زمان مطالعه: 11 دقیقه

هشتگ اینستاگرام چیست؟

هنگامی که صحبت از تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، استفاده از هشتگ‌ به خصوص هشتگ زدن در اینستاگرام راهی برای دیده شدن محتوای برند شما است.

علامت پوند یا نماد هشتگ (#) در فناوری اطلاعات برای برجسته کردن معانی خاص استفاده می‌شود. در سال ۱۹۷۸ برای اولین بار برایان کرنیهان و دنیس ریچی در زبان برنامه نویسی C برای کلمات کلیدی خاصی که می‌بایست پردازش شوند، از (#) استفاده کردند. کریس مسینا هم با الهام از این کاربرد علامت پوند، پیشنهاد کرد برای تگ کردن موضوعات مورد علاقه در توییتر از این ساختار استفاده شود.

به این ترتیب هشتگ‌ها اولین بار در توییتر مورد استفاده قرار گرفتند، اما در سایر شبکه‌های اجتماعی از جمله لینکدین، فیس‌بوک و اینستاگرام هم متداول شده‌اند.

استفاده از یک کلمه یا عبارت کلیدی و خاص همراه با علامت (#) که شامل حروف، اعداد یا ایموجی‌هایی که به صورت سر هم و یا در زبان فارسی به همراه علامت (_) می‌شود، در متن کپشن یا استوری‌ها اجازه می‌دهد تا محتوای شما به صورت گسترده‌تر نمایش داده شود. مثل #رسانه_دیجیتال_مارکتینگ یا digitalmarketingmedia#

هشتگ‌ها قابل کلیک هستند. یعنی اگر روی آن کلیک کنید یک صفحه از تمامی پست‌ها و استوری‌هایی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند، به شما نمایش داده خواهد شد.

هشتگ‌ها را می‌توانید مانند اکانت‌های شخصی و بیزینسی فالو کنید. با این کار محتواهایی که شامل این هشتگ‌ها هستند، در قسمت Home به شما نمایش داده می‌شوند. تعداد هشتگ‌های فالو شده به Following شما اضافه نمی‌شود اما وقتی روی آن کلیک می‌کنید در قسمت هشتگ‌ها می‌توانید آن‌ها را ببینید.

چرا استفاده از هشتگ در اینستاگرام اهمیت دارد؟

مهم‌ترین هدف هشتگ زدن در اینستاگرام افزایش مخاطبان و ریچ است. وقتی از هشتگ استفاده می‌کنید، پست شما در صفحه آن هشتگ دیده می‌شود. اگر در استوری‌تان هشتگ بگذارید، استوری‌ شما در استوری‌های مرتبط به آن هشتگ و همچنین در صفحه پست‌ها دیده می‌شود. به‌علاوه مخاطبان می‌توانند یک هشت خاص را فالو کنند. وقتی مخاطب هشتگ مربوط به شما را فالو می‌کند، هر دفعه که پست می‌گذارید، صفحه‌تان را می‌بیند.

ممکن است بعضی از مخاطبان حتی صفحه شما را فالو نکنند، ولی با فالوکردن هشتگ محتوای شما را ببینند و لایک کنند. با هشتگ زدن در اینستاگرام می‌توانید گروهی از مخاطبان فعال را بسازید. این افراد با اشتیاق با محتوا و برند شما ارتباط برقرار می‌کنند. مثلا بعد از اینکه کرونا شیوه ورزش‌کردن مردم را تغییر داد، برند نایک از هشتگ #playinside برای تشویق مردم به فعالیت‌ و ورزش در منزل استفاده کرد.

استراتژی‌های هشتگ‌گذاری در اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

اگر به درستی از هشتگ‌ها استفاده کنید، می‌توانید قدرت هشتگ‌های اینستاگرام را کشف کنید. در این بخش بهترین استراتژی‌های هشتگ‌گذاری در اینستاگرام را آموزش می‌دهیم.

چه زمانی از هشتگ استفاده کنیم؟

هر وقت که محتوایی را منتشر می‌کنید، می‌توانید هشتگ بگذارید. این محتوا می‌تواند پست یا استوری باشد. اگر هدف شما دیده‌شدن بیشتر است، باید از هشتگ استفاده کنید. گاهی اوقات لازم نیست هشتگ بگذارید. مثلا استوری‌هایی که موضوع خاص و حساسیت‌برانگیزی دارند و فکر می‌کنید، شما را دچار حاشیه می‌کنند.

تعداد مناسب هشتگ چقدر است؟

متاسفانه، قانون مشخصی برای تعداد هشتگ‌ها وجود ندارد. بعضی از متخصصین شبکه‌های اجتماعی توصیه می‌کنند که هشتگ‌های بیشتری بگذارید. بعضی‌ها هم توصیه می‌کنند که ۵ تا ۱۰ هشتگ کافی است. تعداد مناسب هشتگ تا حد زیادی به شما و پیجتان بستگی دارد. اگر می‌توانید ۳۰ هشتگ مرتبط با پستتان استفاده کنید، ۳۰ تا هشتگ را بگذارید.

از چه هشتگ‌هایی استفاده کنیم؟

مهم‌ترین مسئله در انتخاب هشتگ، درنظر گرفتن مخاطب هدف است. هشتگ‌هایی استفاده کنید که مخاطب هدف شما به دنبال آنها می‌گردند و آنها را جست‌وجو می‌کنند. در هر پست‌، هشتگ‌ها را تغییر دهید. می‌توانید از هشتگ‌های فالو و لایک هم استفاده کنید، چون این هشتگ‌ها بیش از ۱ میلیون‌بار در اینستاگرام استفاده می‌شوند.

گرچه این هشتگ‌ها لایک‌های بیشتری برای شما می‌آورند، ولی مخاطب هدف شما را زیاد نمی‌کنند. به دنبال هشتگ‌های نیچ بگردید. هشتگ‌هایی که مرتبط به کار شما هستند. مثلا اگر یک فروشگاه لباس کوچک دارید، می‌توانید از هشتگ‌های نیچ مرتبط به کسب‌وکارتان استفاده کنید. این هشتگ‌ها می‌توانند در مورد فشن یا فروش آنلاین باشد.

آیا هشتگ‌ها باید قابل دید باشند؟

طبق آخرین اطلاعات اینستاگرام، می‌توانید هشتگ‌ها را در کپشن یا کامنت بگذارید. اضافه‌کردن هشتگ در کپشن بازدید بیشتری برای شما دارد. چون برای گذاشتن هشتگ در کامنت باید صبر کنید و آن را بعد از پست‌شدن محتوا بگذارید. اگر دوست دارید کپشن تمیز و مرتبی داشته باشید، می‌توانید بخش‌های مختلف کپشن و هشتگ‌ها را با نیم‌فاصله و اینتر جدا کنید.

کاربرد هشتگ‌ها در اینستاگرام چیست؟

هشتگ‌ها کاربردهای متنوعی دارند. ساده‌ترین کاربرد هشتگ‌ زدن در اینستاگرام افزایش دسترسی پست به مخاطبان اینستاگرام است. با این کار پست شما در معرض دید کسانی که به آن هشتگ علاقه‌مند هستند و آن را فالو می‌کنند، قرار می‌گیرد. به‌علاوه، هشتگ‌هایی که خاص برند و کسب‌وکار شما هستند، می‌توانند آگاهی برند را افزایش دهند. مثلا هشتگ‌های مخصوص هر کمپین بازاریابی به دیده‌شدن کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

بعضی‌ها از هشتگ برای انتشار مطالب یک رویداد خاص استفاده می‌کنند. در چنین مواقعی، هشتگ باعث ارتباط بیشتر آدم‌ها، پیداکردن صفحه‌های رقیب و همکار و دیده‌شدن بیشتر می‌شود. مثلا هرکدام از رویدادهای دیجیتال مارکتینگ از یک هشتگ خاص استفاده می‌کنند. اعضا و شرکت‌کنندگان هم همان هشتگ‌ها را در اینستاگرام به‌کار می‌برند.

انواع هشتگ در اینستاگرام

اینستاگرام هشتگ‌ها را در 9 گروه متفاوت دسته‌بندی می‌کند. بعضی از هشتگ‌ها مربوط به یک محصول یا خدمات خاصی هستند. مثلا اگر شما کیف و کفش تولید می‌کنید، طبیعتا باید از کلمات کیف و کفش و ترکیب‌های مختلف آن در هشتگ‌ها استفاده کنید.

دومین گروه هشتگ‌ها، هشتگ‌های نیچ هستند. این کلمات جنبه خاص‌تری دارند و محصولات و خدمات شما را به خوبی توصیف می‌کنند. مثلا اگر محصول شما کوله کوه‌نوردی است. این کلمه هشتگ نیچ شما است یا اگر کلمه‌ بلاگر را یک هشتگ عمومی درنظر بگیرید، بلاگر سفر و بلاگر غذا هشتگ‌های نیچ هستند.

هر گروهی در اینستاگرام برای خودشان هشتگ دارند. مثلا بلاگرهای اینستاگرام، هنرمندان اینستاگرام می‌توانند هشتگ‌های یک گروه خاص باشند. با استفاده از این هشتگ‌ها می‌توانید پستتان را به افراد بیشتری نشان دهید.

با تغییر فصل و ماه، هشتگ‌ها هم تغییر می‌کنند. روزهای تعطیل یا ماه‌های سال می‌توانند برای خودشان هشتگ داشته باشند. مثلا روزهای تعطیل، روز جهانی بستنی هشتگ‌های یک رویداد یا زمان خاصی هستند.

اگر محصولات و خدماتتان را در شهر یا کشور خاصی عرضه می‌کنید، می‌توانید از هشتگ‌های مربوط به آن مکان استفاده کنید. مثلا درصورتی که بیشتر مشتری‌های شما از تهران هستند، هشتگ‌های مربوط به تهران می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بعضی از هشتگ‌ها مربوط به روز خاصی هستند؛ مثلا هشتگ معروف sundayfunday هشتگ مربوط به روز تعطیل در کشورهای اروپایی است. از این هشتگ در ایران کمتر استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از اسامی روزهای هفته یا مناسبت‌های هرروز خاص برای هشتگ‌های روزانه استفاده کنید.

هشتگ‌هایی که با استیکرها ترکیب شده‌اند، هشتگ‌های ایموجی هستند. این هشتگ‌ها طرفدار زیادی دارند و افراد زیادی هم در پست‌هایشان از آنها استفاده می‌کنند. بعضی از هشتگ‌ها هم مخفف اسامی هستند که بیشتر در هشتگ‌های انگلیسی کاربرد دارند.

در نهایت، گروه آخر هشتگ‌ها، عباراتی هستند که با ترکیب هشتگ‌های مختلف درست می‌شوند. مثلا می‌توانید کلمه‌های یک محصول خاص را با عبارت نیچ ترکیب کنید. هشتگ #amphoto یکی از هشتگ‌های ترکیبی است که در زبان انگلیسی استفاده می‌شود. در شکل زیر می‌توانید تعداد پست‌های مربوط به #amphoto را ببینید. وقتی هشتگ خاصی را در نوار بالای اینستاگرام جست‌وجو می‌کنید، می‌توانید تعداد پست‌های مربوط به آن را ببینید. پست‌های برتر، پست‌های اخیر و ریلزهای آن هشتگ در این قسمت قابل مشاهده است.

هشتگ

تاپ هشتگ چیست

تاپ هشتگ‌ها معمولا کلماتی هستند که در بیشتر پست‌های اینستاگرام استفاده می‌شوند. مثلا کلمه‌های Love, fashion, art, beautiful, follow, , happy, Instagram, travel, follow, followme از تاپ هشتگ‌های زبان انگلیسی هستند. تقریبا همین کلمات هم در زبان فارسی در گروه تاپ هشتگ قرار می‌گیرند. کلمه‌های عشق، تهران، ایران، لایک، لاکچری، کرونا، لباس و عروس جزو تاپ هشتگ‌های فارسی هستند.

چه زمانی و چگونه هشتگ بزنیم؟

هشتگ‌ها برای افزایش بازدید و تعداد فالوورها ایده‌آل هستند. با استفاده از این استراتژی، افرادی که جزو دنبال ‌کنندگان شما نیستند، هم می‌توانند محتوای شما را مشاهده کنند. یک هشتگ خوب برند شما را در معرض دید قرار می‌دهد، پس استفاده درست از آن به افزایش نفوذ برند، افزایش تعامل (Engagement rate) و افزایش دنبال ‌کنندگان که مشتریان بالقوه برند هستند، کمک می‌کند.

هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید باید جالب، ساده و کوتاه، مرتبط، قابل جستجو و تعامل برانگیز باشند. برای اینکه متوجه شوید از هشتگ‌ها چقدر ورودی برای بازدید محتوا داشتید کافی است تا قسمت Insight و بعد from hashtags را ببینید. فراموش نکنید برای دیدن Insight شما باید اکانت بیزینسی داشته باشید.

اینسایت اینستاگرام

اخیرا فرمت اینسایت اینستاگرام تغییر کرده است و به صورت زیر به شما نشان داده می‌شود. در حالت جدید، بعد از اینکه روی اینسایت کلیک کنید، به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید. در این صفحه اول اطلاعات مربوط به ریچ، اینتراکشن و پروفایل را می‌بینید و بعد تعداد اکانت‌هایی که به پست شما دسترسی پیدا کردند به دو دسته فالوئرها و غیرفالوئرها تقسیم می‌شود. در قسمت آخر هم آمار مربوط به لایک، سیو، کامنت و انتشار نشان داده می‌شوند.

اینسایت اینستاگرام

مزیت‌های استفاده از هشتگ در اینستاگرام

مطالعات انجام‌شده در حوزه اینستاگرام نشان می‌دهد که هشتگ باعث افزایش تعامل در پست می‌شود. با حداقل 11 هشتگ می‌توانید بهترین تعامل را در پست‌هایتان داشته باشید. اگر هیچ هشتگی نگذارید، به ازای هر 1000 فالوئر، 18% اینتراکشن خواهید داشت. بنابراین مهم‌ترین مزیت هشتگ افزایش اینتراکشن است.

  • ارتباط با مشتریان

می توانید با کمک یک هشتگ، تصویری از محصول جدید منتشر کنید و نظرات مشتریان خود را متوجه شوید. کاربران هم محصول شما را سریع‌تر پیدا کرده و نظراتشان را بیان می‌کنند که باعث جهت‌دهی به کسب‌وکارتان می‌شود. همچنین می‌توانید بر اساس یک هشتگ، مسابقه ایجاد کنید و دنبال‌ کننده‌های جدیدی را جذب کنید.

استفاده از هشتگ در کمپین‌های اینستاگرامی هم به دیده شدن بیشتر آن کمک می‌کند. مثل کمپین مسئولیت اجتماعی #سپاس_قهرمانان_سلامت برند روزانه که 10 هزار بسته از محصولات خود را با این هشتگ تولید کرده و بخشی از فروش این محصولات را به حمایت از کادر درمانی اختصاص داده است.

هشتگ اینستاگرام

  • دسترسی به مخاطبان جدید

یکی از راه هایی که کاربران اطلاعات جذاب و جدید را پیدا می‌کنند از طریق هشتگ است. استفاده از هشتگ‌های مربوط به محصول شما باعث افزایش مخاطبان می‌شود. دقت کنید مخاطبان هدف شما چه چیزهایی را دوست دارند و از آن‌ها در هشتگ‌ها استفاده کنید.

  • آنالیز رقبا

هشتگ‌ گذاری در اینستاگرام نه تنها مخاطب هدف یا پرسونای شما را جذب می‌کند، بلکه شما می‌توانید از آن‌ها برای بررسی رقبای خود نیز استفاده کنید. با جستجوی هشتگ‌ها محتواهای مرتبط با موضوع مورد نظرتان را مشاهده و تحلیل کنید. به این ترتیب نقاط قوت و ضعف رقبای خود را بشناسید و در جهت بهبود محتوا و کسب‌وکار خودتان تلاش کنید.

نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام

برای هشتگ‌ زدن در اینستاگرام باید نحوه استفاده از هشتگ را بدانید. بهتر است تعداد مناسبی برای هشتگ‌ها انتخاب کنید. نظرات مختلفی در مورد تعداد مناسب هشتگ‌ها وجود دارد. اگر دوست دارید کپشن مرتب و خلوتی داشته باشید، می‌توانید از ۱ تا ۳ هشتگ استفاده کنید. ولی می‌توانید در کامنت هشتگ‌های بیشتری بگذارید. 30 هشتگ در کامنت اول قابل قبول است. استفاده از هشتگ‌های زیاد در کپشن توصیه نمی‌شود. چون هم ظاهر کپشن را به هم می‌ریزد و هم جلوه زشتی به آن می‌دهد.

بهتر است بقیه هشتگ‌ها را در کامنت اول بگذارید. با استفاده از ابزارهای هشتگ‌یابی و هشتگ‌ تاپ پست‌ها، بهترین هشتگ را پیدا کنید. آسان‌ترین روش برای پیداکردن هشتگ‌ها، بررسی هشتگ‌های اینفلوئنسرها و پیج‌های رقبا است. یک روش دیگر جست‌وجوی کلمات و هشتگ‌ها در نوار سرچ اینستاگرام است.

مثلا اگر پست شما به سفر ربط دارد، می‌توانید هشتگ سفر را در اینستاگرام جست‌وجو کنید و عبارت‌ها و هشتگ‌های مرتبط را استفاده کنید. برای اینکه بتوانید هشتگ‌ها را در صفحه اینستاگرام‌ مدیریت کنید، بهتر است آنها را در یک اکسل بنویسید. بعد از چند وقت، متوجه ارتباط هشتگ‌ها می‌شوید و هشتگ‌های محبوب را هم پیدا می‌کنید.

بایدها و نبایدهای هشتگ زدن در اینستاگرام

اگرچه قرار دادن هشتگ در جلوی کلمه یا عبارت کلیدی ساده به نظر می‌رسد، اما نکات مهمی درباره آن وجود دارد که باید هنگام استفاده از هشتگ‌ها به آن توجه کنید:

  • هشتگ بیشتر یا کمتر؟

تعداد هشتگ‌های مجاز در اینستاگرام برای هر پست حداکثر 30 و برای هر استوری حداکثر 10 عدد می‌باشد. اما با توجه به الگوریتم‌ جدید اینستاگرام به جای استفاده از همه 30 هشتگ مجاز برای هر پست، از 5 یا 6 هشتگ‌ کاربردی و مرتبط استفاده کنید. این کار به حضور شما در قسمت Top hashtags و explore کمک می‌کند.

به جای استفاده از هشتگ‌های زیاد از آن استفاده بهینه کنید، چون تعداد بالای هشتگ تضمین برای بیشتر دیده شدن آن نیست.

  • هشتگ‌های عمومی یا خاص؟

استفاده از هشتگ‌های دقیق منجر به نتایج بهتر نسبت به هشتگ‌های عمومی خواهد شد. برای نمونه فرض کنیم، شما قصد فروش یک کیف چرم زنانه را دارید. به جای استفاده از هشتگ #چرم که دامنه بسیار گسترده‌ای دارد و شامل تمامی محصولات چرمی می‌شود، هشتگ #‌چرم_زنانه فقط افرادی که قصد خرید محصولات چرمی زنانه دارند یا به آن علاقه‌مند هستند را هدف می‌گیرد.

استفاده از هشتگی که هیچکسی در جستجوی آن نیست، باعث نادیده گرفته شدن محتوای شما خواهد شد. پس برای گرفتن بازدید هنگام هشتگ گذاری در اینستاگرام، از هشتگ‌های عمومی و اختصاصی در کنار هم استفاده کنید.

  • هشتگ تکراری ممنوع!

برای هشتگ گذاری در اینستاگرام، هشتگ‌های تکراری را فراموش کنید! به جای استفاده از هشتگ‌های ثابت و تکراری از هشتگ‌هایی استفاده کنید که باعث تحریک گفتگو و افزایش تعامل می‌شوند. مثلاً یک کافه بهتر است در تمام کپشن‌های تصاویر از هشتگ #کافه استفاده نکند، به جای آن از هشتگ‌های #قهوه یا #موهیتو (هشتگ مرتبط هر تصویر) استفاده کند. 

اگر در 5 پست پشت سر هم از هشتگ تکراری استفاده کنید، اینستاگرام شما را شناسایی می‌کند و احتمالاً ShadowBan خواهید شد.

  • هشتگ‌ در بیو فایده‌ای دارد؟

از هشتگ‌های مرتبط با کسب‌وکارتان در بیو اینستاگرام استفاده کنید. در قسمت بیو شما می‌توانید با استفاده از 150 کاراکتر برندتان را به بقیه معرفی کنید. پس از این موقعیت برای هشتگ‌های برندینگ، استفاده هوشمندانه کنید. به این ترتیب درست است که پیج شما به بقیه نشان داده نمی‌شود اما اگر مخاطبانتان ذهنیتی از فعالیت شما نداشته باشند، با کلیک روی هشتگ می‌توانند درباره آن اطلاعات کسب کنند.

در این تصویر بیو پیج رسانه تخصصی دی ام برد را می‌بینید که در آن از هشتگ #دیجیتال_مارکتینگ استفاده شده است.

  • تاثیر هشتگ گذاشتن در کامنت

طبق گفته‌های اینستاگرام، هشتگ در کامنت هیچ فرقی با هشتگ در کپشن ندارد. ولی با گذاشتن هشتگ در کامنت، کپشن شما یکدست می‌شود و ظاهر زیبایی پیدا می‌کند. تعداد هشتگ‌ها در کامنت هم تفاوتی با تعداد هشتگ در کپشن ندارد. بنابراین می‌توانید حداکثر 30 هشتگ در کامنت استفاده کنید. اگر تعداد هشتگ‌ها در کامنت بیشتر از 30 باشد، اینستاگرام کامنت شما را نشان نخواهد داد. بعضی‌ها هم معتقدند که اگر هشتگ را در کپشن بگذارید، حواس مخاطب پرت می‌شود و نمی‌تواند روی سوال و کال تو اکشن پست تمرکز کند. طبق این نظر، توصیه می‌شود که هشتگ را در کامنت بگذارید.

  • هشتگ‌های ممنوعه

به هیچ وجه از هشتگ‌های نژادپرستانه، تروریستی، خشونت آمیز، پورن و بی ربط به محتوا استفاده نکنید. اینستاگرام این مدل هشتگ‌ها را شناسایی می‌کند و با تکرار این موضوع مجازات خواهید شد. مجازاتی که باعث می‌شود مدت‌ها از هشتگ بازدید نگیرید. به این ترتیب پست‌هایتان از افرادی که شما را فالو نمی‌کنند، مخفی شده و باعث کاهش نرخ رشد فالوورها و اینگیجمنت خواهد شد.

  • مرتب‌سازی هشتگ‌ها

برای مرتب شدن کپشن، هشتگ‌ها را با چند فاصله، نقطه و یا خط افقی از متن جدا کنید تا متن طولانی دیده نشود. می‌توانید هشتگ‌ها را داخل متن یا در کامنت اول هم استفاده کنید. برخی معتقدند استفاده از هشتگ‌ها در کامنت بهتر است چون ظاهر بهتری دارد، اما برخی طبق این نظریه که هشتگ‌ در کپشن فقط بازدید می‌آورد و ثابت هم نشده با آن مخالف هستند.

در مورد هشتگ‌های مورد استفاده در استوری‌ها، می‌توانید آن‌ها را به رنگ زمینه در آورید تا استوری شلوغ نشود.

هشتگ

  • ابزارهای هشتگ‌یابی

برای یافتن هشتگ‌های خوب و کاربردی از سایت‌های پیشنهاد کلمات کلیدی مثل سئو ابزار و اپلیکیشن‌هایی مثل Best hashtags for instagram و Hashtag Expert استفاده کنید. خود اینستاگرام هم هشتگ‌های پیشنهادی را به شما نشان می‌دهد.

مثلاً شما می‌خواهید محتوایی مربوط به دکوراسیون منزل منتشر کنید. بعد از جستجوی #دکوراسیون خود اینستاگرام هشتگ‌های مرتبط با این موضوع را در قسمت Related به شما نمایش می‌دهد.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید هر پیج مربوط به هشتگ‌ها، یک قسمت Recent و یک قسمت Top دارد. در قسمت Recent پست‌ها بعد از انتشار و در مدت زمان کمتر نمایش داده می‌شوند، برخلاف قسمت Top که مدت زمان بیشتر نمایش داده می‌شوند و بیشترین میزان بازدید هم از این صفحه می‌آید. جذابیت بصری محتواهای قسمت Top بسیار مهم است؛ چون باعث می‌شود مخاطب جذب شده و آن را ببیند.

پس هشتگ‌ها راهی برای دیده شدن کسب‌وکار و محتوای شما در دریایی از محتواهای مختلف هستند. حال که با بایدها و نبایدهای هشتگ گذاری در اینستاگرام آشنا شدید، مطالعه مطالب نوشتن بیوگرافی در شبکه‌های اجتماعی و تکنیک‌های افزایش انگیجمنت در اینستاگرام هم به شما کمک می‌کند تا بهتر در این پلتفرم فعالیت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید