پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رویدادهای حضوری

سخنرانی مدیر مارکتینگ فلایتیو با موضوع ارزش‌آفرینی برندها در شبکه‌های اجتماعی

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
17 بهمن 1399
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سخنرانی مدیر مارکتینگ فلایتیو با موضوع ارزش‌آفرینی برندها در شبکه‌های اجتماعی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در روز دوم هفتمین رویداد دی‌ام تاک مهیار محمدی، معاون بازاریابی فلایتیو سخنرانی خود را با موضوع ارزش‌آفرینی برندها در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرد. او در ادامه سوشال کارنسی را تعریف کرد و با ارائه آمارهای متفاوت از کمپین‌های اجرایی در فلایتیو تاثیر آن را توضیح داد. به گفته مهیار محمدی سوشال کارنسی یعنی چه تعداد افراد از برند شما در اجتماع خرج می‌کنند. او توضیح داد: «کارنسی به معنای ارز رایج و قابل خرج کردن است. افراد باید برای تعامل با برند شما زمانی را اختصاص بدهند و همچنین برند شما را با دیگران به اشتراک گذاشته و در نهایت از شما پیروی کنند. ویژگی‌های اصلی سوشال کارنسی شامل چند دسته می‌شود، برای مثال سوشال کارنسی حاصل مکالمه‌ای دو طرفه بین افراد حاضر در اجتماع و ایجادکننده‌ی گفت‌وگو است. همچنین باید سوشال کارنسی به صورت طبیعی (organic) به وجود بیاید و رشد کند و  برای افراد داخل اجتماع ارزش‌آفرینی کند و برایشان سودمند باشد. سوشال کارنسی را نمی‌توان در یک چهارچوب قرار داد، نحوه‌ی تولید و دریافت آن ارزش، منطبق بر هویت افراد آن اجتماع و مکمل آن است. در پایان سوشال کارنسی باید به‌دست افراد، بین اجتماع‌های مختلفی که فرد در آن حضور دارد انتقال پیدا ‌کند.»

تماشای ویدیو رویدادهای دی‌ام تاک

مدیر مارکتینگ فلایتیو در تصویر زیر اکانت اینستاگرام فلایتیو را در دو برهه زمانی شش سال پیش و امروز را با هم مقایسه کرده و توضیح داد که به چه دلایلی تصمیم به تغییر استراتژی در بارگزاری پست در اینستاگرام گرفتند.

سخنرانی مدیر مارکتینگ فلایتیو با موضوع ارزش‌آفرینی برندها در شبکه‌های اجتماعی 1

او توضیح داد: «طبق ابزار آنالیز سوشال مدیا هایپ ادیتور متوجه شدیم بیشتر یوزرهای ما در اینستاگرام بین 25 تا 34 سال بودند و اکثر آن‌ها علاقه زیادی به هنر، دیزاین و فشن داشتند. این در حالی است که تمرکز ما در صفحه فلایتیو روی معرفی مکان‌های گردشگری بود. در نهایت تصمیم گرفتیم که به فاصله یک روز، پست‌هایی با سلیقه اکثریت مخاطب تولید کنیم.

سخنرانی مدیر مارکتینگ فلایتیو با موضوع ارزش‌آفرینی برندها در شبکه‌های اجتماعی 2

مهیار محمدی در نمودار بعدی نتایج تغییر محتوای پست‌ها را اعلام کرد. به گفته او لایک‌ها با 400 درصد رشد، از 796 به 3.828 لایک رسیدند. در تعداد کامنت‌ها 700 درصد رشد، تعداد سیوها هم 7هزار درصد رشد و 10هزار و 400 درصد رشد در تعداد فالوئر اتفاق افتاده است. همچنین در المان share هم رشدی نزدیک به 3هزار درصد تجربه کردند.

سخنرانی مدیر مارکتینگ فلایتیو با موضوع ارزش‌آفرینی برندها در شبکه‌های اجتماعی 3

در ادامه او گفت که کمپینی را بر اساس سوشال کارنسی طراحی کردند. این کمپین مربوط به کریسمس 2021 بود. محمدی توضیح داد: «ما در این کمپین با همکاری دو تا از اینفلوئنسرها محتوایی درباره فرهنگ کریسمس از کشور زندگی آن‌ها در اینستاگرام تولید کردیم. به دنبال آن در لندینگ پیج، فضایی برای سوال و جواب بین کاربران و اینفلونسرها قرار دادیم و از آن‌ها خواستیم تا هر سوالی درباره مهاجرت، کریسمس و … بپرسند و اینفلوئنسرها جواب‌ها را در استوری اینستاگرام دی‌ام برد توضیح دهند.»

محمدی توضیح داد که کمپین از 15 دسامبر شروع شد، در استوری‌های اینستاگرام فلایتیو، نحوه همکاری اینفلوئنسرها و تعامل آن‌ها با مخاطبان اعلام شد. در 20 دسامبر پست‌های معرفی مقاصد کریسمسی فلایتیو معرفی شد. در 25 دسامبر آن‌ها اکانت اینستاگرام فلایتیو برای برای پرسش و پاسخ اینفلوئنسرها takeover کردند. آن‌طور که مدیر مارکتینگ فلایتیو گفت کمپین در 1 ژانویه به پایان رسید و نتیجه این کمپین رکورد در همه تارگت‌های مدنظرشان بود. نتایج این کمپین را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید.

سخنرانی مدیر مارکتینگ فلایتیو با موضوع ارزش‌آفرینی برندها در شبکه‌های اجتماعی 4

محمدی در بخشی از سخنرانی خود اجتماع را فضایی برای تعامل افراد در یک بستر خاص تعریف کرد. به گفته او ویژگی‌های یک اجتماع نقش، عضویت، هنجار، اجتماعی‌گری و فرهنگ است. او توضیح داد: «عضویت در یک اجتماع به مفهوم ویژگی‌های مشترکی است که باعث می‌شود فرد خود را عضوی از یک اجتماع بداند. نقش در اجتماع به معنی آن است که فرد چگونه در جامعه‌ خود ارزش‌آفرینی می‌کند. اجتماعی‌گری به این معناست که چطور با دیگران ارتباط برقرار کرده و خود را با الگوهای رفتاری آن جامعه انطباق دهد. هنجار به معنای ادراک مشترکی است که رفتار افراد را در اجتماع هدایت می‌کند و فرهنگ به مجموعه‌ای از تمام هنجار‌ها، ارزش‌ها، رفتار‌ها، سبک‌ها، قوانین و ادراک حاکم در یک اجتماع گفته می‌شود.» به گفته او این مفاهیم در شبکه‌های اجتماعی تعریف‌های متفاوتی دارد. او توضیح داد که در بخش عضویت شبکه‌های اجتماعی عواملی چون لاگین، ثبت‌نام، انتخاب نام کاربری و عکس پروفایل اهمیت پیدا می‌کند.در نقش اجتماعی‌گری کامنت، اشتراک‌گذاری، پیام‌گذاشتن، کوت و پاسخ جایگزین می‌شود.

روز اول رویداد 16 بهمن ماه در سالن سلام 100 استارتاپ با حضور سخنرانان مدیران بازاریابی استارتاپ‌های برتر کشور برگزار شد. در این رویداد سید مهدی اعتمادی، راهبر ارشد بازاریابی (CMO) اُکالا؛ میثم ملاشریفی، معاون بازاریابی گروه اسنپ؛ مهدی فروغی، راهبر ارشد بازاریابی (CMO) ازکی و بیمیتو؛ علیرضا اشکان، راهبر ارشد کافه بازار سخنرانی کردند. گزارش کامل را از اینجا بخوانید.

تماشای ویدیو رویدادهای دی‌ام تاک

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک