لانچ
اخبار

کمپین «بانکا» گروه آگاه در کمتر از دو روز، هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرد

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
خرداد ۱۲, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کمپین «بانکا» گروه آگاه در کمتر از دو روز، هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرد

گروه آگاه کمپینی یک‌هفته‌ای برای پذیره‌نویسی نخستین صندوق خصوصی سرمایه‌گذاری در صنعت بانکداری با نام «بانکا» برگزار کرد. این کمپین در پنج فاز طراحی و با تمرکز بر ابزارهای دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و برگزاری نشست خبری اجرا شد. پیام اصلی کمپین «این‌بار در بانکا سرمایه‌گذاری کنید» بود که تضادی با پیام‌های پیشین آگاه داشت و با هدف جلب توجه به صنعت بانکداری طراحی شده بود.

به گزارش دی‌ام برد، گروه آگاه به‌تازگی صندوقی متمرکز بر سرمایه‌گذاری در صنعت بانکداری راه‌اندازی کرده و پذیره‌نویسی آن را در قالب یک کمپین یک‌هفته‌ای انجام داده است. به گفته این گروه، نبود صندوقی تخصصی در حوزه بانکداری که توسط بخش خصوصی مدیریت شود، دلیل اصلی ارائه این صندوق به بازار بوده است.

این کمپین در ۵ فاز وارم‌آپ، تیزینگ کمپین، آگاهی‌رسانی (اورنس)، دعوت به پذیره‌نویسی و اعلام نتایج پس از پایان پذیره‌نویسی طراحی و اجرا شد و طبق اعلام آگاه، مخاطبان آن، تمامی فعالان بازار سرمایه، سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در سهام بانک‌ها بودند. همچنین آگاه هدف از اجرای این کمپین را آگاهی‌رسانی گسترده درباره عرضه این صندوق و مزایای خرید واحدهای آن اعلام کرده است.

فاز Awareness به دلیل تخصصی بودن مخاطبان، در فضای دیجیتال اجرا شد

آگاه اعلام کرده است که فاز آگاهی‌بخشی (Awareness) این کمپین به دلیل تخصصی بودن مخاطبان هدف، در فضای دیجیتال (شامل وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی) اجرا شده و  در فازهای تحقق و ارزیابی (Consideration) و اقدام (Action)، از ظرفیت‌های ECRM، ریتارگتینگ و تماس مستقیم استفاده شده است.

همچنین، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها در قالب اخبار، گزارش‌های تحلیلی و رپورتاژ، در تمام فازهای کمپین انجام شده است. در آستانه آغاز پذیره‌نویسی، نشست خبری تخصصی در شرکت بورس و اوراق بهادار تهران برگزار شد و از رسانه‌های مرتبط برای پوشش اخبار دعوت به عمل آمد.

در جریان کمپین، آگاه علاوه بر شبکه‌های اجتماعی، از ابزار‌های دیگری از جمله ارسال پیامک، جذب ترافیک ارگانیک از گوگل، ارسال پاپ‌آپ و پوش نوتیفیکشن به کاربران در بسترهای دیجیتال آگاه، برگزاری نشست خبری، دعوت از اصحاب رسانه و انتشار اخبار و گزارش‌های تحلیلی در وب‌سایت‌های خبری و رسانه‌های تخصصی استفاده کرده است.

کمپین «بانکا» گروه آگاه در کمتر از دو روز، هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرد 1

یک تغییر رویکرد اساسی در طراحی پیام کمپین

آگاه در محتوایی که در اختیار دی‌ام برد قرار داده، اعلام کرده است که در این کمپین، ساختار نام‌گذاری و ایده‌پردازی محتوایی با رویکردی متفاوت نسبت به کمپین‌های قبلی طراحی شده است. این گروه پیش‌ازاین در معرفی صندوق‌های درآمد ثابت از پیام «در بانک سرمایه‌گذاری نکنید» استفاده می‌کرد و بر تفاوت میان این صندوق‌ها و سپرده‌گذاری در حساب‌های بانکی تأکید داشت. اما در این کمپین، پیام «این بار در بانکا سرمایه‌گذاری کنید» به‌کارگرفته‌شده تا با استفاده از شباهت ظاهری این پیام با مفهوم سپرده‌گذاری بانکی، تضادی با پیام‌های قبلی ایجاد شود. هدف از این تغییر، ارائه نگاهی دیگر به موضوع سرمایه‌گذاری در صنعت بانکداری عنوان شده است.

استفاده از واژه «بانکا» برای نام صندوق نیز یک بازی زبانی بوده است؛ ابتدا ممکن است اشتباهاً «بانک» خوانده شود که تضاد پیام را تقویت کرده و توجهات را به خود جلب می‌کند و همچنین، «بانکا» به عنوان شکل محاوره‌ای کلمه «بانک‌ها» عمل می‌کند که به نوعی دعوت به سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

کمپین «بانکا» گروه آگاه در کمتر از دو روز، هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرد 2

کمپین بانکا بیش از ۲۱۷ میلیون ایمپرشن در فضای آنلاین کسب کرد

آماری که آگاه در اختیار دی‌ام برد قرار داده، نتایج کمپین را نشان می‌دهد:

  • مشارکت بیش از ۴۴ هزار مشتری حقیقی در خرید واحدهای صندوق
  • کسب ۲۱۷ میلیون ایمپرشن
  • کسب ۳ و نیم میلیون بازدید در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام
  • همکاری با بیش از ۸۰ کانال عمومی و تخصصی تلگرامی
  • همکاری با ۲۰ پیج اینستاگرامی
  • برگزاری نشست خبری با حضور خبرنگاران بیش از ۱۵ رسانه تخصصی
  • همکاری با بیش از ۲۵ رسانه اقتصادی و بورسی
  • تکمیل سقف هزار میلیاردی صندوق در کمتر از دو روز

«بانکا» در کمتر از دو روز، هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرد

به گفته آگاه، برای پذیره‌نویسی این صندوق سقف هزار میلیاردتومانی در نظر گرفته شده بود که در کمتر از دو روز تکمیل شد. درحالی‌که مدت‌زمان در نظر گرفته شده برای پذیره‌نویسی صندوق بانکا سه روز اعلام شده بود. با تکمیل ۷۰ درصد ظرفیت صندوق بانکا در روز اول، رکورد بیشترین جذب پول در روز اول پذیره‌نویسی صندوق‌های بخشی که پیش‌تر با جذب ۶۶۴ میلیارد تومان در اختیار صندوق «استیل مفید» بود شکسته شد. همچنین این صندوق به اولین صندوق عرضه شده از سوی گروه آگاه تبدیل شده که توانسته ظرف دو روز، هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کند.

همچنین آگاه اعلام کرده است که بیش از ۴۴ هزار سرمایه‌گذار حقیقی در پذیره‌نویسی این صندوق مشارکت داشته‌اند که از این تعداد، حدود ۳۳ هزار نفر مشتری آگاه بوده‌اند و بیش از ۱۰ هزار سرمایه‌گذار نیز (حدود ۲۵ درصد از خریداران حقیقی) از کارگزاری‌های دیگر برای خرید واحدهای این صندوق اقدام کرده‌اند.

نجوا
به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

نجوا