پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها

گزارش ۱۴۰۲ دیجی اکسپرس؛ «بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفتیم را به موقع تحویل دادیم»

مرجان عبدی مرجان عبدی
9 مهر 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گزارش ۱۴۰۲ دیجی اکسپرس؛ «بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفتیم را به موقع تحویل دادیم»

دیجی‌اکسپرس اولین گزارش سالانه خود را منتشر کرده است و در آن به مسیری که از ابتدا تا کنون طی کرده است، فراز و فرودها، آمار و ارقام، چالش‌هایی که تجربه کرده است، پرداخته است.

دیجی‌اکسپرس که تا پیش از این بعنوان بازوی لجستیک دیجی‌کالا شناخته می‌شد اکنون در گزارش خود عنوان می‌کند که با گسترش زیرساخت‌ و بهبود عملیات، اکنون آماده است تا بعنوان یکی از بازیگران مهم صنعت لجستیک شناخته شود و در این حوزه فعالیت کند. در این گزارش می خوانیم که دیجی‌اکسپرس اکنون بیش از ۲ هزار شهر وروستا را پوشش داده است و بسته‌های کاربران را به دست آنان رسانده است.

در این مطلب بخش‌هایی از این گزارش را با هم می‌خوانیم. برای مطالعه کامل می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

این گزارش در رویدادی تحت عنوان «هزار مقصد» رونمایی شد. در این رویداد مدیران ارشد و اعضای هیئت این مجموعه در ارائه‌ها و پنل‌هایی درباره وضعیت دیجی‌اکسپرس و همچنین بازار لجستیک ایران و مقایسه آن با بازارهای جهانی صحبت کردند.

تا پایان سال ۲۰٪ درآمدمان از مشتریان غیردیجی‌کالایی خواهد بود

مهیار محمدی مدیر بازاریابی دیجی‌اکسپرس در پاسخ به سوال دی‌ام برد مبنی بر این که آیا این مجموعه مشتریانی بجز دیجی‌کالا دارد گفت:

امسال مذاکرات خوبی با اپراتورها، نئوبانک‌ها و ایکامرس‌ها داشته‌ایم و در حال مذاکره و عقد قرارداد هستیم و پیش‌بینی‌مان این است که تا پایان سال حداقل ۲۰٪ درآمدمان از مشتریان غیردیجی‌کالایی باشد.

وی اضافه کرد:

استراتژی اصلی این مجموعه جذب مشتریان سازمانی از طریق افزایش برندآگاهی و رشد Direct Sales، PR، رویداد و اسپانسرشیپ است. همچنین دیجی‌اکسپرس برنامه ارائه خدمات به کشورهای همسایه را دارد.

گزارش ۱۴۰۲ دیجی اکسپرس؛ «بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفتیم را به موقع تحویل دادیم» 1 گزارش ۱۴۰۲ دیجی اکسپرس؛ «بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفتیم را به موقع تحویل دادیم» 2

سعید محمدی رئیس هیئت مدیره دیجی‌اکسپرس نیز درباره اهمیت لجستیک در دیجی‌کالا گفت:

ایکامرس بطور کلی ۴ پیلار دارد:

  • کلاد
  • لجستیک
  • مارتک
  • فینتک

ما در هر مرحله توسعه دیجی‌کالا با چالش‌های لجستیکی مواجه شده‌ایم.

گزارش ۱۴۰۲ دیجی اکسپرس؛ «بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفتیم را به موقع تحویل دادیم» 3

حامی طالبی مدیر عملیات دیجی‌اکسپرس:

نسبت هزینه لجستیک به GDP در ایران ۱۵ الی ۱۶ درصد است که این نسبت برای کشورهای در حال توسعه ۱۲ الی ۲۰ و توسعه‌یافته ۸ الی ۱۰ درصد است.

وی بهینگی لجستیک و پخش را از مهم‌ترین چالش‌های این صنعت در ایران دانست که به کاهش بهای تمام‌شده، ارتقای خدمات‌رسانی و همچنین بهبود وضعیت ترافیک و آلودگی منجر می‌شود.

گزارش ۱۴۰۲ دیجی اکسپرس؛ «بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفتیم را به موقع تحویل دادیم» 4

مهم‌ترین بخش‌های گزارش سال را در ادامه می‌خوانید:

در ایران بازیگر نقش اول صنعت ارسال بسته‌ها شرکت ملی پست است که در سال ۱۴۰۲ توانسته بیش از ۲۷۰ میلیون بسته را ارسال کند که این عدد مالکیت سهم زیادی از بازار را نشان می‌دهد.گزارش ۱۴۰۲ دیجی اکسپرس؛ «بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفتیم را به موقع تحویل دادیم» 5

افزایش فروشگاه‌های آنلاین، افزایش داد و ستد در شبکه‌های اجتماعی و ورود فروشگاه‌های فیزیکی به بازار تجارت الکترونیک منجر به تغییر الگو رفتار کاربران شده است و به‌دنبال این تغییر سه معیار سرعت، دقت و هزینه ارسال برای خرید‌های آنلاین اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

براساس گزارش سالانه تجارت الکترونیک تعداد معاملات ایکامرس از ۱/۶ میلیارد در سال ۱۳۹۸ به ۳/۹ میلیارد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

گزارش ۱۴۰۲ دیجی اکسپرس؛ «بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفتیم را به موقع تحویل دادیم» 6

«بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفته‌ایم را به موقع تحویل داده‌ایم»

گزارش ۱۴۰۲ دیجی اکسپرس؛ «بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفتیم را به موقع تحویل دادیم» 7

تهران با اختلاف خیلی زیادی در صدر استان‌ها

سهم تهران ۴۲‌درصد از کل ارسال‌ها است و پس از آن استان البرز با ۶ درصد و استان اصفهان با ۵ درصد در جایگاه دوم و سوم استان‌ها قرار می‌گیرند.

گزارش ۱۴۰۲ دیجی اکسپرس؛ «بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفتیم را به موقع تحویل دادیم» 8

نمودار توزیع بسته‌ها؛ سهم نزدیک اداره پست و فروشنده‌ها

گزارش ۱۴۰۲ دیجی اکسپرس؛ «بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفتیم را به موقع تحویل دادیم» 9

گنجه؛ مراکز تحویل حضوری بسته‌ها

در گزارش می‌خوانیم که ۱۱۶ عدد مرکز تحویل کالا در تهران و ۱۰۵ عدد در شهرستان‌ها وجود دارد که کاربران می‌توانند سفارشات خود را از این مراکز تحویل بگیرند و همچنین در مجموع ۷۵ کمد هوشمند نیز در تهران و سایر استان‌ها به همین منظور در دسترس کاربران است.

گزارش ۱۴۰۲ دیجی اکسپرس؛ «بسته‌هایی که به موقع تحویل گرفتیم را به موقع تحویل دادیم» 10

گنجه‌ها کمدهای هوشمندی هستند که در سطح شهر توزیع شده‌اند و در دریافت بسته‌های ارسالی به کاربران کمک می‌کنند. بدین صورت که سفارش افراد از فروشگاه‌های آنلاین، در نزدیک‌ترین گنجه به محل انتخابی کاربران قرار داده می‌شود و افراد در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند با مراجعه به این محل‌ها بسته خود را دریافت کنند.

 

در صورت تمایل به مطالعه بیشتر می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی