پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

«آبان‌وام» محصول جديدی از صرافی آبان‌تتر

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
24 مهر 1402
زمان مطالعه: 6 دقیقه
«آبان‌وام» محصول جديدی از صرافی آبان‌تتر
زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش دی‌ام برد، در روز شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲، یک نشست خبری با حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالین اکوسیستم رمزارز و لندتک کشور، حول محور رونمایی و معرفی «آبان‌وام» از سوی آبان‌تتر برگزار شد.

در کنار این نشست خبری و معرفی محصول، پنلی نیز تحت عنوان «بررسی لندتک و کریپتوکارنسی» با حضور محمد صادق آزادانی (رئیس کمیسیون لندتک نصر تهران)، فرهاد فلاح (مدیر عامل آبان‌تتر)، مهدی شریعتمدار (مدیرعامل جیبیت)، احمد وطنی (مدیرعامل ونسی) و مینا حاجی (سردبیر ماهنامه عصر تراکنش) برگزار شد.

سخنرانان این پنل به چالش‌ها، فرصت‌ها، بررسی میزان استقبال مخاطبان و ارائه آمار‌های مرتبط پرداختند. همچنین الزام همکاری فعالین این اکوسیستم‌‌ها با یکدیگر را یادآور شدند.

نبود رگولیشن، چالش اصلی برای ایجاد پلی میان صنعت لندتک و کریپتوکارنسی کشور

پنل بررسی لندتک و کریپتوکارنسی

پنل «بررسی لندتک و کریپتوکارنسی»

در پنل «بررسی لندتک و کریپتوکارنسی»، چالش اصلی‌، نبود رگولیشن در این حوزه از سوی سخنرانان عنوان شد. برای ایجاد ارتباط میان این دو صنعت، ابتدا باید رمزارز به عنوان دارایی به لحاظ قانونی به رسمیت شناخته شود تا بتواند به عنوان وثیقه و اعتبار در صنعت لندتک و بانکی کشور نقش خود را ایفا کند.

فرهاد فلاح، مدیر عامل آبان‌تتر در همین خصوص گفت: «در کشور ما متاسفانه، رمزارز هنوز به درستی رگولیشن یا قانون‌گذاری نشده است و به تبع آن فرآیند‌های قانونی نیز در این زمینه وجود ندارد. همچنین متاسفانه برخورد‌های سلیقه‌ای که به دلیل عدم رگولیشن از سوی نهاد‌های قانونی صورت می‌گیرد، سبب کاهش سرعت پیشرفت فعالین این حوزه می‌شود و در نهایت کاربر ایرانی متضرر خواهد شد. اولویت اصلی ما نیاز مشتری است، چراکه ورود بسیاری از کاربران به حوزه رمزارز‌ها، در جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت است و از سوی دیگر نیاز به نقدینگی برای امور روزمره دارند اما برخورد‌های سلیقه‌ای سبب می‌شود تا به ما بگویند شما در حال ایجاد نقدینگی هستید.»

مهدی شریعتمدار، مدیر عامل جیبیت نیز در همین راستا گفت: «در خصوص اینکه رویکرد بخش قانون‌گذار نسبت به وسعت ورود بخش خصوصی به صنعت مالی کشور چگونه است برای من روشن نیست. من امیدی به ایجاد رگولاتوری در این حوزه از سوی نهاد قانون‌گذار ندارم، اما نهاد‌های سومی از سوی بخش خصوصی می‌توانند در جهت رگولیشن خصوصی شکل بگیرند. با توجه به وضعیت اقتصادی بد و تورم افسارگسیخته، امید خرید مسکن کاملا نابود شده است، و کم‌کم امید به خرید خودرو نیز درحال نابودی است. این موضوع سبب خواهد شد تا در جامعه از هم‌گسستگی بیشتری رخ بدهد. در این شرایط امید به تهیه کالا‌های سرمایه خرد باید تقویت شود.»

سهم اندک لندتک از صنعت مالی کشور

«آبان‌وام» محصول جديدی از صرافی آبان‌تتر 1

مدیر عامل ونسی، احمد وطنی در خصوص کم بودن سهم لندتک از صنعت مالی کشور گفت: «حجم وامی که از سوی لندتک در کشور وجود دارد، کمتر از یک درصد از کل صنعت مالی ایران است. استاندارد این نسبت در جهان پنج تا ده درصد است. این اختلاف آمار نشان‌دهنده چالش‌هایی است که در کشور وجود دارد.»

محمد صادق آزادانی، رئیس کمیسیون لندتک نصر تهران در همین خصوص گفت: «یکی از ارکان اصلی لندتک، موضوع وثیقه‌گذاری و تخصیص اعتبار است. به هر میزانی که حوزه وثیقه‌گذاری توسعه پیدا کند به همان میزان شاهد توسعه و رشد در لندتک خواهیم بود و از ریسک‌های آن کاسته می‌شود. بیش از ۶۰ درصد مردم هیچ رتبه اعتباری‌ ندارند و این عدد در نسل جدید ‌(نسل Z) بیشتر است. همچنین به دلیل ضریب نفوذ کریپتوکارنسی در این نسل، آن‌ها می‌توانند جامعه هدف مناسبی برای همکاری این دو صنعت باشند.»

وی در ادامه افزود: «سهم لندتک از صنعت مالی ایران، یک دهم درصد است در صورتی که این عدد برای کشور‌های همسایه همانند ترکیه بالای یک درصد است. این آمار نشان از چالش‌های پیش‌روی ما دارد.»

لزوم بازگشت اعتماد کاربران ایرانی به کسب‌وکار‌ها و محصولات داخلی

«آبان‌وام» محصول جديدی از صرافی آبان‌تتر 2

مدیر عامل آبان‌تتر درباره عدم اعتماد کاربران به کسب‌وکارها و محصولات ایرانی گفت: «به عنوان یک صرافی رمزارز همیشه تلاش کرده‌ایم تا کاربر در اولویت باشد. همچنین در ادامه نیز تلاش خواهیم‌ کرد تا خدمات بیشتر و با‌کیفیت‌تری را ارائه دهیم تا سبب اعتماد بیش‌تر به کسب‌وکارهای داخلی شویم. از آنجایی که اغلب کاربران ایرانی کیفیت بالاتری برای محصولات خارجی نسبت به مشابه داخلی آنها متصور هستند استفاده از محصولات کسب‌وکارهای خارجی را ترجیح می‌دهند در همین راستا باید تلاش کنیم تا با افزایش کیفیت محصولات داخلی، اعتماد به کسب‌وکار‌های داخلی را برگردانیم.»

معرفی آبان‌وام؛ محصول جدید آبان‌تتر

 میثم کارگرآزاد (مدیر واحد محصول در آبان‌تتر) و علی دلبر (مدیر محصول آبان‌وام)

به ترتيب از راست به چپ:
میثم کارگرآزاد (مدیر واحد محصول در آبان‌تتر) و علی دلبر (مدیر محصول آبان‌وام)

در بخش دوم رویداد، میثم کارگرآزاد (مدیر واحد محصول در آبان‌تتر) و علی دلبر (مدیر محصول آبان‌وام) به ترسیم مسیر محصول جدید این مجموعه پرداختند و از چالش‌هایی که تیم محصول آبان‌تتر در این مسیر با آن‌ها مواجه بوده است، گفتند.

آبان‌وام چیست؟

«آبان‌وام» محصول جديدی از صرافی آبان‌تتر 3

آبان‌وام خدمت جدیدی است که صرافی‌ ارز دیجیتال آبان‌تتر ارائه می‌کند. در این نشست اشاره شد در راستای نیازی که این مجموعه در خصوص ارائه وام ریالی به کاربران خود دیده است، اقدام به طراحی این محصول کرده‌اند.گفته می‌شود ضمانت مورد نیاز برای دریافت آبان وام مقدار ارز دیجیتالی است که بر اساس ملبغ وام درخواستی و زمان بازپس دهی آن، کاربران نیاز دارند.

گفته می‌شود حداقل مبلغ وام مجاز در آبان‌وام ۵ میلیون تومان و حداکثر مبلغ مجاز، ۴۰ میلیون تومان است و کاربر می‌تواند وام خود را ظرف اقساط ۳، ۶ یا ۹ ماه پرداخت کند.

مدیر محصول آبان وام، ویژگی‌های این محصول جدید آبان‌تتر را این‌گونه تشریح کرد:

  •   دریافت وام بدون نیاز به ضامن، چک و سفته
  •   دریافت وام حداکثر تا یک روز کاری پس از تکمیل فرایند
  •   بدون نیاز به پیش‌پرداخت
  •   انجام تمام مراحل دریافت وام به‌صورت غیرحضوری
  • واریز مبلغ وام در کمتر از یک روز کاری پس از تکمیل مراحل

در آخر حسین رستمی، مدير مارکتینگ آبان‌تتر در خصوص مزیت رقابتی آبان‌وام به دی‌ام برد گفت: «آبان‌وام در زمینه پشتیبانی و ایجاد رسمیت به گستره وسیعی از ارزهای دیجیتال برجسته است. با تأکید بر سهولت و سرعت، این سرویس کاربران را قادر می‌سازد تا وام‌هایی تا سقف ۴۰ میلیون تومان – در فاز اول – را دریافت کنند، و همه‌ی این موارد در حالی ارائه می‌شود که کلیه فرآیندها، از ثبت نام تا دریافت وام، به صورت کاملاً آنلاین و بدون نیاز به ضامن یا مواجهه با تاخیرات رایج در فرآیندهای بانکی انجام می‌شود. علاوه بر این، آبان‌وام با ارائه شرایط بازپرداخت منعطف، به وام‌گیرندگان این امکان را می‌دهد که بر اساس وضعیت مالی خود برنامه‌ریزی کنند. این ترکیب از دسترسی آسان، سرعت، انعطاف‌پذیری و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال، آبان‌وام را از سایر گزینه‌های موجود در بازار متمایز می‌کند.»

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

اسمارتک