پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها

گزارش کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از بیمه‌دات‌کام؛ لانچ سرویس BNPL و افزایش فروش ۴۰ درصدی این سرویس

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
12 آذر 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از بیمه‌دات‌کام؛ لانچ سرویس BNPL و افزایش فروش ۴۰ درصدی این سرویس
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیمه‌دات‌کام به تازگی کمپینی از ۱ مهر با هدف لانچ سرویس جدید این مجموعه اجرا کرده است. روابط عمومی این مجموعه درباره این کمپین و هدف آن می‌گوید: «در این کمپین با تمرکز بر محصول بیمه شخص ثالث خودرو، با گذر از پارادایم تبلیغاتی گذشته که بر تفکیک کارکرد خرید آنلاین از آفلاین و معرفی ویژگی‌های خرید بیمه به صورت آنلاین متمرکز بود، در حرکتی جسورانه قصد دارد تا به مزیت‌های خرید از سایت بیمه‌دات‌کام و تفاوت‌های خرید از این سایت نسبت به سایت‌های دیگر بپردازد»

این کمپین در بازه زمانی ۱مهر تا ۱۵ آبان ماه به مدت ۴۵ روز با اهداف زیر اجرا شده است:

اهداف ارتباطی

  • آگاهی‌بخشی

اهداف مارکتینگی

  • لانچ سرویس خرید اعتباری
  • فروش بیمه‌ شخص ثالث

ایده کمپین

گزارش کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از بیمه‌دات‌کام؛ لانچ سرویس BNPL و افزایش فروش ۴۰ درصدی این سرویس 1

درباره چگونگی ایده این کمپین گفته می‌شود به دنبال این مفهوم که افراد از صبح و شروع روز خود تا شب و پایان روز کاری خود، تمامی تصمیماتی که می‌گیرند مهم و تاثیرگذار است و بر اساس مفهومی مانند «تک‌تک انتخاب‌ها مهمه و این انتخاب‌هاست که کیفیت زندگی رو میسازه» این کمپین طراحی شده است.

چرا نباید گفت “فرقی نمیکنه”

‌گفته می‌شود بیمه‌دات‌کام برگرفته از این ایده اصلی تلاش کرده است به مخاطب یادآور شود که نسبت به انتخاب‌هایش حساس باشد و در پی این مفهوم بدنبال این بوده است که مخاطب خود را آگاه کند که نحوه خرید بیمه شخص ثالث به عنوان یک انتخاب، لازم است که با دقت انجام شود که این در واقع همان پیام کمپین است.

مخاطبان هدف کمپین

گزارش کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از بیمه‌دات‌کام؛ لانچ سرویس BNPL و افزایش فروش ۴۰ درصدی این سرویس 2

بودجه‌بندی کمپین

بیمه‌دات‌کام اصلی‌ترین بخش بودجه این کمپین را در رادیو و تلویزیون در نظر گفته بوده و پس از آن تبلیغات محیطی را در اولویت قرار داده است.

گزارش کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از بیمه‌دات‌کام؛ لانچ سرویس BNPL و افزایش فروش ۴۰ درصدی این سرویس 3

بستر های اجرای این کمپین و کانال‌های استفاده شده

رادیو و تلوزیون

پخش آگهی تلویزیونی

گزارش کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از بیمه‌دات‌کام؛ لانچ سرویس BNPL و افزایش فروش ۴۰ درصدی این سرویس 4

 

 

تبلیغات محیطی

در بخش تبلیغات محیطی عنوان شده است که سازه‌های این کمپین در سطح شهر تهران در ۸۶ سازه اکران شده است که از مکان‌های دقیق سازه‌ها اطلاعاتی منتشر نشده است.

تبلیغات دیجیتال

انتشار محتوا در اینستاگرام

گزارش کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از بیمه‌دات‌کام؛ لانچ سرویس BNPL و افزایش فروش ۴۰ درصدی این سرویس 5

استفاده از ظرفیت‌های اسپانسری صفحات مجازی باشگاه پرسپولیس با مجموع ۹ میلیون دنبال کننده

گزارش کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از بیمه‌دات‌کام؛ لانچ سرویس BNPL و افزایش فروش ۴۰ درصدی این سرویس 6

تبلیغات بنری

گزارش کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از بیمه‌دات‌کام؛ لانچ سرویس BNPL و افزایش فروش ۴۰ درصدی این سرویس 7

انتشار پری‌رول تبلیغاتی در فضای وب

گزارش کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از بیمه‌دات‌کام؛ لانچ سرویس BNPL و افزایش فروش ۴۰ درصدی این سرویس 8

بازی آنلاین ماشین بدون توقف

گزارش کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از بیمه‌دات‌کام؛ لانچ سرویس BNPL و افزایش فروش ۴۰ درصدی این سرویس 9

این بازی برای ایجاد Gamification و اهدا جوایزی مثل گوشی‌هوشمند، اپل‌واچ، تور کیش و … (جهت ترغیب و شرکت در بازی) و کد تخفیف و شارژ کیف پول به کاربران (جهت خرید بیمه‌نامه) ‌با هدف تولید سرنخ معتبر، طراحی و اجرا شد.

انتشار محتوا در توییتر

گزارش کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از بیمه‌دات‌کام؛ لانچ سرویس BNPL و افزایش فروش ۴۰ درصدی این سرویس 10

انتشار رپورتاژ آگهی

براساس گزارش دی‌ام برد در کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از انتشار رپورتاژ آگهی با کلمات کلیدی مثل بازی ماشین، پرسپولیس، بیمه قسطی، مزیت رقابتی، تدلاسو، بیمه شبانه‌روزی در سایت‌های مختلف نیز استفاده شده است.

منطق بودجه‌بندی

روابط عمومی این مجموعه پیرامون نحوه بودجه‌بندی و تخصیص بودجه به بخش‌های مختلف این کمپین می‌گوید: با توجه به مخاطب هدف و رفتار خرید جامعه ایران و همچنین با توجه به اقتضای جدید بودن مارکت خرید بیمه آنلاین در کشور، بیمه دات کام در گام نخست چرخه عمر مشتری (CLC) قرار دارد و با هدف افزایش Awareness و ایجاد Demand Generation و Purchase Intent نیاز به Reach بیشتر از طریق Mass Marketing دارد. لذا با توجه به گران بودن رسانه تلویزیون و رادیو، ترکیب بودجه‌بندی مطابق با تقسیم‌بندی ارائه شده صورت گرفت تا بتوان از طریق Synergy ایجاد شده در ترکیب رسانه‌های تلویزیون، محیطی و دیجیتال به اهداف بازایابی و ارتباطی کمپین دست یابد.

نتایج کمپین؛ رشد ۴۰ درصدی سرویس جدید BNPL

درباره ارزیابی این کمپین بر اساس آمار و ارقامی که منتشر شده است می‌توان گفت:

  • در بازه زمانی ۴۵ روزه کمپین ۱۳۸،۶۵۲ نفر کاربر جدید به این مجموعه بیمه اضافه شده است.
  • فروش BNPL نسبت به فروش قسطی ۴۰ درصد افزایش داشته است.
  • نرخ رشد فروش بیمه شخص ثالث نسبت به دوره گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

گزارش کمپین «نگو فرقی نمیکنه» از بیمه‌دات‌کام؛ لانچ سرویس BNPL و افزایش فروش ۴۰ درصدی این سرویس 11

نسخه کامل گزارش را از  اینجا بخوانید

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

فرهاد میرولی زاده
فرهاد میرولی زاده

عالی بود. جزئیات رو به اشتراک گذاشتن به کسب و کاراری دیگه ام کمک میکنه.
به نظرم از این دست مقالات بیشتر نشر بدید.
پیشنهاد میکنم قسمتی در سایت به عنوان گزارش‌ها تحلیلی قرار بگیره تا این این دست گزارش‌ها به دست مارکترایی برسه که میخوان ایده بگیرن.

اسمارتک