
تبلیغات یک برند نوشیدنی به دلیل نشاندادن الکل به عنوان راهحل مشکلات، ممنوع اعلام شد


یکی از کمپینهای تبلیغاتی شرکت آبجوسازی BrewDog به دلیل انتشار پوستری با این مفهوم که الکل میتواند مشکلات زندگی را حل کند، ممنوع شد. سازمان استانداردهای تبلیغات (ASA) اعلام کرد که این تبلیغ نباید دوباره با این پیام منتشر شود.
به گزارش دیام برد و به نقل از رسانه Marketing Beat، فعالیت تبلیغاتی شرکت آبجوسازی اسکاتلندی به نام BrewDog به دلیل القای این پیام به مخاطب که الکل میتواند بر کسالت و ناامیدی غلبه کند و مشکلات زندگی را حل کند، ممنون اعلام شد. این ممنوعیت از سوی سازمان استانداردهای تبلیغات (ASA) که مسئول نظارت و تنظیم تبلیغات در کشورهای مختلف بهویژه در بریتانیا را دارد، اعلام شده است.
این برند در کپیرایت این پوستر که در ماه مه امسال منتشر شده بود نوشته بود که «همیشه هوات رو داریم». این برند در این پوستر با فونتی ریزتر نوشته بود: «گاهی برخی اتفاقات از کنترل ما خارج میشوند؛ مثل قطع شدن وایفای یا بد شدن ناگهانی هوا. اما نوشیدنی Wingman همیشه استوار و حاضر است که همراه و پشتیبان تو باشد.»
همین نوشتههای به ظاهر ساده دردسر بزرگی را برای این برند تراشید و باعث شد شاکیان آن، این اتهام را به این برند وارد کنند که این تبلیغ در حقیقت با معرفی کردن الکل به عنوان راهکاری برای ناامیدی و تنهایی، در حال ایجاد کردن یک الگوی منفی و ناسالم است.»
سخنگوی BrewDog در واکنش به این حکم گفت که شرکت معتقد است تبلیغ آنها «نمیگوید الکل راهحلی برای هیچ نوع مشکل شخصی، عاطفی یا روانی است و سناریوهای اشاره شده در تبلیغ مانند قطعی وایفای، هوای بد و… بهوضوح بهعنوان مشکلات معمول و روزمره مطرح شدهاند و نه مشکلات جدی که نیاز به حلشدن داشته باشند.»
اما این دفاعیات در نهایت چندان کارگر نیفتاد و ASA با نظر شاکی موافقت کرد و حکم داد که این تبلیغ نباید دوباره به همان شکل منتشر شود و BrewDog باید اطمینان دهد که تبلیغات آیندهاش القا نکند که نوشیدن الکل میتواند بر کسالت، تنهایی یا مشکلات دیگر غلبه کند.