
ژاکت با انتشار بیانیهای، ادعای رهبری راستچین در بازار وردپرس ایران را رد کرد


فهرست مطلب
ژاکت در بیانیهای گفتههای راست چین درباره سهم و رهبری بازار وردپرس ایران را در آن بیانیه رد کرد. همچنین ادعا کرد که آمار و ارقام ارائه شده در در گزارش راست چین فاقد اعتبار و مستندات است. ژاکت در ادامه آن بیانیه دادههایی را ارائه کرد که مدعی است اکثریت سهم بازار وردپرس ایران را در دست دارد.
به گزارش دی ام برد، هفته گذشته مجموعه راستچین در نشست خبری خود، آماری را در خصوص سهم خود از بازار سئو ایران اعلام کرد که با واکنشی جدی از سوی رقیبش ژاکت مواجه شد. ژاکت در بیانیهای ادعای راستچین را رد کرد اما در ادامه راست چین برای پاسخ به این ادعای ژاکت، مجدد گزارشی جدید در ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ منتشر کرد. ژاکت در بیانیه اخیر خود این گزارش را نیز رد کرده و راست چین را به تلاش برای ارائه روایتی خلاف واقعیت متهم کرد.
ژاکت در بیانیه جدید خود که در ۴ خرداد ماه ۱۴۰۴ منتشر شده است، عنوان کرد که برای اثبات چینی ادعایی، راست چین باید دادههای خود را با سهم کل بازار ایران مقایسه کند نه صرفاً ژاکت؛ بهعنوان مثال مارکتهایی نظیر ابزار وردپرس، میهن وردپرس، نوین وردپرس، تم وردپرس و سایر مارکتها نیز بخشی از این بازار محسوب میشوند.
علاوه بر آن عواملی مانند تعداد خریدهای ماهانه، تعداد محصولات وردپرسی فعال، تعداد کل محصولات، میزان سرچ برند و… را نیز باید محاسبه کند تا بتواند خود را به عنوان دارنده اکثریت سهم بازار معرفی کند.
ژاکت ۲۶۰ هزار ایمپرشن کسب کرده است
ژاکت در ادامه بیانیه، دادههایی را ارائه میدهد تا ادعای خود را برای سهم رهبری بازار اثبات کند. ابتدا آمار فروش کل محصولات وردپرس در هر دو مارکت را باهم مقایسه میکند. بر اساس دادههای تعداد فروش مندرج در صفحه محصولات وردپرسی (قالب و افزونه وردپرس) هر دو مارکت، از ابتدای فعالیت تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴، ژاکِت با ثبت ۸۲۳ هزار فروش در مقابل ۶۶۳ هزار فروش در راستچین، دارنده حدود ۵۵ الی ۶۰ درصد سهم بازار وردپرس ایران نسبت به راستچین است.

نموداری از داده آیتمهای فروخته شده هر دو مارکت
میزان ایمپرشن راست چین و ژاکت در ۹۰ روز گذشته
ژاکت در ادامه ادعا میکند که در حدود ۹۰ روز تعداد ایمپرشن هر دو مارکت در سرچ کنسول هر مارکت برابر ارقام روبهرو است:
میزان جستجوی نام برند ژاکت در سرچ کنسول خود وبسایت ژاکت: ۲۶۰ هزار ایمپرشن
میزان جستجوی نام برند راستچین در سرچ کنسول خود وبسایت راستچین: ۱۲۰ هزار ایمپرشن

میزان ایمپرشن هر دو مارکت
بر اساس دادههای سرچ کنسول هر دو مارکت در ۹۰ روز اخیر، سهم ژاکِت از میزان جستجوهای برند بین ژاکِت و راستچین حدود ۶۸٪ بوده و میزان جستجوی کلمات برند ژاکِت بیش از دو برابر، یعنی تقریباً ۱۱۷٪ بیشتر از راستچین است.

مقایسه میزان سرچ نام هر دو مارکت
بررسی جستجوی نام برند ژاکت و راستچین در گوگل ترندز
به گفته ژاکت، بررسی دادههای Google Trends در بازه ۱۲ ماه گذشته برای دو واژه کلیدی «ژاکت» و «راستچین» تصویر زیر را نشان میدهد:

آمار گوگل ترندز از سرچ راست چین و ژاکت
ژاکت ادعا میکند عواملی مانند آگاهی از برند، میزان جستجوی برند، انتخاب کاربران، تجربه کاربری مثبت در تحلیل جایگاه بازار مطرح میشوند.

مطالب پیشنهادی

۲۷ می، روز جهانی بازاریابی مبارک
