پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

نگاهی به کمپین بیمه قسطی آیتول | آیا اولین بودن دردسرساز است؟

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
3 اسفند 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نگاهی به کمپین بیمه قسطی آیتول | آیا اولین بودن دردسرساز است؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اجرای کمپین در مورد فیچرهایی از محصول، به‌ویژه فیچرهایی که برای اولین بار معرفی می‌شوند و به‌نوعی، مزیت رقابتی برند در مقابل رقبا به حساب‌ می‌آیند، اگرچه برای کسب‌وکارها جذاب است، اما ریسک‌هایی را هم همراه خود دارد. واقعیت این است که استفاده از صفت «اولین» برای برندها، کسب‌وکار را به عنوان نوآور، چه در صنعتی که در آن فعال است و چه در اکوسیستم استارتاپی کشور پوزیشن می‌کند و از سوی دیگر، برندهای دیگر را به سوی ارائه چنین خدمات و نوآوری‌هایی سوق می‌دهد. اما این اولین بودن برای برندها به همان اندازه که شیرین و جذاب است، پرریسک نیز هست. اینکه در جایگاه اولین و رهبر بازار بمانی و توسعه خدمت و محصول را به صورت مداوم در دستور کار خود قرار بدهی، خود داستانی است پرماجرا.

این روزها کمپین ۳۶۰ درجه آیتول با هدف فراهم شدن امکان خرید بیمه شخص‌ ثالث قسطی بدون نیاز به چک و سفته (ضمانت) در جریان است. آیتول اولین شرکتی است که امکان خرید بیمه شخص ثالث را به صورت اقساطی از اوایل دی ماه در ایران فراهم کرده است؛ اما اولین بودن آیتول در ارائه این خدمت چه داستانی دارد و چه تاثیری در صنعت بیمه گذاشته است؟

پیشروها اولین هستند یا اولین‌ها پیشرو؟

اتفاقی که برای برندهای پیشرو افتاده، این است که آن‌ها با تمرکز روی کشف نیازهای واقعی مشتری و سعی در پاسخ صحیح به این نیازها، تلاش کرده‌اند تا به کاربران خدمات ویژه‌ای ارائه دهند. این روزها اولین بودن در شیوه پرداخت بسیار شایع شده است؛ چرا که شیوه پرداخت یکی از نقاط درد و خواسته‌­های کاربران ایرانی است. برندهای بزرگی چون دیجی‌کالا و اسنپ، پیش‌تر در این حیطه اقداماتی انجام داده‌اند.

کمپین بیمه قسطی آیتول

چالش­‌های اولین بودن از زبان مدیر مارکتینگ آیتول

اولین بودن در ارائه یک خدمت ویژه در صنعت بیمه و یا راه‌اندازی یک فیچر جدید، علاوه بر مزیت رقابتی خود، چالش­‌هایی نیز برای برند ایجاد می‌­کند. آیتول با پیاده‌سازی امکان خرید قسطی در مسیر سرویس و محصول خود تلاش کرده است تا اولین کسب‌وکار با امکان خرید قسطی بیمه شخص ثالث باشد.پویا غفاری مدیر مارکتینگ آیتول

پوریا غفاری، مدیر مارکتینگ آیتول، در مورد چالش‌­های برند آیتول برای معرفی اولین امکان خرید قسطی بیمه اینطور به دی‌ام برد می‌گوید: «در مقطع اول، نداشتن کاربران فعال کافی (یوزر بیس)، هزینه‌بر بودن جریان آشنایی مخاطب با محصول و معرفی (پروموت) سرویس به جامعه به عنوان اولین چالش مطرح است. از سوی دیگر اگر خود برند، تازه‌تاسیس باشد، با چالش معرفی برند برای ارائه خدمت نیز مواجه خواهیم بود. در مقطع بعدی، برند دارای کاربر فعال بوده و مسئله درباره ارائه یک خدمت جدید و نوآورانه است که همان چالش‌­های قبلی معرفی محصول تازه را به دنبال دارد. در این بخش، برند چالش معرفی خود را نداشته اما به جای آن، با دشواری‌­های ایجاد تغییر رفتار در کاربران روبه‌رو می­شود و ممکن است به دلیل ایجاد یک نوآوری، با ریزش کاربر نیز مواجه شود.»

کمپین ۳۶۰ درجه آیتول در مورد چه بود؟

با بررسی اولیه لندینگ آیتول پی می‌­بریم که این کمپین، با هدف افزایش فروش و لید بیمه ثالث و اضافه کردن بُعد بیمه به تصویر کلی برند آیتول و همچینن، افزایش آگاهی از برند شکل گرفته است. لینک لندینگ از اینجا قابل مشاهده است.کمپین بیمه قسطی آیتول

طبق مشاهدات دی‌ام برد، بخشی از رسانه‌های کمپین به تحقق هدف افزایش فروش اختصاص دارند و بخشی نیز به تحقق هدف اضافه کردن بُعد بیمه به تصویر کلی از برند آیتول مرتبط هستند. در این کمپین، انواع رسانه‌ها به کار گرفته شده است؛ بخشی از رسانه‌ها اهداف پرفورمنسی را دنبال می‌کنند، مثل تبلیغات ریتارگتینگ، سرچ ادز، کمپین‌های نصبی و کمپین‌های سوشال و تمام جریان کاربر به گونه‌ای طراحی شده است که چه از درون اپلیکیشن و چه وب و یا حتی با سرچ کوئری‌های مربوط به کمپین، به‌راحتی به لندینگ اصلی برسید.

کمپین محیطی آیتول نقش آگاهی‌بخشی را میز به عهده دارد و تاثیر اصلی را بر داده‌های مربوط به آگاهی از برند خواهند داشت. کمپین محیطی آیتول در سه فاز و به صورت گردشی در شهر تهران اجرا می‌شود که فعلا دو فاز از کمپین به مرحله اجرا درآمده است. این کمپین اتوبان‌های اصلی شهر از جمله همت، حکیم، مدرس و چمران را از غرب به شرق و از شرق به غرب پوشش می‌دهد.کمپین آیتول

همچنین اکران تابلوها در سایر نقاط از جمله صدر، یادگار امام، نیایش، پارک وی، سعادت‌آباد، آزادگان، رسالت، نواب، صیاد، اتوبان تهران-کرج و… نیز پررنگ است. ما به زودی به نقد و بررسی دقیق‌تر کمپین فروش بیمه قسطی آیتول در دی‌ام برد خواهیم پرداخت.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک