زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر فروشگاه اینترنتی دارید و به دنبال تبلیغات هدفمند و به‌صرفه هستید، حتما اسم ترب را شنیده‌اید و از خدمات آن استفاده کرده‌اید. ترب در حال حاضر به عنوان موتور جستجوی هوشمند خرید اینترنتی در ایران فعال است که بالغ بر 12 هزار فروشگاه اینترنتی در آن فعالیت می‌کنند و طبق آمار سیمیلار وب حدود 20 میلیون بازدید ماهیانه دارد.

در ترب برای هر محصول یک صفحه اختصاصی وجود دارد و در آن صفحه، فروشندگان به ترتیب قیمتی که برای آن محصول ارائه می‌دهند به کاربران نمایش داده می‌شوند. سرویس جدید ترب یعنی «کلیک ویژه» این امکان را به فروشگاه‌ها می‌دهد که فارغ از قیمتی که بر روی محصولات خود گذاشته‌اند، در بالاترین ردیف به کاربران نمایش داده شوند.
این سرویس در حال حاضر در فاز اولیه و به صورت آزمایشی تنها برای محصولات گوشی آیفون فعال شده است. 

کلیک ویژه، سرویس جدید ترب برای فروشگاه‌های اینترنتی مطرح 2
ترب یک سرویس تبلیغات کلیکی برای فروشگاه‌های آنلاین محسوب می‌شود. این شرکت در حال حاضر برای نمایش محصولات فروشگاه‌ها در حالت عادی بین 100 تا 300 تومان به ازای هر کلیک دریافت می‌کند. با معرفی خدمات کلیک ویژه، فروشگاه می‌تواند انتخاب کند که به ازای هزینه کلیک بالاتر، در ردیف اول به کاربر نمایش داده شود.

ساز و کار کلیک ویژه ترب بر اساس مزایده است. فروشگاه‌ها می‌توانند در قسمت خدمات تبلیغاتی از پنل اصلی، برای محصولاتی که می‌خواهند بیشتر دیده شود پیشنهاد خود را ارائه دهند. در ابتدای هر روز پیشنهادات هر محصول بررسی می‌شود و فروشگاهی که بالاترین پیشنهاد را ارائه داده باشد به عنوان برنده انتخاب می‌شود. این فروشگاه تا صبح فردای مزایده، در این جایگاه نمایش داده خواهد شد.

بخوانید  حذف خودکار و زمان‌بندی شده پیام‌های واتساپ، امکان جدیدی از این پیام‌رسان

کلیک ویژه، سرویس جدید ترب برای فروشگاه‌های اینترنتی مطرح 3

 

هزینه‌ای که فروشگاه برنده به ازای هر کلیک پرداخت می‌کند بر مبنای مزایده قیمت دوم یا Second Price Auction صورت می‌گیرد. در واقع فروشگاه برنده‌ی مزایده، بالاترین قیمتی که بعد از پیشنهاد خود بوده را پرداخت خواهد کرد. برای مثال اگر فروشگاه الف برای محصولی، کلیکی 1500 تومان پیشنهاد داده باشد و فروشگاه ب کلیکی 1300 تومان، فروشگاه الف برنده مزایده است؛ اما به ازای هر کلیک، 1300 تومان از شارژ حسابش کسر می‌شود. 

در تصویر زیر، نمایی از قسمت پنل ثبت پیشنهاد کلیک ویژه را می‌توانید مشاهده کنید:

کلیک ویژه، سرویس جدید ترب برای فروشگاه‌های اینترنتی مطرح 4

در این پنل فروشگاه به اطلاعاتی مانند میانگین هزینه کلیک برندگان مزایده در 30 روز گذشته، میانگین تعداد کلیک‌های محصول در حالت کلیک ویژه در سی روز گذشته، تعداد فروشندگان آن محصول و رتبه خود فروشگاه در آن محصول از نظر قیمت، دسترسی دارد تا بتواند با اطلاعات کافی برای ارائه پیشنهاد خود تصمیم‌گیری کند.

همچنین فروشگاه می‌تواند با یک بار تنظیم پیشنهاد خود بر روی یک محصول، آن پیشنهاد را فعال نگه دارد تا در روزهای آینده نیز به صورت خودکار، با همان مبلغ در مزایده شرکت کند. 

در حال حاضر تنها فروشگاه‌هایی می‌توانند از این سرویس استفاده کنند که امتیاز عملکرد 5 از 5 داشته باشند و حداقل چند ماه از مدت زمان فعالیت آن‌ها در ترب گذشته باشد. 

در فاز اول راه اندازی کلیک ویژه، این سرویس تنها برای محصولات دسته گوشی آیفون فعال شده‌ است و همه فروشگاه‌هایی که شرایط بالا را داشته باشند و محصولات گوشی آیفون را نیز به فروش برسانند قابلیت استفاده از این سرویس را خواهند داشت. خدمات کلیک ویزه ترب، احتمالا تا اواخر بهمن امسال عمومی می‌شود و برای تمامی محصولات در دسترس فروشگاه‌های همکار ترب قرار خواهد گرفت.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این سرویس میتوانید به وبلاگ فروشندگان ترب مراجعه کنید.

بخوانید  پایان IGTV و اضافه شدن ویدیوی بلند به فید اصلی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + دو =