پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

مدیرعامل ازکی‌وام: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ما اعتبار دریافت کرده‌اند

مهدیه اسماعیلی مهدیه اسماعیلی
19 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرعامل ازکی‌وام: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ما اعتبار دریافت کرده‌اند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرعامل ازکی‌وام درباره درصد استفاده از تراکنش‌های اعتباری در کشور گفت: «متاسفانه در کشور ما تنها دو درصد تراکنش‌ها اعتباری است و این یعنی یکی از ارکان اصلی شمولیت مالی که بحث اعتبار است، به صورت کلی از زندگی مردم حذف شده است.»

رویداد پرسه در ماجرای ازکی‌وام با هدف طرح چالش‌ها و ارائه راهکارها در حوزه صنعت لندتک به همت این مجموعه با حضور اصحاب رسانه و برخی فعالان لندتک برگزار شد. مهدی مومنی، مدیرعامل ازکی‌وام در این رویداد ضمن طرح چالش‌هایی که بانک مرکزی به عنوان رگولاتور برای این صنعت ایجادمی‌کند، توضیح داد: «رگولاتور با دستورالعمل‌های خود همواره مانع ما می‌شود. دستورالعملی هم در حوزه فینتک دارد که یک بار آن را برای پرداخت‌یارها اجرا کرده است. این درحالی است که پرداخت‌یارها تاکنون ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد کرده‌‌اند.»

او ادامه داد: «در صنعت ماهم همین است. فشار زیادی روی ما وجود دارد و این باعث شکست بیزنس‌های این حوزه می‌شود. سازمان‌های مختلف مثل سازمان حمایت از مصرف‌کننده نیز به نوعی چوب لای چرخ مامی‌کنند.» مومنی همچنین گفت: «به صورت کلی رگولاتوری هم در نرخ، هم در فرآیند و هم در سازوکار مداخله می‌کند، از طرفی بانک‌ها نیز به دلیل سود بیشتری که از بانک مرکزی می‌برند، ترجیح می‌دهند با لندتک‌ها مشارکت نکنند.

مومنی باور دارد در حوزه بیمه نیز از خرداد۱۴۰۰ وارد فضای سنگین رگولاتوری شدیم. ضمن اینکه فضای نوآوری نیز در این حوزه وجود ندارد.

تنها دو درصد تراکنش‌ها اعتباری است

به گفته مومنی، در کشور ما تنها دو درصد تراکنش‌ها اعتباری است و این یعنی یکی از ارکان اصلی شمولیت مالی که بحث اعتبار است، از زندگی مردم حذف شده است.

مدیر عامل ازکی‌وام در ادامه این رویداد به ارائه آماری از فعالیت‌های این مجموعه پرداخت. او توضیح داد: «بخش زیادی از تراکنش‌های ما به سمت کالاهای کم‌مارجین مثل گوشی و لپتاپ است و این در همه لندتک‌ها مشابه است. چراکه کاربر ترجیح میدهد کالای سرمایه‌ای خریداری کند تا ارزش پول خود را حفظ کند.»

او ادامه داد: «بیشترین درآمد ما تاکنون در حوزه وام و بیمه بوده است. ما تکنولوژی راه حل اقساطی را به ازکی فروختیم و رشد خوبی هم داشتیم اما متوجه شدیم که توسط رگولاتور بیمه با چالش مواجه شده است.»

به گفته مدیر عامل ازکی‌وام تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از این سرویس استفاده کرده‌اند که می‌توانند در عرض ۵ دقیقه بدون نیاز به چک به صورت اقساطی خرید کنند و دیگر نیازی به صدور چک نیست. او اعلام کرد که این امکانات با استقبال بالاییمواجه بوده است.

مومنی همچنین درباره میزان رشد این مجموعه گفت: «میزان رشد ما رشدی هشت برابری بوده و در تعداد کاربران نیز بیش از ده برابر رشد داشتیم. همچنین تعداد اعتباراتی که به مشتریان به واسطه سرویس‌های بیمه و… داده‌ایم نیز رشدی هشت برابری را تجربه کردیم. برای امسال نیز هدف ما رشدی چهار برابری تا پایان سال است.»

 

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مهدیه اسماعیلی
مهدیه اسماعیلی
نظرات

اسمارتک