پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

سهم بودجه مارکتینگ از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۴ در جهان ۷.۷ درصد است

مهسا بهادری مهسا بهادری
30 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سهم بودجه مارکتینگ از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۴ در جهان ۷.۷ درصد است
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بر اساس تحقیقات انجام شده در نظرسنجی سالانه CMO شرکت گارتنر، بودجه بازاریابی در سال ۲۰۲۴ حدود ۷/۷ درصد نسبت به درآمد کلی شرکت کاهش یافته و این رقم نشان دهنده کاهش ۱۵ درصدی بودجه بازاریابی نسبت به سال ۲۰۲۳ و کاهش ۹/۵ درصدی بودجه نسبت به سال ۲۰۲۲ است.

به گزارش marketingweek، یک نظرسنجی جهانی که با مشارکت بیش از ۳۹۵ مدیر بازاریابی انجام شده، نشان می‌دهد که CMOها بسیار از وضع بودجه ناراضی هستند. آن‌ها به‌خاطر کاهش بودجه بازاریابی، ناچارند که با درآمد کم‌تر، کار بیش‌تری انجام دهند.

یکی دیگر از دلایل نارضایتی CMOها این است که وقتی از آن‌ها می‌خواهند موفقیت‌های قبلی را تکرار کنند، بخاطر بودجه کمی که در اختیار دارند از انجام آن ناتوانند.

علی‌رغم تمام چالش‌های موجود، به نظر می‌رسد که CMOها نسبت به تأثیر هوش‌مصنوعی بر عملکرد بازاریابی در آینده امیدوار هستند. تقریباً ۶۴ درصد از  CMOها می‌گویند که در سال ۲۰۲۴ بودجه کافی برای اجرای استراتژی‌های خود ندارند، با این حال برای پیشبرد اهداف خود از هوش مصنوعی مولد کمک می‌گیرند.

در مقابل، اختصاص بودجه به رسانه‌های پولی به ۲۷.۹ درصد از بودجه کلی در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است، در حالی که بودجه Martech، نیروی کار و آژانس‌ها به همان میزان کاهش یافته است؛ اما باز هم باید انتظار داشت که برندها استراتژی سرمایه‌گذاری خود را تغییر دهند.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات