پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
منتخب سردبیر

چرا باید پرسونال برندینگ را از همایون یاد بگیریم؟

هادی مرادی هادی مرادی
16 تیر 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چرا باید پرسونال برندینگ را از همایون یاد بگیریم؟
زمان مطالعه: 2 دقیقه

همایون شجریان پس از ۴ سال در تهران به روی صحنه می‌رود. اتفاق نادر فروش بیش از ۸۰ هزار بلیت طی ۲ بار باز شدن بلیت‌فروشی، و هر بار در کمتر از ۳ ساعت بود! اتفاقی که برای هیچ خواننده‌ای در ایران نیفتاده و بعید هم هست به این زودی‌ها شاهدش باشیم. 

به همین بهانه بررسی کوتاهی داریم بر برندینگ شخصی همایون شجریان، که قطعا در این استقبال و محبوبیت نقش داشته است.

افراد بسیاری بوده‌اند که از پدر یا مادر هنرمندی زاده شدند اما پا به عرصه هنر گذاشتند اما مطلقاً موفق نبوده‌اند. استاد شجریان در موفقیت هنری شجریان پسر بی‌تاثیر نیست اما عوامل دیگری نیز در این مهم نقش داشته‌اند.

اما چرا داستان کنسرت جدید همایون، نکات خوبی را در زمینه ایجاد برند شخصی در خود دارد؟

فهم دغدغه مخاطبین

این روزها تقریبا همه خوانندگان پاپ و سنتی ایران در حال اجرای کنسرت هستند. در روزهایی که گران‌ترین بلیت اغلب کنسرت‌های تهران به یک میلیون تومان می‌رسد، همایون شجریان با ۲۴ نوازنده و این حجم از تقاضای بالا، بازه قیمتی بلیت‌ها را بین ۱۲۰ تا ۳۹۰ هزار تومان در نظر گرفت. وی چند ماه پیش از کنسرت اعلام کرده بود که با توجه به مشکلات اقتصادی قیمت بلیت‌ها را حداقل ممکن درنظر خواهد گرفت.

مسئولیت اجتماعی

 افراد و کسب‌وکارها در کنار انجام فعالیت اقتصادی‌شان، درباره اقداماتی که به نفع کل جامعه است، مسئول بوده و باید نقش ایفا کنند. همایون شجریان در همه ۳۰ سانس کنسرت، بلیت VIP را به دانشجویان (به قید قرعه) اختصاص داد تا این قشر علاقه‌مند به هنر و احتمالا اغلب دارای توان مالی پایین‌تر، بتوانند در کنسرت شرکت کنند.

بخوانید  نقد و بررسی کمپین «منم کامان میزنم»: مرکزیت برندسازی، استراتژی برنده در تبلیغات

تافته جدابافته

یکی از نکات جالب توجه، عدم همکاری با سایت‌های فروش بلیت کنسرت و بلیت‌فروشی در تیوال، که همه آن را بعنوان پلتفرم فروش بلیت تئاتر می‌شناسند بود.

وفای به عهد

در مصاحبه‌ای چند ماه پیش از کنسرت‌ها، وی عنوان کرده بود که اگر کنسرت برگزار کند، حتما هزینه بلیت را در پایین‌ترین حد ممکن تعیین می‌کند. او به این قول خود جامه عمل پوشاند.

ارتباط با مخاطب، احترام به مخاطب

او در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خاصی ندارد اما آن جایی که باید، پاسخگوست. در فرایند پایین آمدن سایت تیوال بدلیل تقاضای بالا و باز کردن دوباره‌ی بلیت‌فروشی و تمدید و غیره، ساده اما سریع و شفاف به مخاطب پاسخگو بود.

کار باکیفیت

قطعا اگر کار یک هنرمند از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، هیچ کدام از موارد بالا، این محبوبیت و مقبولیت را رقم نمی‌زند. همایون شجریان طی فعالیت حرفه‌ای خود آثار فاخر و باکیفیتی به جامعه تحویل داده که این نشان از ادای احترام به مخاطبینش است.

روابط عمومی

با به راه افتادن بازار سیاه فروش بلیت کنسرت همایون، اعلام کرد که مخاطبان از خرید بلیت از بازار سیاه بلیت نخرند و در همین راستا مجدداً سانس‌های جدید به بلیت‌فروشی اضافه شد. سپس تیوال اعلام می‌کند که اقدامات متنوعی برای مواجهه با بازار سیاه در پلتفرم‌های آگهی آنلاین انجام داده‌اند.

بر اساس مشاهدات ما در روزهای ابتدایی روی یکی از پلتفرم‌ها بازار سیاه بلیت راه افتاده بود اما در حال حاضر هیچ بلیتی برای فروش روی آن پلتفرم وجود ندارد. 

برای برندسازی شخصی نیاز نیست پوشیدن لباس خاصی را به خود پیوند بزنید، با لحن خاصی سلام کنید، ریش یا موی منحصر بفردتان را ابداع کنید، حتی نیاز نیست دیزاین پست‌های اینستاگرامی پیج شخصیتان را یکپارچه کنید!

بخوانید  برگزیدگان جشنواره خلاقیت و تبلیغات کن ۲۰۲۳ چه برندهایی بودند؟

کافی‌ست باکیفیت کار کنید، واقعا دغدغه مخاطبانتان را داشته باشید و در آن راستا اقدام کنید، روابط عمومی بدانید و به وظایف اخلاقی و نیز وعده‌هایتان عمل کنید.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
هادی مرادی
هادی مرادی
خوشحالم که دی ام برد رو دنبال می‌کنین!
نظرات

اشاره