در سال ۲۰۲۰ چطور در اینستاگرام اینگیجمنت (مشارکت و تعامل) ایجاد کنیم؟‌ گزارش جامع هاب‌اسپات

⏱زمان مطالعه: 4 دقیقه

با افزایش استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر، اینستاگرام با ماهیانه 1 بیلیون کاربر فعال به یکی از پایه‌های اصلی بازاریابی برای کسب‌وکارها تبدیل شده است. طبق گزارش Adweek اینستاگرام اکنون بیش از 8 میلیون پروفایل تجاری دارد که در حال فعالیت هستند.

ما زمان زیادی را صرف تولید محتوا و اشتراک‌گذاری آن‌ها برای جذب افراد می‌کنیم و در پایان همان تعداد لایک‌ها و کامنت‌هایی که از مخاطبان واقعی دریافت می‌کنیم نرخ اینگیجمنت صفحه ما را تعیین می‌کنند.

اینگیجمنت معیاری است که میزان تعامل سالم افراد با محتوا را نشان داده و به شما اجازه می‌دهد تا روی اطلاعات مهمی مثل تعداد فالوورها تمرکز کنید.

اینگیجمنت اینستاگرام

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام به خاطر تغییر الگوریتم‌ها روز به روز سخت‌تر می‌شود اما غیر ممکن هم نیست. تولید محتوا در اینستاگرام باید طبق آخرین الگوریتم‌ها انجام شده و به طور مداوم با مخاطبان به اشتراک گذاشته شود تا دیده شده و نتیجه بگیرد. با توجه به اینکه در آوریل 2019 اینستاگرام اعلام کرد که پنهان کردن تعداد لایک‌ها را در بعضی کشورها آغاز می‌کند، باید روی تولید محتوای جذابی که افراد را به تعامل بیشتر تشویق می‌کند، تمرکز کنید.

برای این گزارش که توسط HubSpot انجام شده 81,258,182 پست اینستاگرام و 1,676,748 کاربر برتر برای روند اینگیجمنت، اینفلوئنسر، لوکیشن، طول کپشن‌ها و نکاتی که برای بیزینس‌ها و بازاریابان مفید و تاثیرگذار است، مشاهده و تجزیه و تحلیل شده تا اطلاعاتی جامع و مفید برای تولید محتوا در اینستاگرام کسب شود.

در ادامه نکات مهمی که به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا اینگیجمنت بیشتری در اینستاگرام داشته باشد را بررسی می‌کنیم:

  •  بیشتر از پست‌های تصویری استفاده کنید

از میان پست‌های آلبومی، ویدئویی و تصویری کاربران اینستاگرام علاقه بیشتری نسبت به پست‌های تصویری نشان داده و عکس‌العمل بیشتری نسبت به آن انجام می‌دهند.

کامنت 1

 

  • هشتگ‌های کاربردی با تعداد کمتر

هشتگ‌ها قدرتمند هستند، آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا محتوای پست یا استوری خود را با مخاطبان هدفتان به اشتراک گذاشته و فالوور جذب کنید و افزایش اینگیجمنت داشته باشید. با توجه به الگوریتم‌ جدید اینستاگرام استفاده از همه 30 هشتگ مجاز را فراموش و به جای آن از 5 یا 6 هشتگ‌ کاربردی و مرتبط استفاده کنید. این کار به حضور شما در قسمت Top hashtags و explore کمک می‌کند.

هشتگ اینستاگرام

  • از اثر تگ‌ کردن غافل نشوید

تگ کردن شرکا، سفیران برند، مشتریان و پروفایل‌هایی که به محتوایتان مربوط هستند و با آن‌ها همکاری داشته‌اید یا پروفایل‌هایی که محتوای آن را ری‌پست کرده‌اید، محتوای شما را در معرض دید بیشتر قرار داده و باعث افزایش تعامل می‌شود.
تگ کردن پروفایل‌ها به صورت رندم و اینفلوئنسرهایی که ربطی به محتوای شما ندارند رفتاری اسپم می‌باشد و نباید آن‌را انجام دهید.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

تگ اینستاگرام

  • روی افزایش فالوور واقعی تمرکز کنید

با تغییرات اینستاگرام جذب فالوور سخت‌تر شده اما به این معنا نیست که امیدتان را از دست بدهید و یا فالوور بخرید! در اینجا 5 نکته برای جذب و رشد فالوورهای واقعی داریم:

  1. بیو پروفایل اینستاگرام خود را با استفاده از کلمات کلیدی مربوط به بیزینس‌تان و هایلایت‌ها کامل کنید.
  2. محتوای با کیفیت بالا تولید و به طور مداوم با مخاطبان به اشتراک بگذارید.
  3. نسبت به کامنت‌ها و دایرکت‌های فالوورهایتان پاسخگو باشید.
  4. با اینفلوئنسرها و شرکا همکاری کنید.
  5. میان محتواهای مختلف توازن ایجاد کنید.
  •  اینفلوئنسر مارکتینگ پر هزینه اما تضمینی

اطلاعات گزارش Klear گویای این است که اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2019 بیش از 48% رشد داشته است.
اینفلوئنسرها به دیده شدن محتوای شما و افزایش فالوور و تعامل با آن‌ها کمک می‌کنند.
همکاری با نانو اینفلوئنسرها که بین 1000 تا 5000 فالوور دارند به دلیل در دسترس‌ بودن و مقیاس‌پذیری و بازگشت سرمایه نتایج بهتری برای کسب‌وکارها دارد.

اینفلوئنسر

  • لوکیشن‌ها را درج کنید

طبق آمار Social Report پست‌هایی که لوکیشن دارند 79% بیشتر از بقیه پست‌ها اینگیجمنت دارند.
اضافه کردن لوکیشن‌ها برای شناخته شدن بیزینس‌های محلی به شدت مفید است.

لوکیشن اینستاگرام 3

  • کپشن‌های جذاب بنویسید

کپشن می‌تواند افراد را به لایک کردن و کامنت‌گذاری و حتی انتقال به وبسایت شما تشویق کند. حداکثر کاراکترهای یک کپشن ۲۲۰۰ کاراکتر است. سعی کنید کپشن‌ها را کوتاه‌تر اما با استوری‌تلینگ و اطلاعات مفیدی که باعث شناخته شدن بیشتر برندتان می‌شود، بنویسید.

کپشن اینستاگرام 2

  • محتوای با کیفیت بالا را به طور مداوم و در زمان مناسب ارسال کنید

پست‌گذاری در زمان مناسب باعث دیده شدن بیشتر و بهتر محتوای شما می‌شود. پرسونای مخاطبان و نوع بیزینس‌تان در انتخاب زمان مناسب پست‌گذاری به شدت تأثیرگذار است.
مثلاً اگر بیزینس شما رستوران، لایف‌استایل و یا گردشگری است روزهای آخر هفته و ساعات غیر اداری را برای پست‌گذاری از دست ندهید!
برای اطلاع از بهترین زمان پست‌گذاری اینسایت پیج‌تان را بررسی کنید. اینسایت شامل اطلاعات فالوورها از جمله جنسیت، موقعیت جغرافیایی و زمان فعالیت آن‌ها می‌شود.

اینسایت اینستاگرام

  • استوری اینستاگرام راه نزدیک شدن به مخاطبان

22% از کاربران اینستاگرام بیش از یک‌بار در هفته استوری برندها را تماشا می‌کنند و 36% از آن‌ها با نظر دادن یا ارسال به دیگران نسبت به آن عکس‌العمل نشان می‌دهند. پس با تولید استوری‌های جذاب و طرح نظرسنجی و سوالات مخاطبان را درگیر کرده و نسبت به نظر آن‌ها آگاه شوید.
از استوری‌های swipe upدار حتماً استفاده کنید! طبق آمار 67% از کاربران وارد لینکی که گذاشتید می‌شوند.

 

یک دیدگاه

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید