پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

مدیر مارکتینگ آبان تتر پس از انتشار گزارش سال 2022: یکی از 4 صرافی اول ایران هستیم

الهه صالحی الهه صالحی
28 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 7 دقیقه
مدیر مارکتینگ آبان تتر پس از انتشار گزارش سال 2022: یکی از 4 صرافی اول ایران هستیم
زمان مطالعه: 6 دقیقه

مجموعه آبان‌تتر در رویدادی با حضور فعالان حوزه کریپتوکارنسی و مختصصان حوزه رمزارزها و بلاکچین از گزارش سال خود رونمایی کرد. مدیران آبان‌تتر بر این باورند که هرچند در حوزه کریپتوکارنسی دیتای شفافی از حجم معاملات وجود ندارد اما آبان‌تتر در سال‌های فعالیت خود همواره یکی از ۴ صرافی اول این حوزه بوده است. می‌توانید نسخه کامل گزارش سالانه آبان‌تتر را در اینجا بخوانید.

به گزارش دی‌ام برد، فرهاد فلاح، قائم مقام آبان‌تتر در رویداد ارائه گزارش سال این مجموعه با توضیح داستان شکل‌گیری آبان‌تتر در سال‌های گذشته گفت: «زمانی که آبان‌تتر فعالیت خود را آغاز کرد، فضای رمزارزها نسبت به امروز متفاوت بود و هزینه ورود به این فضا برای کاربران ایرانی بسیار بالا بود؛ از سوی دیگر ما معتقد بودیم که ارزهای دیجیتال، آینده مالی دنیا خواهند بود و  همین موضوع ایده شکل‌گیری آبان‌تتر برای ما بود. »

مدیر مارکتینگ آبان تتر پس از انتشار گزارش سال 2022: یکی از 4 صرافی اول ایران هستیم 1

رویداد ارائه گزارش سال آبان تتر با عنوان: زمستان کریپتو رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم

به گفته فلاح، آبان‌تتر، اولین صرافی ایرانی بود که توکن شیبا را به لیست خود اضافه کرد. این ارز در اولین روز لیست شدن، با حجم دو میلیون دلار معامله شد.

قائم مقام آبان‌تتر با تاکید براینکه این مجموعه تضمین کننده امنیت کاربران خود است به ماجرای سقوط «گالا» به صندوق بیمه این صرافی برای کاربران خود اشاره کرد و گفت: «منابع این صندوق از سود حاصله مازاد صرافی تامین می‌شود؛ در سال گذشته وقتی که رمزارز «گالا» سقوط کرد، تصمیم گرفتیم ضرر کاربران‌مان را از محل صندوق بیمه آبان‌تتر جبران کنیم و یک ساعت بعد از این اتفاق، این خبر را در توییتی به کاربران خود اعلام کردیم. در این راستا معادل ۳۴۰ هزار دلار توکن گالا در این صرافی خریداری کرده و با توکن‌های فیک کاربران‌مان جایگزین کردیم.»

مدیر مارکتینگ آبان تتر پس از انتشار گزارش سال 2022: یکی از 4 صرافی اول ایران هستیم 2

فرهاد فلاح، قائم مقام آبان تتر

به زودی آبان‌ولت به کاربران ارائه خواهد شد

در ادامه امید مولایی، مدیر بلاکچین آبان‌تتر  به توضیح روند توسعه زیر ساخت‌های آبان‌تتر در سال ۲۰۲۲ پرداخته و گفت:‌ «در سال جاری ما تمرکز خود را بر سه مورد زدآدرس (Zaddress)، استیکینگ (staking) و شبکه لایتنینگ (lightening network) گذاشتیم.»

او افزود: «یکی از اقدامات ما برای ارائه خدمات بهتر به کاربران، به کار گرفتن Zaddress در این مجموعه بود. تتر به‌عنوان اصلی‌ترین استیبل‌کوین در دنیا در رأس توجه کاربران ایرانی بوده و همیشه در معرض تهدید بلوکه شدن به‌واسطه تحریم‌هاست. ما با تحقیق و توسعه در واحد بلاکچین آبان‌تتر به شبکه خصوصی Zaddress رسیدیم و در سال ۲۰۲۲ آن را پیاده‌سازی کردیم و حالا در حال توسعه آن در سال ۲۰۲۳ هستیم تا در اختیار همه کاربران قرار داده و امنیت تتر آنها را تأمین کنیم.»

مولایی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۵۰دلاری فی در تراکنش‌های بیت‌کوین و اهمیت استفاده از شبکه لایتینگ به عنوان یک راهکار گفت:‌ «ما شبکه لایتنینگ برای بیت‌کوین را در سال ۲۰۲۲ پیاده‌سازی کردیم و در سال ۲۰۲۳ آن را به‌عنوان یک شبکه امن و سریع در اختیار کاربران آبان‌تتر قرار خواهیم داد.»

مدیر بلاک‌چین آبان‌تتر در پایان از برنامه این مجموعه برای ایجاد آبان‌ولت یا کیف پول دیجیتال آبان‌تتر برای سال ۲۰۲۳ خبر داد و گفت که این محصول قرار است به صورت نرم‌افزار و وب مجزا به کاربران ارائه شود و استیکینگ و معاملات در این ولت انجام خواهد شد.»

تلاش آبان‌تتر برای آموزش و استخدام افراد توان‌یاب

پریسا حسین‌زاده، مدیر منابع انسانی آبان‌تتر نیز در ادامه این رویداد گزارشی از واحد منابع انسانی و مسئولیت‌های اجتماعی این مجموعه ارائه کرد. براساس گفته‌های حسین‌زاده، مجموعه آبان‌تتر در سال گذشته ۲۸۰۰ رزومه دریافت و پس از ۲۱۳ مصاحبه شغلی، ۲۳ نیروی جدید استخدام کرده است؛ او همچنین ۱۵۰ نفره شدن را از چشم‌اندازهای سال ۲۰۲۳ آبان‌تتر دانست.»

حسین‌زاده در ادامه گفت: «ما در آبان‌تتر سیستمی برای مصاحبه و توانمندسازی افرادی که از بهزیستی ترخیص می‌شوند، طراحی کردیم تا این افراد با حفظ حریم شخصی، آموزش ببینند و در مجموعه ما استخدام شوند؛ از سوی دیگر استخدام توان‌خواهان هم از مواردی است که در تیم منابع انسانی به آن توجه می‌کنیم. همچنین با همکاری سازمان بهزیستی در حال تدوین برنامه‌ای آموزشی برای کودکان در حال ترخیص از بهزیستی هستیم.»

ارائه گزارش واقع‌بینانه در یک بازار غیرشفاف

حسین رستمی، مدیر مارکتینگ آبان تتر نیز در گفت‌وگویی اختصاصی با دی‌ام برد در رابطه با چالش‌های مارکتینگ و انتشار گزارش سال در حوزه رمزارز گفت. رستمی در این‌باره توضیح داد:‌ «یکی از اولین چالش‌هایی که ما را از ارائه یک گزارش کاملا واقع‌بینانه از بازار کریپتو در ایران ناتوان می‌کند، این است که رقبای ما همواره از ارائه دیتای شفاف در مورد حجم معاملات خود خودداری می‌کنند و هر کدام دارا بودن سهمی از بازار را ادعا می‌کنند که اگر درصدهای ارائه شده توسط آنها را جمع کنیم، مجموع آن به ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد می‌رسد.»

مدیر مارکتینگ آبان تتر پس از انتشار گزارش سال 2022: یکی از 4 صرافی اول ایران هستیم 3

حسین رستمی، مدیر مارکتینگ آبان تتر

او ادامه داد: «این موضوع باعث می‌شود که ما هم از ادعا در مورد سهم از بازار خود چشم‌پوشی کنیم اما می‌توانیم به طور قاطع ادعا کنیم که آبان‌تتر در سال‌های فعالیت خود همواره بین ۴ صرافی برتر ایران بوده است.»

رستمی افزود: «یکی دیگر از چالش‌هایی که یک سازمان فعال در زمینه کریپتو دارد و مارکتینگ به عنوان واحدی که به طور مستقیم با کاربران در ارتباط است، با آن درگیر است، ۷۲ ساعت بلوکه کردن برداشت‌ها و عدم اعتماد به صرافی‌های داخلی است. به دستور پلیس فتا برای جلوگیری از فیشینگ، صرافی‌های رمزارز موظف‌اند که بعد از ثبت درخواست برداشت کاربر، ۷۲ ساعت بعد پول را به حساب کاربر منتقل کنند. این موضوع باعث نارضایتی عمیق کاربران می‌شود و تیم مارکتینگ را که از محل فعالیت‌های روابط عمومی و فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم با کاربر آبان تتر در ارتباط است را دچار مشکل کرده و بین کاربران بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند.»

مدیر مارکتینگ آبان تتر در توضیح داد:‌ «اما یکی از راه‌های ما برای اعتمادسازی و ارائه reason to believe به کاربران ادامه دادن فعالیت‌های روابط عمومی و برگزاری نشست‌های خبری و رویدادهای مشابه است؛ هدف ما این است که فضایی برای ارتباط نزدیک‌تر با کاربران‌مان فراهم کنیم، شفاف‌ترین داده‌هایی که می‌توانیم ضمن حفظ امنیت اطلاعات کاربران‌مان ارائه دهیم را در گزارش‌های مختلف‌مان قید کنیم تا مخاطبان هم بیشتر با بدنه آبان‌تتر آشنا شوند و هم با برگزاری پنل‌هایی به گفتگو در مورد چالش‌های اکوسیستم رمزارز می‌پردازیم و سعی می‌کنیم که نقش خودمان را در ایجاد فضای گفتگو و به دست آوردن فهم مشترک ایفا کنیم.»

کاهش میانگین زمان پاسخگویی

گزارش سالانه آبان‌تتر نشان می‌دهد که تعداد کاربران این مجموعه در یک سال گذشته از ۴۵۰ هزار نفر به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است و از سوی دیگر در بخش توسعه محصول در سال گذشته ویژگی‌های جدیدی مانند افزایش تعداد ۳۳ شبکه واریز و برداشت، احراز هویت هوشمند برای کاهش زمان انتظار کاربران و سطح‌بندی کارمزدها را به پلتفرم خود اضافه کرده است.

مدیر مارکتینگ آبان تتر پس از انتشار گزارش سال 2022: یکی از 4 صرافی اول ایران هستیم 4

میانگین رشد کاربران آبان‌تتر در ماه‌های مختلف سال

از سوی دیگر براساس آمارهای این گزارش از بین تمام تراکنش‌های آبان‌تتر در سال ۲۰۲۲ بیشتر از ۴۸ درصد از آنها برپایه تتر و ۵۲ درصد برپایه تومان انجام شده‌اند؛ در این بین کمتر از ۴ درصد از معاملات آبان‌تتر در سال ۲۰۲۲ ناموفق بوده‌اند و این مجموعه نرخ موفقیتی ۹۶.۶ درصدی را در به ثبت رسانده است.

مدیر مارکتینگ آبان تتر پس از انتشار گزارش سال 2022: یکی از 4 صرافی اول ایران هستیم 5

محصولاتی که در سال ۲۰۲۲ به آبان تتر اضافه شدند

آبان‌تتر در این گزارش اشاره می‌کند که بعد از استیبل کوین تتر که در ۱۱ ماه از ۱۲ ماه سال ۲۰۲۲ بیشترین معاملات صرافی آبان‌تتر مربوط به این رمزارز بوده است، ارزهای دیجیتالی شیبا، بیبی‌دوج، ترون بیشترین تبادلات و تراکنش‌ها را داشته‌اند. البته روی این صرافی حدود ۳۰۰ ارز دیجیتالی معامله می‌شود.

امکان معامله حضوری، یکی از خدماتی است که صرافی آبان‌تتر به کاربرام خود ارائه می‌کند و در سال ۲۰۲۲ در تیم معاملات این مجموعه بیشتر از ۵۰۰۰ معامله حضوری به ثبت رسیده است.

آبان‌تتر در بخش پشتیبانی گزارش با اشاره به افزایش نیروهای پشتیبانی این مجموعه به ۴۲ نفر و تغییر سازوکار پاسخگویی به چت‌ها و تماس‌های دریافتی، میانگین پاسخگویی به تماس‌های تلفنی کاربران در نیمه اول سال ۲۰۲۲ را ۴۹ ثانیه اعلام کرده است که این زمان در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به ۲۲ ثانیه رسیده است.

می‌توانید نسخه کامل گزارش سالانه آبان‌تتر را در اینجا بخوانید

 

 

 

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک