پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
بازاریابی شبکه اجتماعی

۲۰ نکته برای افزایش فروش در اینستاگرام

صالح رضوی صالح رضوی
4 اسفند 1399
زمان مطالعه: 6 دقیقه
۲۰ نکته برای افزایش فروش در اینستاگرام
زمان مطالعه: 5 دقیقه

مطلبی که حاوی ۲۰ نکته مهم است برای افزایش فروش و ارتقا صفحه در اینستاگرام! قطعا با برخی از آن‌ها آؤنا هستید اما مطمئن باشید تعدادی از آن‌ها برایتان جدید خواهد بود و به عملکرد شما کمک شایانی خواهد کرد. پس با این مطلب همراه باشید:

نمای اولیه صفحه تان را بهبود ببخشید

نمای اولیه همیشه مهم است؛ چه در دنیای مجازی و چه در دنیای حقیقی! وقتی صفحه تان باز می شود، اولین چیزی که یک کاربر اینستاگرام میبیند چیست؟

آنها عکس پروفایلتان را می بینند، بیو شما را میبینند و بخشی از پست های اخیرتان را. وقتی یک کاربر صفحه تان را می بیند نباید برای اون سوالی باقی بماند: پروفایل شما باید بگوید کی و چه کاره هستید!

نمای اولیه

همچنین باید پروفایل تان را بهبود ببخشید. تنها 150 کاراکتر فرصت دارید که به بهترین شکل، بیننده صفحه تان را در اولین نگاه تحت تاثیر قرار دهید، در مورد شخصیت برندتان توضیح دهید و او را قانع کنید تا شما را فالو کند:

-متن بیوی شما واضح است؟

-یوزرنیم مناسبی را برای کسب و کارتان انتخاب کرده اید؟ به کسب و کارتان مربوط است؟

قبل از اینکه پست بذارید یا هر کار دیگری کنید، اول مطمئن شوید پروفایلتان، یک پروفایل استاندارد است. یک پروفایل استاندارد، باعث می شود تا به راحتی در بخش جستجو شناخته شوید. مثلا اگر کسی به دنبال یک «مربی بازاریابی» باشد و شما کلید واژه «مربی بازاریابی» را در بخش اسم پروفایلتان وارد کرده باشید، احتمال قوی در جستجوی آن فرد پروفایلتان نمایش داده خواهد شد. همچنین از ساختن call to action در بیو غافل نشوید.

بخوانید  بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی‌ست؟

عکسی مناسب برای پروفایلتان انتخاب کنید

برای اکثر برند ها، عکس پروفایل باید مطابق عکس لوگو باشد. این کار باعث می شود که صفحه اینستاگرامتان اعتبار پیدا کند و همچنین در همان نگاه اول شناخته شوید. هر چند یک فرمول کلی نمی توان صادر کرد و بسته به کاربری صفحه شما، عکس پروفایل متغیر می باشد.

برند لوگو

این چند نکته را هنگام انتخاب عکس پروفایل در نظر بگیرید:

-اگر برندی شناخته شده دارید، عکس لوگوی برندتان را به عنوان عکس پروفایل قرار دهید. این کار به سریع شناخته شدن شما توسط مشتریان و تداعی برندتان کمک خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

تخصص فروشاما اگر عکاس، گرافیست، فریلنسر یا طور کلی شغلی دارید که «تخصصتان را می فروشید»، عکسی از چهره خودتان آپلود کنید. علت آن است که شما میخواهید خودتان را به درستی معرفی کنید و انتخاب عکس چهره خودتان به عنوان عکس پروفایل، بهترین راه است.

-حواستان باشد که عکس پروفایل از نظر زیبا شناختی شما باید تمی مشابه عکس های صفحه فید شما داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

-عکس پروفایلتان را به روز نگه دارید. اینکه تعطیلات تابستان باشد ولی شما عکسی از خود در یک هوای برفی را به عنوان عکس پروفایلتان قرار داده باشید، نشان از بد سلقگی شما دارد.هم چنین وقتی یک نفر صفحه شما را ببیند اینطور فکر خواهد کرد که یا خیلی فعال نیستید و یا به صفحه خود اهمیت نمی دهید. البته راه دیگر این است که عکسی را انتخاب کنید که مناسب تمام روز ها و ایام سال باشد. مثل این عکس:

عکس به روز

-حواستان به ابعاد عکس پروفایلتان باشد. ابعاد استاندارد برای عکس پروفایل 110*110 پیکسل است. در غیر اینصورت عکستان توسط اینستاگرام کراپ می شود.

بخوانید  راهنمای استفاده از سوشال سیگنال در سئو

پس زمینه عکستان را درست انتخاب کنید. مخصوصا اگر عکسی از چهره خودتان گذاشته اید، پس زمینه ای را انتخاب کنید که چهره شما را در چشم مخاطب متمایز کند. البته حواستان باشد تصویر پس زمینه، تصویری نباشد که باعث حواس پرتی از سوژه اصلی عکس یعنی «شما» بشود.

-از لوازم جانبی تخصصتان در عکس پروفایلتان استاده کنید.مثلا اگر عکاس هستید، دوربین در دستتان بگیرید یا اگر موزیسین هستید، می توانید به گرفتن عکس با ساز تخصصی تان فکر کنید.

بیشتر هشتگ بزنید

هشتگ گذاری یک راه عالی برای این است که مخاطبان خود را افزایش دهید. چون این کار باعث می شود تا پست شما وارد صفحه هشتگی که شما استفاده کرده اید بشود. اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا 30 هشتگ زیر پست خود بگذارید. برای هشتگ گذاری نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

-در مرحله اول مطمئن شوید که از محبوب ترین هشتگ ها زیر پست خودتان استفاده می کنید. این کار پست شما را جلوی چشم میلیون ها مخاطب می برد.

-مرحله بعدی این است که هشتگ های مخصوص به خود را بسازید. البته این مرحله برای زمانی است که شما برند شما به خوبی معرفی شده باشد و ضمنا فالوور های زیادی در پیج خود داشته باشید.

-حواستان باشد که هر دفعه از تعدادی هشتگ متفاوت نیز استفاده کنید. کپی کردن و یا هشتگ گذاری های تکراری باعث می شود در چشم اینستاگرام اسپَم جلوه کنید!

از لینک‌هایتان هوشمندانه استفاده کنید

بر خلاف برنامه های دیگر، اینستاگرام اجازه استفاده از لینک در پست را به شما نمی دهد. اما در عوض دو راه دیگر برای استفاده از لینک وجود دارد:

-لینک در بیو: اینستاگرام به شما اجازه می دهد یک لینک در قسمت بیو پیجتان بگذارید. از این ویژگی به درستی استفاده کنید! لینکی را در بخش بیو بگذارید که مخاطبتان را به بخش مهم کسب و کارتان هدایت کند.

بخوانید  آموزش تولید محتوا در اینستاگرام + ابزار‌های کاربردی که ممکن است لازم داشته باشید

-لینک در استوری: وقتی به ده هزار فالور برسید اینستاگرام برای شما ویژگی «swipe up»روی استوری ها را فعال می کند و مخاطبانتان می توانند در استوری های شما لینک هایی که شما به اشتراک می گذارید را ببینند. در سایت «HubSpot’s» می توانید راهنمایی لازم برای استفاده از این ویژگی را مشاهده کنید.

اما خبر خوب اینکه جدیدا به کمک وبسایت ایرانی زیلینک، امکان قرار دادن چند لینک در بخش بیو فراهم شده و پلتفرم های معروفی هم از این برنامه استفاده می کنند.

۲۰ نکته برای افزایش فروش در اینستاگرام 1

نحوه کار این وبسایت هم به این شکل است که با کلیک کردن روی آن، برای شما صفحه ای باز می شود که میتوانید از طریق آن صفحه به بخش های مختلفی دسترسی داشته باشید.برای مثال وقتی روی لینک بیو صفحه اسنپ کلیک کردم، این صفحه نشان داده شد:

چند لینک در بیو

و نکته آخر اینکه حتما از برنامه های کوتاه کننده لینک استفاده کنید تا لینک هایتان در صفحه بیو به زیبایی نمایش داده شوند. هیچ کس یک لینک طولانی بی در و پیکر را دوست ندارد! با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید چندین سایت فارسی زبان که این خدمت را برای شما انجام می دهند، پیدا کنید.

تصاویری متفاوت پست کنید

یک کاربر اینستاگرام را تصور کنید: اینستاگرام را باز می کند و پس از چند ثانیه بالا و پایین کردن صفحه، به خاطر دیدن عکس های معمولی و خسته کننده شروع به خمیاز کشیدن می کند. تا اینکه توجه او به یک عکس جذاب جلب می شود. مثل این عکس از صفحه NATIONAL GEOGRAPHIC.

عکس زیبا

برای خلق عکس هایی جذاب، حتما لازم نیست تا به کشوری زیبا مثل یونان سفر کنید و عکسی از ماه هنگامی که در حال طلوع از پشت مقبره پوسایدن است بگیرید! تنها %A

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
صالح رضوی
صالح رضوی
نظرات
اسمارتک