پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل، سرچ کنسول و آنالیتیکس را در یک گزارش ادغام می‌کند

امیر وحدتی امیر وحدتی
8 تیر 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل، سرچ کنسول و آنالیتیکس را در یک گزارش ادغام می‌کند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل در جدیدترین اقدام خود گزارش‌های سرچ کنسول و آنالیتیکس را ادغام می‌کند. این کمپانی به مدیران وب‌سایت‌ها قابلیت پیشرفته‌ای داده است که با استفاده از آن می‌توانند دیتاهای مربوط به این دو پلتفرم را در یک گزارش مشاهده کنند.

نحوه دریافت این گزارش بدین صورت است که کسی که به سایت دسترسی دارد ایمیلی مبنی بر این قابلیت جدید دریافت می‌کند. گوگل در این ایمیل بیان می‌کند که داده‌های مربوط به آنالیتیکس و سرچ کنسول می‌توانند در یک گزارش باشند.

این قابلیت فعلا به صورت موقت ارائه شده و فقط به قسمت property سرچ کنسول دسترسی دارد. مدیران سایت همچنین ایمیل دیگری مبنی بر دریافت این گزارش خواهند داشت. گوگل تخمین زده است که این گزارش نهایتا ظرف یک هفته آماده خواهد شد.

در این ایمیل گوگل گزینه‌ای است که شما را مستقیما به صفحه‌ای می‌برد که در آن می‌توانید این گزارش ادغام شده را مشاهده کنید. به غیر از آسان‌تر شدن استفاده از این دو ابزار، قادر بودن به دیدن نکاتی که از چشم شما ممکن است دور بماند هم نکته دیگری است که باید به آن اشاره کرد.

برای مثال یکی از فواید این گزارش این است که با این گزارش می‌توان فهمید که کدام کلمه کلیدی باعث افزایش ترافیک سایت شده است. مدیران سایت می‌توانند بنا به هر دلیلی نخواهند از این قابلیت استفاده کنند.

گوگل، سرچ کنسول و آنالیتیکس را در یک گزارش ادغام می‌کند 1

با این وجود هنوز نمی‌توان در مورد این گزارش یکپارچه اظهار نظر قطعی کرد و باید منتظر اعلامیه رسمی گوگل در این خصوص باشیم. نظر شما در مورد این گزارش چیست؟ آیا این گزارش می‌تواند مفید باشد؟

بخوانید  راهنمای آنالیز کمپین‌ها و سنجش کانال‌های بازاریابی به‌کمک UTMسازی

منبع: searchenginejournal

 

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
امیر وحدتی
امیر وحدتی
مهندس برق سابق که تمام علاقش شده نوشتن و مطالعه کردن
نظرات