افراک
گزارش‌ها اخبار
بر اساس گزارش سال ۱۴۰۳ متریکس؛

اپ‌های سبک‌زندگی و سلامتی پرچم‌داران جذب کاربر از طریق تبلیغات در سال ۱۴۰۳ بودند

ترانه رسولیان ترانه رسولیان
شهریور ۲۵, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اپ‌های سبک‌زندگی و سلامتی پرچم‌داران جذب کاربر از طریق تبلیغات در سال ۱۴۰۳ بودند

پلتفرم متریکس گزارش سال ۱۴۰۳ خود را منتشر کرد. متریکس در این گزارش اشاره کرده است که برنامه‌های سبک زندگی و سلامتی، پرچم‌داران جذب کاربر از طریق تبلیغات هستند. همچنین بیشترین نصب‌های غیرارگانیک مربوط به کافه بازار است و از این پلتفرم تحت عنوان سلطان نصب‌های غیرارگانیک یاد شده است.

به گزارش دی‌ام برد، متریکس، ابزار رصد میزان مشاهده تبلیغ و نصب اپلیکیشن توسط کاربران، گزارش سال ۱۴۰۳ خود را منتشر کرد. متریکس در این گزارش که با تکیه بر داده‌های به‌دست‌آمده از بیش از ۲۰۰۰ اپلیکیشن ایرانی و بیش از ۲۰۰ میلیون نصب فعال، رفتار کاربران اپلیکیشن‌های موبایل را در دو حوزه‌ «برنامه» و «بازی» بررسی می‌کند. حدود ۸۰ درصد اپلیکیشن‌های مورد مطالعه در دسته برنامه‌ها و ۲۰ درصد در دسته بازی‌ها قرار داشته‌اند.

دانلود نسخه کامل گزارش متریکس

طبق این گزارش:

  • بیش از ۹۰٪ نصب‌ها ارگانیک هستند؛ یعنی از جستجو، توصیه دوستان یا منابع طبیعی دیگر حاصل می‌شوند.

  • تنها در ۳ دسته اپ در سال ۱۴۰۳، نصب غیرارگانیک بالای ۲۰٪ مشاهده شده است.

  • پرچم‌داران جذب کاربر با تبلیغات: برنامه‌های سبک زندگی و سلامتی: ۴۰٪ نصب غیرارگانیک و اپلیکیشن‌های تفننی در بازی‌ها: ۲۳٪ نصب غیرارگانیک هستند.

  • بازی‌ها نرخ uninstall بالاتری دارند؛ دلیل احتمالی کاربران بازی‌ها اغلب برای امتحان نصب می‌کنند و پس از مدتی آن را حذف می‌کنند. برنامه‌های کاربردی معمولاً کاربرد بیشتری دارند و بیشتر نگه داشته می‌شوند.

اپ‌های سبک‌زندگی و سلامتی پرچم‌داران جذب کاربر از طریق تبلیغات در سال ۱۴۰۳ بودند 1

اپ‌های مالی بیشترین سهم نصب را در سال گذشته داشتند

در ادامه این گزارش اشاره شده است که اپ‌های مالی در سال ۱۴۰۳ بیشترین سهم نصب را ۴ سال اخیر با نرخ ۲۲.۷٪ داشتند که نشان‌دهنده روند صعودی و پایدار نصب این دسته از اپلیکیشن‌ها است.

نمودار زیر رشد صعودی نصب اپلیکیشن‌های مالی را در سال گذشته نشان می‌دهد.

اپ‌های سبک‌زندگی و سلامتی پرچم‌داران جذب کاربر از طریق تبلیغات در سال ۱۴۰۳ بودند 2

همچنین که نرخ تبدیل کلیک به نصب، در برنامه‌ها با ۱.۹۷% همیشه بهتر از بازی‌ها با ۱.۳۳% بوده است؛ به این معنا که تبلیغات نصب اپ‌های برنامه مؤثرتر عمل می‌کند.

اپ‌های سبک‌زندگی و سلامتی پرچم‌داران جذب کاربر از طریق تبلیغات در سال ۱۴۰۳ بودند 3

بیشترین نصب‌های غیر ارگانیک مربوط به کافه بازار است

متریکس در این گزارش از کافه بازار به عنوان سلطان نصب‌های غیرارگانیک یاد کرده است؛ به این معنا که بخش زیادی از نصب‌های سال ۱۴۰۳ از طریق تبلیغات در این پلتفرم صورت گرفته‌اند. به باور متریکس، محبوبیت و گستردگی کافه بازار، عامل اصلی موفقیت تبلیغات در این مارکت بوده است.

بر اساس نمودار زیر، نرخ نصب کافه بازار با اختلاف قابل‌توجهی نسبت به سایر رقبا، ۳۰ درصد اعلام شده است.

اپ‌های سبک‌زندگی و سلامتی پرچم‌داران جذب کاربر از طریق تبلیغات در سال ۱۴۰۳ بودند 4

بازی‌های اکشن نرخ حذف کمتری دارند

متریکس در گزارش سال ۱۴۰۳ خود عنوان کرده است که به ترتیب بازی‌های کودکانه، به خصوص بازی‌های غیر ارگانیک آن‌ها، با نرخ ۷.۷% و بازی‌های اکشن، شبیه‌سازی و پازل کمترین نرخ حذف را میان کاربران دارند. در مقابل بازی‌های کلمات، استراتژی و ورزشی بیشترین میزان حذف را در سال گذشته داشتند.

اپ‌های سبک‌زندگی و سلامتی پرچم‌داران جذب کاربر از طریق تبلیغات در سال ۱۴۰۳ بودند 5

بازی‌های تفننی، محبوب‌ترین دسته‌بندی سال ۱۴۰۳

در ادامه گزارش آمده است که در سال ۱۴۰۳ حدودا نیمی از نصب‌ها و کاربران فعال روزانه در بازی‌ها، متعلق به بازی‌های تفننی بوده است. نمودار زیر نشان می‌دهد که سهم کاربران فعال روزانه در بازی‌ها تفننی حدود ۵۲٪ و سهم نصب بازی‌های تفننی ۴۱.۳٪ است.

اپ‌های سبک‌زندگی و سلامتی پرچم‌داران جذب کاربر از طریق تبلیغات در سال ۱۴۰۳ بودند 6

طبق آمار منتشر شده از متریکس، در فصل بهار علاوه بر نصب بازی‌ها، میزان تعامل و استفاده از بازی‌ها نیز افزایش می‌یابد. این آمار نشان دهنده آن است که تبلیغات بازی‌ها در فصل بهار و تابستان بیشتری بازدهی را به همراه دارد.

دانلود نسخه کامل گزارش متریکس

به اشتراک بگذارید:
ترانه رسولیان
ترانه رسولیان
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آچاره