پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار برندینگ

برند Serious Tissues، روایت عشق به زمین و تعهدی سفت‌وسخت به داستان برند

زهرا محبی زهرا محبی
13 خرداد 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برند Serious Tissues، روایت عشق به زمین و تعهدی سفت‌وسخت به داستان برند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت Serious Tissues یک برند دستمال کاغذی بدون کربن است. این شرکت بریتانیایی ادعا می‌کند که دغدغه‌های محیط زیستی اولین فاکتور مدنظر در تولید دستمال کاغذی آن‌هاست و این دستمال کاغذی‌های پنبه‌ای و نرم، بدون قطع شدن هیچ درختی، بدون کربن و 100 درصد با کاغذ بازیافت‌شده تولید می‌شود. همچنین، Serious Tissues در ازای هر یک رول دستمال کاغذی‌ای که به فروش می‌رود، یک درخت می‌کارد.

حالا این برند دستمال کاغذی، یک کتاب جالب را برای عاشقان درخت تولید کرده است تا پشت درهای بسته سرویس بهداشتی، به اهمیت درخت‌ها فکر کنند!

برند Serious Tissues

یکی از صفحات این کتاب.

خود Serious Tissues این کتاب را یک کتاب نسخه ویژه برای قرار دادن در اتاق سرویس بهداشتی معرفی می‌کند که تلاش دارد تعهد این برند به مراقبت از سیاره زمین را برجسته کند. Kamasutree نام این کتاب است که توسط آژانس خلاق VMLY&R با تصاویر طنزآمیز و جملات خنده‌دار و عاشقانه در نسبت با درخت‌ها، طراحی شده است. سرژ سایدلیتز، تصویرگر ساکن لندن است که برای به تصویر کشیدن «24 راه برای دوست داشتن درختان» با این برند همکاری کرده است. این کتاب که خود نیز از کاغذ بازیافت‌شده ساخته شده است، قرار است توسط اینفلوئنسرها تبلیغ شود و طی قرعه‌کشی در اینستاگرام آن‌ها، در دسترس مشتریان Serious Tissues قرار بگیرد. نسخه الکترونیکی این کتاب نیز در وبسایت برند Serious Tissues قرار گرفته است.

مدیر خلاقیت آژانس VMLY&R در خصوص این پروژه گفته است: «ما دوست داشتیم به Serious Tissues کمک کنیم تا این کتاب به جهان عرضه شود. این کتاب یک سرگرمی سالم برای ترویج زندگی‌ای پایدارتر، حتی پشت درهای بسته است.»

تعهد به داستان برند

به گفته Serious Tissues، هر روز یک میلیون درخت در سراسر جهان برای دستمال توالت قطع می‌شود. کریس بیکر، بنیان‌گذار این برند در خصوص شرکت خود و ادعایی که دارد می‌گوید: «ما معتقدیم که هیچ درختی نباید برای رول دستمال توالت قطع شود. درواقع، ما برعکس عمل می‌کنیم و با هر یک فروش، یک درخت می‌کاریم. تاکنون 1.7 میلیون درخت با نرخ فعلی بیش از 25 هزار درخت در هفته کاشته‌ایم که خود این عدد هفتگی، معادل شش پارک هاید (یک پارک بسیار بزرگ در لندن) است. ما می‌خواهیم این کتاب ظاهرا احمقانه دیگران را تشویق کند که درختان را به اندازه ما دوست داشته باشند و در طول مسیر کمی هم سرگرم شوند.»

برند serious tissues

کریس بیکر، بنیان‌گذار برند

جالب توجه است که چگونه این برند، با توجه به عملیات و مسئولیتی که برای خود در نظر گرفته است، هم به وعده‌های خود در رابطه با حفظ زمین جامه عمل می‌پوشاند و هم در بحث مارکتینگ و برندینگ، کاملا همسو و هم‌راستا با این عملیات و وعده‌ها پیش می‌رود. این کسب‌وکارها و شیوه‌های مارکتینگی‌ای که پیش می‌گیرند، قسمتی از بازاریابی سبز هستند؛ شیوه نوینی از مارکتینگ که سعی می‌کند با روش‌های پایدارتر، از زمین محافظت کند یا نابود شدن آن را به تعویق بیندازد.

شما در این‌باره چه فکر می‌کنید؟ آیا کسب‌وکار ایرانی‌ای می‌شناسید که استراتژی‌های مارکتینگ سبز را به کار گیرد؟ آن را به ما معرفی کنید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک