لانچ
اخبار گزارش‌ها
براساس گزارش سال دیتاک:

۹۵ درصد از کامنت‌های کاربران در صفحه کسب‌وکارها بی‌پاسخ می‌ماند

الهه صالحی الهه صالحی
خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
۹۵ درصد از کامنت‌های کاربران در صفحه کسب‌وکارها بی‌پاسخ می‌ماند

به گزارش دی‌ام برد، پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی دیتاک گزارش سال ۱۴۰۳ خود در با موضوع رفتار کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. دیتاک اشاره کرده است که داده‌های کلان این گزارش توسط سامانه دیتاک و براساس ۲.۵ میلیارد مطلب در شبکه‌ها اجتماعی، آمارهای اعلام شده از منابع رسمی کشور و مراکز باسابقه در نظرسنجی و افکارسنجی تجمیع شده است.

دسترسی به نسخه کامل گزارش دیتاک

اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ در صدر

دیتاک در بخشی از گزارش سالانه ۱۴۰۳ خود به کاربران فعال ایرانی در شبکه‌های اجتماعی پرداخته است. براساس این آمار اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ به ترتیب با ۳۳، ۲۶ و ۲۲ میلیون کاربر ایرانی، پراقبال‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران هستند.

۹۵ درصد از کامنت‌های کاربران در صفحه کسب‌وکارها بی‌پاسخ می‌ماند 1

این آمار همچنین نشان می‌دهد که ایتا و روبیکا نیز با به ترتیب ۱۹ و ۱۸.۵ میلیون کاربر از اقبال نسبی کاربران برخوردارند. در این لیست تیک‌تاک با ۳۵ هزار کاربر در رتبه آخر این لیست قرار دارد.

رفع فیلتر واتس‌اپ بازدید پلتفرم‌های داخلی را نصف کرد

این گزارش به نتیجه رفع فیلتر واتس‌اپ روی میزان بازدید پلتفرم‌های پیام‌رسان داخلی و خارجی پرداخته است و آمارهای این گزارش نشان می‌دهد که رفع فیلتر واتس‌اپ هیچ‌گونه تاثیری روی بازدید تلگرام نداشته است اما منجر به کاهش بیشتر از ۵۰ درصدی بازدید پلتفرم‌های داخلی مانند ایتا و روبیکا شده است.

۹۵درصد از کامنت کاربران بی‌پاسخ می‌ماند

گزارش سالانه دیتاک در بخشی دیگر اشاره می‌کند که نرخ پاسخ‌گویی اکثر برندهای ایرانی کمتر از ۵ درصد است و به بیان دیگر از هر ۱۰۰ کامنت یا منشن دریافتی بیشتر از ۹۵ مورد بدون پاسخ می‌مانند. این گزارش در ادامه نرخ پاسخ‌گویی برخی از برندهای بزرگ‌ را با یکدیگر مقایسه کرده است.

۹۵ درصد از کامنت‌های کاربران در صفحه کسب‌وکارها بی‌پاسخ می‌ماند 2

ترندهای پایدار شانس موفقیت برنامه محتوایی را افزایش می‌دهند

دیتاک در بخش دیگری اشاره می‌کند که ساعت و روز انتشار بینش خوبی در تدوین برنامه انتشار در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد و برای اکثر کسب‌وکارها بهتر است در روزهای آخر هفته، کمپین محتوایی اجرا نکنند. دیتاک همچنین در این بخش به ارائه چند راهکار پرداخته است:

  • ساعت انتشار محتوا به معنی ساعت اوج تعامل نیست. روند تعامل مخاطب در هر حوزه تخصصی متفاوت است.
  • توزیع دسته‌بندی محتوا در شبکه‌های اجتماعی به برندها کمک می‌کند تا بهترین پلتفرم را برای مخاطب هدف خود انتخاب کنند.
  • ترندهای پایدار مانند هوش مصنوعی شانس موفقیت برنامه‌ محتوایی را افزایش می‌دهند.
  • پاسخ‌گویی سریع، تمایز کسب‌وکار با رقباست. علت نرخ بالای پاسخ‌گویی برندهایی مانند همراه اول و ایرانسل، استفاده از ابزارهای شنود شبکه‌های اجتماعی است.

قیاس بین تعداد فالوور و نرخ تعامل

دیتاک در بخش دیگری به رقابت بین فالوور و نرخ تعامل پرداخته است و با تدوین نموداری میزان فالوور و نرخ تعامل در فروشگاه‌های FMCG را باهم قیاس کرده است. این نمودار نشان می‌دهد که اکالا و افق‌کوروش به وضوح استراتژی‌های متفاوتی اتخاذ کرده‌اند و بازه رقابتی برندها در این حوزه محدود است.

۹۵ درصد از کامنت‌های کاربران در صفحه کسب‌وکارها بی‌پاسخ می‌ماند 3

۷۲ درصد از بلاگرها کمتر از ۱۰ هزار فالوور دارند

بخشی دیگر از این گزارش به هرم بلاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی پرداخته و اشاره می‌کند که مگااینفلوئنسرها (بالای یک میلیون فالوور) که ۴ درصد از جمعیت اینفلوئنسرها را تشکیل می‌دهند، از راه تبلیغات درآمد چشم‌گیری دارند. از سوی دیگر ۷۲ درصد اینفلوئنسرها نانو اینفلوئنسر محسوب می‌شوند و بین هزار تا ۱۰ هزار فالوور دارند.

۹۵ درصد از کامنت‌های کاربران در صفحه کسب‌وکارها بی‌پاسخ می‌ماند 4

درصد جمعیت بلاگرها با توجه به میزان فالوور

 

۹۵ درصد از کامنت‌های کاربران در صفحه کسب‌وکارها بی‌پاسخ می‌ماند 5

نجوا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

نجوا