زمان مطالعه: 3 دقیقه

سفرمارکت که یک پلتفرم و مارکت‌پلیس سـفر و گـردشـگری اسـت و در آن امکان خرید بلیط هـواپیما، تـور، هـتل و بلیط قـطار، به همراه امکان مقایسه قیمت و خدمات فراهم است، خبر از قابلیت جدید خود به نام “تبلیغات نارنجی” داده است. تفاوت اصلی مدل کسب‌وکار سفرمارکت با سایر بازیگران گردشگری آنلاین ایران در این است که این پلتفرم، بستری‌ست که تمامی آژانس‌های مسافرتی و خدمات گردشگری می‌توانند در این طریق به فروش بلیت بپردازند.

این پلتفرم سفر و گردشگری، امکان جدیدی اضافه کرده که در این سـامـانـه تبلیغات هـوشـمند مـعروف بـه “تبلیغات نارنجیکه یک نوع تبلیغ در جستجو است، بـه صاحبان کسب‌وکارهـای مـختلف این امکان را می‌دهد تا خـدمات و مـحصولات خـود را بـه طـور دقیق و هـدفـمند، بـه مـخاطـبان هدف خود نمایش دهند.

سفرمارکت سرویس تبلیغات جستجو (Search Ad) ارائه داد! 2
هر کسب‌وکاری که کالا یا خدمتی عـرضـه می‌کند که مـخاطـب آن مـسافـران و گـردشگران هسـتند و یا بـه هـر شکلی بـا سـفر و گـردشگری در ارتـباط اسـت، می‌تواند از این قابلیت جدید سفرمارکت استفاده کند!

اصلا تبلیغ در جستجو (Search ad) چیست؟

در بازاریابی دیجیتال تبلیغ در جستجو عبارت است از امکان درج و نتایج محتوای تبلیغی یک کسب‌وکار در میان نتایج جستجو توسط کاربران، فارغ از الگوریتم جستجو در آن پلتفرم. برای مثال تبلیغات گوگل ادز تبلیغ در جستجوست. در ایران نیز اخیرا کافه‌بازار و ترب سرویس تبلیغ در جستجو را ارائه داده‌اند. و حالا سفرمارکت این امکان را بعنوان یک ابزار تبلیغات دیجیتال برای کسب‌وکارهای حوزه گردشگری ارائه کرده است.

بخوانید  گزارش سئولب از وضعیت عملکرد سایت‌های ایرانی در گوگل لایت‌هاوس

انواع هدف‌گدازی در شبکه تبلیغات سفرمارکت

این تبلیغات فعلا بصورت بنری در در صفحات نتایج جستجوهای کاربران برای بلیت‌های سفر نمایان می‌شوند و به گفته میثم کیهانی مدیر ارشد بازاریابی سفرمارکت، قرار است در فاز دوم علاوه بر بنر، نمایش تبلیغ در میان نتایج جستجو (شبیه به تبلیغ در گوگل) نیز اضافه گردد.

سفرمارکت سرویس تبلیغات جستجو (Search Ad) ارائه داد! 3

در حال حاضر تبلیغ‌دهنده می‌تواند بنر تبلیغی خود را در صفحات نتایج بلیت‌های سفر به تفکیک زیر نمایش دهد:

  • بر اساس نوع سرویس
  • بر اساس مبدا سفر
  • بر اساس مقصد سفر
  • بر اساس مسیر خاص
  • بر اساس تاریخ و ساعت
  • بر اساس روز و ایام هفته
  • بر اساس داخلی، خارجی
  • بر اساس نمايش روی دستگاه

در این نوع تبلیغات، بـنر تبلیغاتی شــما در صــفحه‌ای که هدف‌گذاری کرده‌اید نمایش داده می‌شود و مـخاطبان بـا کلیک بـر روی آن، بـه صـفحه مـورد نـظر یا وبسایت شـما هـدایت می‌شـونـد.
در این روش، هزینه بـازاریابی برای شما، بر اساس تـعداد کلیک بر روی بنرتان محاسبه می‌شود. یعنی همه کسانی که به صفحه مورد نظر وارد می‌شوند، تبلیغ شما را می‌بینند. ولی شما تنها بابت کلیک‌هایی که روی بنر تبلیغاتی شما انجام شده است هـزینه می‌پردازید.

نحوه محاسبه هزینه هر کلیک

قیمت یا هزینه هر کلیک، بر اساس بالاترین پیشنهاد ارائـه شـده، تعیین می‌شود. در تبلیغات کلیکی “CPC” به این قیمت پیشنهادی Bid گفته می‌شود. فرایند به این صورت است که هر جایگاه تبلیغاتی یا صفحه‌ا‌ی که قرار است تبلیغ شما در آن نمایش داده شـود، یک «کف قیمت» دارد. باید الزاما عـدد پیشنهادی شما بـالاتـر از کف قیمت تعیین شده تـوسط سایت بـاشـد.

بخوانید  از مارکت وردپرس تا 7 سالگی ژاکت

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − 4 =