اگر دیجیتال مارکتر هستید، این ۱۲ پادکست برای شما بهترینها هستند

فهرست مطالب
امکان ندارد کسی را پیدا کنیم که کلمه پادکست را نشنیده باشد. امروزه پادکست به خاطر ویژگیهایی که دارد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفتهاست. در فرصت هایی که کتاب و بلاگ ها نمی توانند محتوا و دانشی را به مخاطب هایشان عرضه کنند این پادکست ها هستند که عرض اندام میکنند.
در مکان هایی که نمیشود کتاب خواند یا زمان هایی که امکان خواندن محتوای بلاگ ها وجود ندارد، پادکست ها میتوانند نیاز ما را در بالابردنِ دانش فردی و تخصصی رفع کند. یا شاید در شرایطی باشیم که دسترسی به تمامی منابع محتوایی وجود دارد اما به خاطر تنوع طلبی مان دوست داریم موضوعی را فقط «بشنویم» ! خب، چه مشکلی دارد؟ خیلی هم عالی است.
پادکست ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ به دو دسته اصلی تقسیم میشوند. یک گروه پادکست، به طور کلی در مورد دیجیتالمارکتینگ دست به تولید برنامه صوتی میزنند. گروه دیگر پادکستهایی هستند که به صورت جزئی به حوزه های مختلف دیجیتالمارکتینگ مثل بازاریابی محتوایی، سئو، سوشال مدیا مارکتینگ و… میپردازند.
در این مقاله 12 پادکست شنیدنی دیجیتال مارکتینگ که طرفدارهای زیادی هم در دنیا دارد را معرفی میکنم. این پادکست ها، فرصت بسیار مناسبی را برای افزایش دانش علاقمندان و حتی کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مهیا میسازد.
جان جی وال و کریستوفر پن، میزبان این پادکستِ محبوبِ هفتگی هستند. آن ها در این پادکستها به اصول بازاریابی کلاسیک و جدید(دیجیتال) میپردازند. پادکست «Marketing Over Coffee» هر هفته در کافی شاپ محلی ضبط میشود و پنجشنبه ها صبح منتشر. مدت زمان این برنامه صوتی 20 دقیقه است و پر از نکات و ترفندهای بازاریابی است که کسب و کار شما را بهبود میبخشند!
Duct Tape Marketing
پادکست «Duct Tape Marketing» به میزبانی John Jantsch است. در آن، مجری با نویسندگان و متخصصان مصاحبه کرده و نکات، تاکتیک های بازاریابی دیجیتال را به اشتراک میگذارد.
Marketing School
نیل پاتل نیازی به معرفی در جامعه بازاریابی ندارد. همانطور که او در وبلاگش همیشه مطلب تازه و جدید دارد، پادکست های او به همراه اریک هم شنیدنی و کاربردی است. اگر از طرفداران محتوای او هستید، پادکست «مدرسه بازاریابی» سرگرم کننده و مفید خواهد بود. هر قسمت 5 تا 10 دقیقه و شامل مطالب آموزشی است که هر روز منتشر میشود. اگر وقت ندارید به پادکست های طولانی گوش کنید، این برنامه صوتی را حداقل از دست ندهید.
This old marketing
پادکست «این بازاریابی قدیمی» توسط موسسه بازاریابی محتوا (CMI) منتشر میشود. Joe Pulizzi و Robert Rose، دو نفر از شناخته شده ترین کارشناسان عرصهی بازاریابی محتوایی هستند که در مورد آخرین ترند های بازاریابی محتوایی صحبت میکنند. آنها در این برنامه صوتی میگویند که چگونه مشاغل می توانند از محتوا برای جذب و حفظ مشتریان استفاده کنند.
Online Marketing Made Easy
یک پادکست معتبر و معروف که توسط Amy Porterfield تولید میشود و بیشتر مخصوص صاحبان کسب و کار های کوچک است. اما در این پادکست، مصاحبه های تخصصی، برنامه های آموزشی کوتاه و بیان تجربه های مفید از کسب و کار های موفق با نکات و چالش های بازاریابی آنلاین گره میخورد.
Call to action
یکی از بزرگترین پادکست های بازاریابی دیجیتال برای یادگیریِ چگونگیِ تبدیلِ مخاطبان به مشتری است؛ آن هم به طور موثر و با یک تجربه لذت بخش برای مشتریان در مسیر خرید محصول. این پادکست توسط Unbounce منتشر شده است و در آن با مهمانانی از مدیر بازاریابی گرفته تا استراتژیستها صحبت میشود.
The AskGaryVee Show
Gary Vaynerchuk کسی است که می داند چگونه یک کسب و کار آنلاین، بازار را فتح کند. او که در یوتیوب به انتشار محتوای خود می پرداخت، دست به تولید پادکست زده و برنامه های صوتی ضبط کرده است. گری وی در مورد ورود کسب و کار های کوچک به دنیای آنلاین حرفهای عملی دارد که پس از شنیدنش امکان ندارد وارد میدان نشوید و دست به اقدام نزنید.
میزبان، بازاریاب مشهور، مایکل استلزنر است. Social Media Marketing پادکستی است که باید همیشه بهش سر بزنید. در هر قسمت قطعاً شما را با ابزار عملی که می توانید در استراتژی بازاریابی خود پیاده سازی کنید، رها میکند. این قطعاً یکی از بهترین پادکست های بازاریابی است که باید برای عملی کردن استراتژی خود، از آن بهره ببرید.
همانطور که از اسمش پیداست، بطور هوشمندانه دست روی اصول بازاریابی میزند و آن ها را از جنبه هایی بررسی میکند که شاید کسی از آن دید به موضوعات بازاریابی نگاه نکرده باشد. با وجود Kerry O’Shea Gorgone ، مربی شرکت بازاریابی در MarketProfs ، این پادکست عمق بیشتری پیدا میکند. در هر قسمت بازاریابان و کارشناسان با مجری هم کلام می شوند و از دنیای واقعی و آنچه کار می کنند می گویند؛ و هنگام صحبت، تاکتیک های خلاقانه بازاریابی را به اشتراک بگذارند.
Sonia Simone مجری این پادکست هفتگی است. در این برنامه صوتی او به همراه میهمانان خود به بحث و بررسی پیرامون موضوعات دیجیتال مارکتینگ اعم از بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ، کپی رایتینگ و … میپردازد. اگر به دنبال ارتقای مهارت خود در بازاریابی محتوایی و کپی رایتینگ هستید، به هیچ وجه آن را از دست ندهید.
محتوای آن برای هر کس که در زمینه بازاریابیِ رسانه های اجتماعی فعالیت می کند جذاب خواهد بود، خواه یک مبتدی باشید خواه حرفه ای. این پادکست اثری است از Buffer’s blog که بطور متمرکز بر روی بازاریابی رسانه های اجتماعی کار می کند. با هر قسمت، جدیدترین اخبار، نکات و استراتژی های بازاریابی در رسانه های اجتماعی را به دست می آورید.
اگر علاقمند به مطالعه مقالات Harvard Business Review هستید، قطعا از این پادکست هم لذت میبرید. مجری این پادکست Sarah Green Carmichael ، خود نویسنده مقالات HBR و سخنران حوزه کسب و کار است. او در این پادکست با نویسندگان و مولفین مقالات HBR که متخصصان حوزه کسب و کار، مدیریت و بازاریابی هستند به گفت و گو می پردازد. قطعا به جهت تخصص مجری و میزبان پادکست، مصاحبه با کارشناسان بحث را بیش از پیش تخصصی میکند.
با توجه به اینکه پادکست ها به صورت اپیزود تولید میشوند دارای استمرار هستند و از سمتی با طرح مسائل به روز نقش بالایی در جذب مخاطبان دارند. می توان به جرئت گفت که تولید پادکست با ویژگی های منحصر به فردش تاثیر بسزایی در بازاریابی محتواییِ هر کسب و کاری دارد.
راستی!! در کنار این 12 پادکست شنیدنی، تماشای 10 فیلمی که دیدنش بر هر بازاریابی واجب است را هم از دست ندهید.