لانچ
گزارش‌ها اخبار
براساس گزارش مشترک لایف‌وب و دی‌ام برد:

کالبدشکافی کمپین «۷ ثانیه طلایی» رامک؛ چالشی برای جلب مشارکت مخاطب

ترانه رسولیان ترانه رسولیان
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کالبدشکافی کمپین «۷ ثانیه طلایی» رامک؛ چالشی برای جلب مشارکت مخاطب

 رامک با هدف تعامل با مخاطبان، فروش بیشتر محصولات و دیده‌شدن برند، کمپین گیمیفیکیشن خود را در تاریخ ۱۸ فروردین ماه اجرا کرد. این کمپین در بستر اینستاگرام و ایکس (توییتر سابق) منتشر شد. این کمپین در پلتفرم ایکس، بیشتر از سه میلیون بازدید، ۷۱۲ لایک، ۲۱۲ کوت، ۲۱۴ بازنشر و ۲۵۵ بار ذخیره به ثبت رسانده است.

 به گزارش دی‌ام برد، رامک کمپین خود را در فضای ایکس باهدف فروش بیشتر، دیده‌شدن برند و تعامل با کاربران؛ با استفاده از روش گیمیفیکیشن اجرا کرد. کاربران با باز کردن درب محصول در کمتر از ۷ ثانیه و ارسال ویدئو در کوت توییتر، امکان مشارکت در این کمپین را داشتند. رامک برای برندگان این بازی ۷۰ شمش طلای یک گرمی به‌عنوان جایزه در نظر گرفته است.

رامک از ۱۸ فروردین کمپین گیمیفیکیشنی خود را در بستر ایکس و اینستاگرام اجرا کرد.
در این کمپین، کاربران با باز کردن درب محصول در کمتر از ۷ ثانیه و ارسال ویدئو در قالب کوت‌های توییتر یا ارسال به دایرکت اینستاگرام، شانس برنده شدن ۷۰ شمش طلای یک گرمی را امتحان می‌کردند.
بخش ایکس این کمپین توسط لایف‌وب بررسی شده است.

کالبدشکافی کمپین «۷ ثانیه طلایی» رامک؛ چالشی برای جلب مشارکت مخاطب 1

کمپین « ۷ ثانیه طلایی» رامک

تلاش رامک برای ترغیب کاربران به تولید محتوای UGC

 کمپین تبلیغاتی رامک در قالب تصویر گرافیکی و با عنوان «۷ ثانیه طلایی» در بستر توییتر اجرا شد؛ البته کانال اصلی اجرای این کمپین اینستاگرام بود ولی رامک در اینستاگرام از مخاطبان خود درخواست کرده بود که ویدیوی باز کردن بسته‌بندی محصولات رامک را برای این برند ارسال کنند در نتیجه بر بستر اینستاگرام، محتوای UGC تولید نشد. ما نیز در این گزارش تنها به بررسی این کمپین در بستر توییتر پرداخته‌ایم.

توییت برند رامک برای این کمپین توانست بیشتر از ۳ میلیون بازدید، ۷۱۲ لایک، ۲۱۲ کوت، ۲۱۴ بازنشر و ۲۵۵ بار ذخیره ثبت کند. نباید فراموش کرد که نرخ بازنشر و ذخیره محتوا، شاخصی از دریافت مثبت پیام کمپین و تشویق کاربران به اشتراک‌گذاری تلقی می‌شود.

کالبدشکافی کمپین «۷ ثانیه طلایی» رامک؛ چالشی برای جلب مشارکت مخاطب 2

میزان تولید محتوای مرتبط از سوی کاربران، نشان از مشارکت آن‌ها است. تحلیل احساسات نشان می‌دهد که ۷۴ درصد واکنش‌ها مثبت بوده و این موضوع بیانگر دستیابی خوب برند رامک به هدف جذب مخاطبان است.

کالبدشکافی کمپین «۷ ثانیه طلایی» رامک؛ چالشی برای جلب مشارکت مخاطب 3

شکل‌گیری تعامل مبتنی بر بازی بین مخاطبان

تحلیل واکنش‌های کاربران نشان می‌دهد که بخش زیادی از پیام‌ها با محوریت «اشتیاق برای شرکت در چالش»، «بیان طنزآمیز در مورد جایزه» و «روایت تلاش‌های فردی برای برنده‌شدن» منتشر شده است. این دسته از واکنش‌ها حاکی از شکل‌گیری نوعی تعامل مبتنی بر بازی میان بخشی از مخاطبان کمپین است.

کالبدشکافی کمپین «۷ ثانیه طلایی» رامک؛ چالشی برای جلب مشارکت مخاطب 4

در مقابل، پیام‌هایی با مضامینی همچون «تردید نسبت به صداقت برند»، «انتقاد از کیفیت بسته‌بندی محصولات» و «برداشت ضدتبلیغ از کمپین» نیز مشاهده شد. اگرچه این گروه از پیام‌ها از نظر تعداد در اقلیت قرار دارند، اما از نظر شدت لحن و عمق انتقادها، می‌توانند نشانگر آسیب‌پذیری برند در مواجهه با بازخوردهای منفی باشند.

کالبدشکافی کمپین «۷ ثانیه طلایی» رامک؛ چالشی برای جلب مشارکت مخاطب 5

این گزارش براساس همکاری مشترکی انجام شده که قرار است از این پس به‌صورت مرتب ادامه داشته باشد. در این سری گزارش‌ها، دو مجموعه با تمرکز بر تحلیل بازارهای مختلف، به بررسی روندها و رقابت‌ها در بازارهای مختلف خواهند پرداخت.

لایف‌وب یک پلتفرم تحلیل داده است که به پایش، رصد و تحلیل فضای مجازی و رسانه‌های مختلف می‌پردازد.

نجوا
به اشتراک بگذارید:
ترانه رسولیان
ترانه رسولیان
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

نجوا