هاب‌اسپات گزارش جامع مارکتینگ سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد!

گزارش هاب اسپات
⏱زمان مطالعه: 4 دقیقه

در این گزارش هاب‌اسپات، آمارها و نتایجی را می‌خوانیم که از بیش از ۱۵۰۰ مارکتر و استراتژیست بازاریابی در سرتاسر جهان جمع‌آوری شده و دید بسیار خوبی به بازاریابان سراسر جهان می‌دهد. اطلاعاتی پیرامون اینکه مدیران بازاریابی از چه نوع ابزارهایی بیشتر استفاده می‌کنند، اولویت‌هایشان چیست، سنجه‌های ارزایابی عملکرشان چه مواردی است، بودجه را به چه شکل تقسیم می‌کنند و…
تمام مارکترهای موفق در پایان هر سال تجربه‌هایی که از عملکرد سال‌های پیش خود کسب می‌کنند را بررسی و تحلیل می‌کنند و از آنها برای تصمیم‌گیری و مشخص کردن استراتژی مارکتینگ سال بعد خود بهره می‌گیرند.
سال ۲۰۲۰ سال پرچالشی برای تمامی کسب‌وکارها بود، به همین دلیل در این گزارش از مارکترها خواسته شده بر پایه تجربه‌ها و دیتاهای سال گذشته خود، درباره برنامه‌ها و استراتژی سال ۲۰۲۱ خود بگویند. و پیرو پاسخ آنها مشخص شده که فعالیت‌های مارکتینگ، فروش و خدمات مشتری آنها به دلیل چالش‌هایی که داشته‌اند در این سال دستخوش تغییرات زیادی شده است.

در سال ۲۰۲۱ استراتژی های مارکتینگی تغییر کرده و بیشتر مارکترها برای رسیدن به تارگت‌های خود به شبکه‌های اجتماعی روی آوردند.

همه چیز درباره سوشال لیسنینگ یا گوش دادن در شبکه‌های اجتماعی!

گزارشات نشان می‌دهد که در این سال آگاهی از برند (brand awareness)، یکی از هدف‌های اصلی اکثر مارکترها است که به نسبت گذشته افزایش داشته است و کمپین‌هایی که شکل می‌گیرد غالبا در این راستا می‌باشد. همچنین بودجه بخش مارکتینگ اکثر شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱، حدود ٪۶۳ افزایش داشته است و بنا بر نتایج پرسشنامه‌ها مشخص شده که بخش زیادی از  این بودجه در تبلیغات، تولید محتوا و بسترهای نرم‌افزاری صرف می‌شود . صحبت از نرم‌افزار شد بد نیست بدانیم که حوزه مارکتینگ ۷۶درصد بیشتر از فروش و ۱۳۹درصد بیشتر از واحدهای مالی، از آتومیشن (خودکارسازی فرایندها و فعالیت‌ها به کمک ابزارها) بهره می‌برد!

طبق تحقیقات در سال ۲۰۲۱ کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند به جای افزایش فروش و کسب درآمد از روش‌های مارکتینگ مرسوم و سنتی، به افزایش اعتبار برند خود و بهبود تجربه خرید مشتری های خود بپردازند. جالب است که از هر ۴ مارکتر، ۳ نفر آنها (۷۶٪) اعلام کرده‌اند که در حال اجرای کمپین هستند اما فقط ۳۵ درصد از آنها گفته اند که قصد ادامه کمپین یا تکرار آن را خواهند داشت!

این گزارش به شما به عنوان مارکتر کمک خواهد کرد با وجود رشد سریع نیازهای مشتریان و مصرف‌کنندگان، تصمیمات شما نیز به سرعت تغییر کند و بتوانید از آمارهای این گزارش برای اتخاذ استراتژی‌های صحیح و فعالیت‌های مارکتینگی به‌روز، بهترین استفاده را داشته باشید.

در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین قسمت‌های این گزارش چهانی را با هم بخوانیم. در تصاویر زیر سوالاتی که از مارکترها پرسیده شده آورده شده بهمراه نمودار نتایج آن‌ها:

بر خلاف انتظار، KPI اصلی بازاریابی محتوایی فروش است.

از میان‌‌ ابزارهای حوزه تکنولوژی بازاریابی CRMها پراستفاده‌ترین هستند.

تقسیم‌بندی بین ۴ منبع اصلی صرف بودجه، تقریبا یکسان است که نکته قابل توجهی‌ست.

 

اولویت اول در بازاریابی محتوایی ویدیو بوده و بلاگ پست در رده دوم است!

 

همچنین میتوانید فایل کامل این گزارش را از اینجا دریافت و مطالعه کنید.

نحوه کار الگوریتم سرچ اینستاگرام، از زبان مدیرعامل اینستاگرام!

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید