یکتانت
اخبار

در رویداد بازتاب ایران تلنت، برندهای کارفرمایی برتر مشخص شدند

مپنا، اسنپ و ایرانسل رویای کارجویان
یاسمن منفرد یاسمن منفرد
خرداد ۶, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در رویداد بازتاب ایران تلنت، برندهای کارفرمایی برتر مشخص شدند

به گزارش دی‌ام برد، رویداد برترین برندهای کارفرمایی ایران تنلنت با کانسپت بازتاب در تاریخ ۵ خردادماه ۱۴۰۴ برگزار شد. در این نشست علاوه بر سخنرانی‌های گوناگون و برگزاری دو پنل، برگزیدگان برندهای کارفرمایی معرفی شدند.

نسل‌های جدید جسارت بیشتری برای ترک شغل دارند

آسیه حاتمی، مدیرعامل و بنیان‌گذار ایران تلنت، در رویداد برترین برندهای کارفرمایی گفت: «برند کارفرمایی، تصویری است که کارکنان فعلی و آتی از ما در ذهن دارند؛ و این تصویر، حاصل تصمیم‌ها و استراتژی‌های ماست. امروز مسئله “حق انتخاب” بیش از گذشته اهمیت یافته و هرچه نسل‌ها جدیدتر می‌شوند، جسارت آن‌ها برای ترک شغل افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی، باید به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه می‌توانیم افراد توانمندتری در سازمان داشته باشیم. در نهایت، آنچه ما به دنبال آن هستیم، جذب و حفظ افرادی است که نسبت به سازمان احساس تعلق دارند. در این میان، نقش رهبری ما در سازمان از نقش صرفاً مدیریتی‌مان بیش‌تر می‌شود.»

او ادامه داد: «هیچ نوع تنبیه یا تشویقی به‌اندازه ایجاد حس تعلق، نمی‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد یا موجب رشد سازمانی شود. رفاه بالا و حقوق مناسب، لزوماً منجر به شکل‌گیری این حس نمی‌شوند؛ بنابراین، پرسش اصلی این است که چگونه می‌توان حس تعلق را در کارکنان ایجاد کرد؟ ما در گزارش برند کارفرمایی، دیدگاه کارکنان نسبت به کارفرما را در شاخص‌های مختلف مورد بررسی قرار داده‌ایم.»

در رویداد بازتاب ایران تلنت، برندهای کارفرمایی برتر مشخص شدند 1

آسیه حاتمی

نسل جدید ملاک‌های گسترده‌ای برای ماندن یا ترک یک سازمان دارد

شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ نیز در بخش دیگری از این رویداد گفت: «اگرچه نسل جدید به طور گسترده‌ای با تبلیغات و اطلاعات انبوه مواجه است و با آن‌ها تعامل دارد، اما دیگر تحت تأثیر تبلیغات قرار نمی‌گیرد؛ نوعی بی‌اعتمادی نسبت به این محتواها در آن‌ها شکل گرفته است. این نسل دیگر به شعارها و عبارت‌های بزرگ اتکا نمی‌کند و لازم است مجدداً مورد شناخت قرار گیرد. ۷۵ درصد افراد، تطابق رفتارهای سازمان با ارزش‌هایی که از سوی آن پروموت می‌شود را بسیار حائز اهمیت می‌دانند. همچنین لینکدین اعلام کرده است که ۸۶ درصد افراد شغل خود را بر اساس بررسی‌ها و بازخوردهای موجود (Reviews) انتخاب می‌کنند.»

جوانمردی در ادامه عنوان کرد: «برای نسل ما، ثبات شغلی و میزان دریافتی از مهم‌ترین معیارها محسوب می‌شد؛ اما نسل جدید، ملاک‌های گسترده‌تر و متنوع‌تری را برای ماندن یا ترک یک سازمان در نظر می‌گیرد.»

در رویداد بازتاب ایران تلنت، برندهای کارفرمایی برتر مشخص شدند 2

شهاب جوانمردی

برگزیدگان برندهای کارفرمایی

در بخش پایانی رویداد، برترین برندهای کارفرمایی معرفی شدند. این مجموعه برای این رتبه‌بندی، دیدگاه‌ها و ارزیابی‌های بیش از ۱۸۰ هزار نفر از کاربران ایران‌تلنت را که طی ۱۷ سال اخیر ثبت شده، تحلیل کرده است.

بالاترین امتیاز برند کارفرمایی در شرکت‌های فناوری اطلاعات ، نرم‌افرار و تجارت الکترونیک:

کافه بازار

نویان ابر آروان

اسنپ

بالاترین امتیاز برند کارفرمایی در شرکت‌های FMCG/کالای مصرفی:

پاک‌وش (هنکل)

یونیلیور

فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش

بالاترین امتیاز برند کارفرمایی در شرکت‌های دارویی:

سیناژن

زیست اروند فارمد

کوبل دارو

بالاترین امتیاز برند کارفرمایی در شرکت‌های فناوری ارتباطات، مخابرات و شبکه:

هوآی

نهان مهستان آدینه

مبین نت

بالاترین امتیاز برند کارفرمایی در شرکت‌های نفت، گاز و نیروگاهی:

طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED)

پلیمر اریا ساسول

مپنا

بالاترین امتیاز برند کارفرمایی در شرکت‌های تولیدی:

گلدیران

مدیران خودرو (ام‌وی‌ام)

گروه بهمن

همچنین در بخش دیگری از نظرسنجی از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا یک شرکت را به عنوان محل کار رویایی معرفی کنند و نتایج به‌دست آمده به ترتیب شامل موارد زیر است:
گروه مپنا

گروه اسنپ

ایرانسل

به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

حسن جمشیدی
حسن جمشیدی

سلام. عجیبه که شرکت کنندگان در یک رویداد برند کارفرمایی، علاقمند به استخدام در آن شرکت ها بوده اند. یعنی بانو زحمت کشیده اند و برای یک مشت کارمند سخنرانی کرده اند، آنهم در حوزه هایی که اساساً کارفرمایان باید شنونده آن باشند.
یعنی آنقدر مباحث منابع انسانی برای کارفرمایان ایرانی بی ارزش است که کارمندانشان را برای چنین رویدادهایی می فرستند.

حسن جمشیدی
حسن جمشیدی

سلام. عجیبه که شرکت کنندگان در یک رویداد برند کارفرمایی، علاقمند به استخدام در آن شرکت ها بوده اند. یعنی بانو زحمت کشیده اند و برای یک مشت کارمند سخنرانی کرده اند، آنهم در حوزه هایی که اساساً کارفرمایان باید شنونده آن باشند.

آسان‌پرداخت