پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ادغام گزارشات وب سایت و اپلیکیشن بصورت یکجا در گوگل آنالیتیکس

امیر وحدتی امیر وحدتی
13 آذر 1398
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ادغام گزارشات وب سایت و اپلیکیشن بصورت یکجا در گوگل آنالیتیکس
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) ابزاری است که می‌توانید تا حدودی رفتار مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید اما باید بدانید که مشتریان شما حق دارند هر طور که مایل هستند و هر زمانی که می‌خواهند خرید خود را انجام دهند. ممکن است بسیاری از افراد علاقه‌مند باشند تا از طریق وب سایت یک برند به بررسی ویژگی‌های کالای مورد نظرشان پرداخته و ازطریق اپلیکیشن خرید خود را انجام دهند. داشتن آگاهی در مورد این تغییر مسیرهای مشتریان از اپلیکیشن به وب سایت و برعکس می‌تواند برای بسیاری از کسب و کارها دردسر ساز باشد و نتوانند آن طورکه شایسته است با استفاده از اطلاعات درست نیازهای مشتریان خود را پوشش دهند.

در حال حاضر بسیاری از بیزینس‌ها اطلاعات سایت خود را به وسیله گوگل آنالیتیکس و اطلاعات اپلیکیشن خود را با استفاده از ابزارهای دیگر به دست می‌آورند. هر کدام از این روش‌ها و ابزارها برای جمع آوری اطلاعات روش‌های خوبی به حساب می‌آیند اما یکپارچه کردن آن‌ها با هم و به دست آوردن اطلاعات دقیق و تحلیلی از هر دو آن‌ها می‌تواند پروسه‌ای زجرآور باشد. به همین منظور گوگل راهکاری به نام App + Web را برای حل این معضل ارائه داده است.

گزارشات مربوط به این ویژگی جدید گوگل آنالیتیکس حکایت از مجموعه ای از ابزارها و قابلیت‌ها می‌باشد که این امکان را می‌دهد تا گزارش‌های یکپارچه ای را در اپلیکیشن و وب که مانند آن را هرگز قبلا نمی‌توانستید مشاهده کنید، داشته باشید. اکنون می‌توانید جواب سؤالاتی مانند “کدام کانال بازاریابی موفق ترین کانال در جذب کاربران جدید در مجموعه شماست؟”، “صرف نظر از پلتفرم ، تعداد کاربران منحصر به فرد شما چقدر است؟”، در هفته گذشته نرخ تبدیل در اپلیکیشن و وب سایت شما چه مقدار بوده است؟” و ” کدام یک از دو بخش اپلیکیشن یا وب‌سایت این تبدیل‌ها را هدایت می‌کند؟ ” را داشته باشید.

همچنین می‌توانید به درک عمیق‌تری از کمپین‌های خود برسید. به عنوان مثال شما می‌توانید ببینید که چند کاربر از اپلیکیشن شما استفاده کرده و در ادامه به وبسایت شما رفته‌اند و خرید خود را انجام داده‌اند.

درک چگونگی تعامل مردم با اپلیکیشن و وب سایت شما بدان معنی است که شما نیاز دارید تا طیف متنوعی از تعامل‌های کاربر مانند کلیک کردن، بازدید بخش‌های مختلف اپلیکیشن یا سایت را مورد بررسی وتحلیل قرار دهید و موارد دیگری را تجزیه و تحلیل کنید. گوگل آنالیتیکس اندازه گیری همه این فرایندها را بر روی درگاه‌های شما اعم از سایت یا اپلیکیشن را با روشی یکپارچه آسان‌تر کرده است.

با توجه به این که ممکن است افراد به شیوه‌های مختلف با اپلیکیشن و سایت شما برخورد کنند، شما نیز به روش‌های مختلف در تجزیه و تحلیل نیاز دارید و خبر خوش این که گوگل برای شما ابزارهای مناسبی مانند “تحلیل مسیر کاربر” (Path analysis) تحلیل قیف (Funnels) و روش های اکتشافی (Exploration) را در جهت انجام تحلیل به صورت یکپارچه بر روی درگاه‌های مختلف عرضه کرده است.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
امیر وحدتی
امیر وحدتی
مهندس برق سابق که تمام علاقش شده نوشتن و مطالعه کردن
نظرات