پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل: محتوای تصاویر برای الگوریتم جست‌وجوی وب مهم نیست!

زهرا محبی زهرا محبی
4 آبان 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل: محتوای تصاویر برای الگوریتم جست‌وجوی وب مهم نیست!
زمان مطالعه: 2 دقیقه

از قدیم‌الایام سوالات زیادی در رابطه با رویکرد الگوریتم‌های سرچ وب گوگل به تصاویر وجود داشته است. مثلا اینکه آیا گوگل متوجه می‌شود تصویر ما یک اینفوگرافیک کامل و جامع است و در خود آمار و ارقام دارد؟ آیا گوگل می‌تواند بفهمد کیفیت محتوای تصویری ما بالاست؟ آیا گوگل متوجه خواهد شد اگر از یک تصویر بد و حوصله‌سربر استفاده کنیم؟ این سوالات با توجه به تغییرات الگوریتم سرچ وب گوگل در طی سال‌ها بیشتر هم شده‌اند.

گفت‌وگوی تازه‌ای با جان مولر، مدیر آنالیز وبمسترهای گوگل منتشر شده است که در آن، وی با صراحت پاسخ‌هایی به این سوالات می‌دهد. به گفته مولر الگوریتم جست‌وجوی وب گوگل هیچ اهمیتی به آنچه در یک تصویر وجود دارد نمی‌دهد! تنها مسئله مهم برای الگوریتم سرچ وب گوگل، نشانه‌گذاری‌های داده‌های ساختاریافته در تصاویر است.

مولر در پاسخ به فرد صاحب سایتی که از ارزش تصاویر برای گوگل سوال پرسیده بود اینگونه جواب داد:

برای الگوریتم سرچ وب گوگل فقط دیتاها و Alt text تصاویر مهم هستند.

به عبارت بهتر، گوگل فقط به این مسئله توجه می‌کند که تصاویر با داده‌های ساختاریافته درستی نشانه‌گذاری شده باشند. مهم نیست که عکس ما دارد به‌سادگی یک پرنده را نشان می‌دهد یا اینکه عکس باکیفیتی است که جایزه‌های زیادی هم برده است؛ ارزشی سئویی‌ای که هر دو تصویر به صفحه اضافه می‌کنند یکسان است.

او در ادامه تاکید می‌کند که محتوا و ساختار تصاویر برای الگوریتم «سرچ وب» گوگل مهم نیست، اما برای الگوریتم «سرچ تصاویر» و از آن مهم‌تر، برای بازدیدکنندگان چنین چیزی بسیار مهم است. توجه داشته باشید که تاثیر عکس‌ها در بازگشت بازدیدکننده به سایت بسیار بالاست؛ پس علی‌رغم اینکه الگوریتم سرچ وب گوگل تمرکز به‌خصوصی روی عکس‌ها ندارد، سایت‌ها کماکان باید به‌درستی و باهدف از تصاویر استفاده کنند، چرا که بازدیدکننده سایت اهمیت زیادی به آن‌ها خواهد داد.

جان مولر گوگل

بخوانید  حذف صفحه‌بندی از SERP: فقط با اسکرول به نتایج بعدی بروید!

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

طراحی سایت پزشکی
طراحی سایت پزشکی

ممنون مقاله خوبی بود

اسمارتک