست‌وجوی تجربیات مشترک با فرزندانشان، بیشتر به قالب‌های نوستالژیک گرایش دارند. این راهبرد فرصتی برای برندها فراهم می‌کند تا به فکر بازآفرینی شعارها و محتوای قدیمی برای مصرف‌کنندگان امروزی باشند.

در همین راستا، برندهای مختلفی به‌تازگی شعارها، شخصیت‌ها یا نمادهای معروف خود را بازطراحی کرده‌اند تا با مخاطبان جوان‌تر ارتباط برقرار کنند.

 فعالیت در رسانه‌های اجتماعی محبوب نسل آلفا

یوتیوب محبوب‌ترین پلتفرم در خانواده‌های نسل آلفا و میلنال (والدین آن‌ها) است و احتمالاً در آینده به پلتفرم اصلی خانواده‌ها تبدیل خواهد شد. در بین ۱۳ پلتفرم شبکه اجتماعی و بازی که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته اند مورد، تنها یوتیوب است که هم استفاده گسترده در میان نسل آلفا دارد و هم احساس کنترل والدین در آن بالاست؛ چرا که آن‌ها با این پلتفرم قدیمی آشنایی دارند.

جلب توجه نسل آلفا برای مارکترها یک امر ضروری است 3

مشاهده مشترک یوتیوب نسل آلفا با والدین ( Millennial )

فعالیت نسل آلفا در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند تحولات مهمی را در این پلتفرم‌ها به وجود آورد و برخی روندها را تسریع کند. یکی از این تحولات، رشد و گسترش میکرو اینفلوئنسرها است.

این پدیده برای برندها فرصت مناسبی محسوب می‌شود، زیرا بستری کم‌هزینه و مسیری آسان‌تر برای برقراری ارتباط با نسل آلفا را فراهم می‌کند. البته این روند به معنای حذف یا کنار گذاشتن مگا اینفلوئنسرها نیست، بلکه تعامل مستمر و روزانه نسل آلفا با میکرو اینفلوئنسرها، تأثیرگذارترین و بهترین راه برای برندها خواهد بود.

این تغییر در الگوی تعامل، فرصت‌های جدیدی را برای برندها خلق می‌کند تا با استفاده از میکرو اینفلوئنسرها، به‌صورت مؤثرتر و صمیمانه‌تر با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند.

نجوا
به اشتراک بگذارید:
ترانه رسولیان
ترانه رسولیان
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

نجوا