پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

جزییات مکانیزم تبلیغات در جستجوی بازار

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
28 بهمن 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جزییات مکانیزم تبلیغات در جستجوی بازار
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در گزارشی که در مرداد ۱۳۹۷ توسط کافه بازار منتشر شد، اعلام شده که کاربران بازار بیش از ۵۵٪ اپلیکیشن‌های خود را از طریق جستجو در بازار نصب می‌کنند. همچنین، کاربران بازار به طور متوسط روزانه بیش از ۶ میلیون کلیدواژه در بازار جستجو می‌کنند که در این میان، ۱ میلیون از این جستجوها مربوط به کلیدواژه‌های موضوعی است که در آن، کاربران نام اپلیکیشن را نمی‌دانند و کلمات مرتبط با برنامه مورد نظرشان را جستجو می‌کنند. علاوه بر این، بازار می‌تواند تبلیغات سرچ ادز را به کاربرانی که نام یک اپلیکیشن را جستجو می‌کند هم نمایش دهد. همین آمار و ارقام نشان‌دهنده اثربخشی بالای تبلیغات در جستجوی بازار است.

گفتگوی دی ام برد با تیم تبلیغات در جستجو بازار در مورد شیوه تبلیغات در جستجو و همینطور نحوه نمایش تبلیغات را در ادامه می‌توانید بخوانید. 

مکانیزم تبلیغات در جستجوی بازار بر چه اساسی است؟ 

در سیستم تبلیغات بازار این امکان برای تمامی توسعه‌دهندگان وجود دارد که روی تمامی کلیدواژه‌ها درخواست تبلیغ بدهند و وارد مزایده شوند.  الگوریتم نمایش آگهی در بازار اتوماتیک و بر مبنای فاکتور میزان قیمت پیشنهادی و میزان ارتباط برنامه یا بازی با کلیدواژه‌ی جستجو شده کار می‌کند. 

شیوه تبلیغات با جزییات بر چه اساسی است؟ 

شیوه «تبلیغات با جزییات» یکی از دو شیوه نمایش تبلیغات در جستجو است و با هدف شفاف کردن ارزش‌های پیشنهادی اپلیکیشن برای کاربر طراحی شده است تا کاربر تصمیم دقیق‌تری اتخاذ کند. این شیوه در استورهای روشی شایع بوده است.  میزان پرداختی شرکت‌کننده‌ها در حراجی به هیچ وجه تاثیری روی نحوه‌ی نمایش آگهی نداشته و در صورت بی‌ارتباط بودن کلیدواژه با آگهی به هیچ‌وجه آگهی به صورت همراه با تصویر در معرض دید کاربر قرار نمی‌گیرد.

بخوانید  جمعه پرتخفیف امسال، با اسنپ‌پی اقساطی است!

شیوه تبلیغات با جزییات چه وقت به نمایش در می‌آید؟ 

در شیوه  «تبلیغات با جزییات»  نوع نمایش صرفا بر مبنای ارتباط برنامه با آنچه که جستجو می‌شود به نمایش در می‌آید و در صورت بی‌ارتباط بودن کلیدواژه با آگهی به هیچ‌وجه آگهی همراه با تصویر در معرض دید کاربر قرار نمی‌گیرد. دو شیوه نمایش برنده آگهی زیر 

احتمال برنده شدن رقیب در تبلیغات در جستجو چگونه است؟ 

 احتمال برنده شدن برندها در سیستم تبلیغات در جستجو، روی کلیدواژه نام برندشان به مراتب بیشتر از نام رقیب‌شان است.برای مثال با توجه به اینکه اپلیکیشن تپسی به کلیدواژه‌ی تپسی نسبت به فیلیمو و اسنپ مرتبط‌تر هست و احتمال نصب تپسی در مقایسه با بقیه چند برابر بیشتر است، بعضا اپلیکیشن‌های رقیب نسبت به اپلیکیشن تپسی بسته به میزان ارتباطشان با کلیدواژه لازم است چند برابر برای پرداخت ابراز تمایل کنند تا بتوانند برنده‌ی حراجی شوند. اگر توسعه دهنده با نام برند A روی کلیدواژه‌یA  بید ۷۵۰ تومانی بگذارد، توسعه دهنده برنامه با نام برند B با بید حدود بیش از ۳۰۰۰ تومانی می‌تواند در حراجی کلیدواژه‌ی A اپلیکیشن A را شکست دهد.

 از همه دارندگان و صاحبان برنامه و بازی موبایلی دعوت می‌کنیم با فعال کردن کمپین‌های خود از مزیت کاربران با کیفیتی که تبلیغات در جستجو بازار ارائه می‌دهد بهره‌مند شوند و کیفیت این کانال را مورد ارزیابی قرار دهند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک