دارت ادز
گزارش‌ها تبلیغات

معرفی بینش مدیا: ابزار برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی تبلیغات ATL

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
19 آذر 1402
زمان مطالعه: 7 دقیقه
معرفی بینش مدیا: ابزار برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی تبلیغات ATL

بینش مدیا به‌عنوان تسهیل‌‌گر جهت برنامه‌ریزی و اجرای تبلیغات محیطی، صوتی و تصویری عمل می‌کند و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا کمپین‌‌های تبلیغاتی مؤثر و کارآمدتری را اجرا کنند.

بینش‌مدیا به‌ کسب‌و‌کارها و مدیران بازاریابی، تبلیغات، برند و روابط عمومی برای جستجوی انواع سازه‌های تبلیغات محیطی و برنامه‌ریزی رسانه (Media Planning) کمک می‌کند. حسین سعیدی، بنیان‌گذار و مدیر عامل بینش مدیا در خصوص فعالیت این مجموعه می‌گوید:‌ «ابزارهای مختلفی در بینش مدیا توسعه داده شده و در‌حال توسعه است تا برنامه‌ریزی و اجرای تبلیغات آفلاین، به‌ویژه تبلیغات محیطی را سریع‌تر، آسان‌تر و هوشمندانه‌تر نماید.»

امکانات و خدمات بینش‌ مدیا

بینش مدیا به‌عنوان یک پلتفرم گسترده در زمینه تبلیغات، به کاربران خود امکانات و خدمات متنوعی ارائه می‌دهد. این سیستم با ارائه بیش از ۷۰۰۰ جایگاه تبلیغاتی و بیش از ۱۰۰۰۰۰ متر مربع فضای تبلیغات محیطی، یک بانک‌ اطلاعاتی جامعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با بیش از ۴ میلیارد بازدید ماهیانه از این جایگاه‌های تبلیغات محیطی، بینش مدیا به کسب‌وکارها این فرصت را می‌دهد که تبلیغات خود را به طور مؤثر و گسترده‌ای برنامه‌ریزی، اجرا و پیگیری کنند. این پلتفرم از ابزارهایی برای جستجو برنامه‌ریزی کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند، که امکان سفارشی‌سازی و بهینه‌سازی کمپین‌ها را بر اساس نیازهای خاص هر برند فراهم می‌آورد.

معرفی بینش مدیا: ابزار برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی تبلیغات ATL 1

علاوه بر این، بینش مدیا از طریق ثبت نام رایگان و عضویت ویژه، امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با ثبت نام رایگان، کاربران می‌توانند به پروفایل اختصاصی دسترسی پیدا کنند، برآورد قیمت بیلبوردها را مشاهده کنند، بیلبوردهای مورد علاقه خود را نشان کنند، آخرین پیشنهادهای ویژه تبلیغاتی را دریافت کنند، و بیلبوردها را با یکدیگر مقایسه کنند.

عضویت ویژه نیز امکانات بیشتری را فراهم می‌کند، ازجمله استفاده از سامانه برنامه‌ریزی تبلیغات تلویزیونی، ساخت مدیا پلن‌های تبلیغات محیطی متعدد برای هر برند یا کمپین، مشاهده پراکندگی تبلیغات محیطی روی نقشه، محاسبه شاخص‌ها برای مدیا پلن‌ها و استفاده از سامانه پیشنهاد هوشمند بیلبورد. این ویژگی‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا تبلیغات خود را به طور دقیق‌تری برنامه‌ریزی کرده و بازدهی بیشتری از سرمایه‌گذاری‌های تبلیغاتی خود به دست آورند.

جایگاه‌های تبلیغاتی در بینش مدیا

بینش مدیا یک مجموعه متنوع از جایگاه‌های تبلیغاتی را ارائه می‌دهد که هر یک امکانات ویژه‌ای برای رسیدن به مخاطبان هدف در مکان‌های مختلف فراهم می‌کنند. تبلیغات محیطی یا OOH (Out-Of-Home)، شامل بیلبوردهای بزرگ در مکان‌های پر رفت و آمد شهری مانند میدان‌ها و خیابان‌های اصلی می‌شود. این نوع تبلیغات به دلیل موقعیت‌های استراتژیکی که دارند، توانایی بالایی در جلب توجه عابران و رانندگان را دارند. بینش مدیا علاوه‌بر ارائه ظرفیت‌های تبلیغاتی بیلبورد‌ها، سازه‌های تبلیغاتی دیگری را نیز به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد؛ همانند: بریج‌ بوردها‌ (سازه‌های عرشه پل‌های سواره و عابرپیاده)، برایت بورد، لایت بورد، کیوسک بورد و انواع سازه های تبلیغاتی داخل مترو.

  • بیمارستان‌ها
  • داروخانه‌ها
  • مراکز تجاری
  • نمایشگاه‌های بین‌المللی
  • سینماها
  • بیلبوردها و انواع سازه‌های تبلیغاتی شهر
  • بیلبورد جاده‌ها و حومه شهرها
  • مترو
  • فرودگاه‌ها

رسانه های محیطی دیجیتال DOOH در بینش مدیا

بینش مدیا با توجه به حرکت رسانه‌های محیطی در جهان به سمت رسانه‌های محیطی دیجیتال، امکان اجاره این رسانه‌ها را در پلتفرم خود فراهم کرده است. همچنین بینش مدیا، امکان مشاوره، تامین تجهیزات و نصب نمایشگرهای دیجیتال در مراکز پربازدید و نقاط فروش هدف را دارد و آماده همکاری با مراکز خرید و نقاط پربازدید ورزشی ، تفریحی ، تجاری و فرهنگی است.
در صورتی که برندها تمایل به حضور در نقاط پربازدید خاصی را داشته باشند بینش مدیا امکان نصب نمایشگرهای تبلیغاتی را دارد.

در رابطه با تبلیغات محیطی دیجیتال، اینجا بخوانید: تبلیغات محیطی دیجیتال یا DOOH چیست؟

چه کسب‌و‌کارهایی می‌توانند از ابزار بینش مدیا استفاده کنند؟

از کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط که یک یا چند بیلبورد برای اجاره در مدت محدود نیاز دارند تا شرکت‌های بزرگ با چندین برند، می‌توانند از بینش مدیا استفاده کنند. استفاده از بخشی از اطلاعات و خدمات بینش مدیا، فقط نیازمند ثبت‌نام (رایگان) در سایت است. به‌طور طبیعی هر میزان که کمپین بزرگ‌تر و بودجه بیشتری داشته باشید، به برنامه‌ریزی پیچیده‌تری نیاز دارید و از ابزارها و دسترسی‌های سطح بالاتر در بینش‌مدیا می‌توانید استفاده کنید.

معرفی بینش مدیا: ابزار برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی تبلیغات ATL 2

برآورد قیمت بیلبورد و بودجه‌بندی تبلیغات محیطی

در مرحله اول برنامه‌ریزی تبلیغات محیطی، کسب‌وکارها می‌خواهند بدانند در مناطق هدف مورد نظرشان، چه گزینه‌هایی دارند و یک برآورد اولیه از بودجه مورد نیاز داشته باشند. فقط در شهر تهران بیش از ۵۰۰۰ گزینه برای اجرای تبلیغات محیطی وجود دارد. برای پیدا کردن بیلبوردهای مناسب خود یا باید به صورت میدانی در خیابان‌های شهر، گزینه ها را بررسی کنید؛ یا اگر شرکت صاحب بیلبوردی را از قبل می‌شناسید بخواهید که لیستهای خود را برای شما ارسال کنند. در بینش مدیا همه اطلاعات بیلبوردها و ساخت لیستهای مورد علاقه و سناریوهای مختلف با چند کلیک در اختیار شماست.

معرفی بینش مدیا: ابزار برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی تبلیغات ATL 3

معرفی بینش مدیا: ابزار برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی تبلیغات ATL 4

بیلبوردیاب بینش مدیا

با استفاده از ابزار جست‌وجوی سریع بیلبوردهای بینش مدیا می‌توانید موقعیت مکانی دقیق، عکس نوع جایگاه تبلیغاتی، متراژ و قیمت جایگاه‌های تبلیغاتی گوناگون را مشاهده کنید.

معرفی بینش مدیا: ابزار برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی تبلیغات ATL 5

معرفی بینش مدیا: ابزار برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی تبلیغات ATL 6

روش استفاده مناسب از امکانات پلتفرم بینش مدیا به چه صورت است؟

برای استفاده از بینش مدیا شما باید ابتدا مشخص کنید چه مسیرها و چه مناطق و محله‌هایی از شهر را برای اجرای تبلیغات محیطی در نظر دارید و اسم خیابان یا محله مورد نظر خود را در نوار جستجوی بینش مدیا، جستجو کنید. بینش مدیا همه گزینه‌های نزدیک به بزرگراه‌، خیابان یا محله مورد نظر شما را نشان می‌دهد. گزینه‌های پیشنهادی را بررسی کنید و به لیست موارد مورد‌ علاقه خود اضافه کنید، جزئیات را ببینید و با مقایسه، در نهایت انتخاب کنید. در صورتی که تعداد بیلبوردهای مدنظر شما برای اکران تبلیغ بیش از یک یا دو مورد است و در حال برنامه‌ریزی رسانه‌های محیطی یک کمپین تبلیغاتی هستید می‌توانید از بخش کمپین‌ها استفاده کنید و چندین برنامه تبلیغات محیطی به‌صورت سناریو‌های مختلف بسازید و با هم مقایسه کنید. بینش‌مدیا پراکندگی سازه‌های تبلیغاتی منتخب شما در سطح شهر را نشان می‌دهد، که باعث درک بهتری از پوشش شهر توسط هر یک از سناریوهای شما می‌گردد.

همچنین بخوانید: فیجیتال مارکتینگ چیست؟ | همه چیز درباره فیجیتال مارکتینگ 

برنامه ریزی و بودجه‌بندی تبلیغات در تلویزیون

برآورد هزینه و برنامه‌ریزی کنداکتور یا برنامه پخش تبلیغات در تلویزیون، یکی از دغدغه‌های ماهانه شرکت‌های دارای قرارداد پخش در تلویزیون است. با ابزار بینش مدیا شرکت‌ها می توانند سناریوهای مختلف پخش تبلیغ در تلویزیون را بسازند و با هم مقایسه کنند و نوع تخصیص بودجه و تعداد پخش خود در تلویزیون را با سناریوهای مختلف بسازند و با هم مقایسه کنند و تعامل موثرتری با شرکت تبلیغاتی مشاور خود در صدا و سیما داشته باشند.

بینش مدیا ویژگی‌ها و مزایای این ابزار به‌صورت زیر عنوان می‌کند:

  • برنامه‌ریزی تعداد پخش و بودجه هر برند/کمپین تا پایان سال ۱۴۰۲ بر اساس آخرین ضوابط
  • تحلیل نوع برنامه‌ها، بازه پخش و شبکه برای همه کمپین‌ها و  ارائه انواع گزارش‌های تحلیلی
  • سرعت و سهولت بیشتر در تهیه برنامه‌های پخش ماهیانه، جهت اخذ تایید قبل از رزرو در سامانه صدا و سیما
  • امکان گرفتن خروجی گزارش به صورت اکسل
  • رابط کاربری مناسب و قابل استفاده با آموزش سریع به کارشناسان و مدیران مجموعه‌ها
  • مقایسه سناریوهای مختلف پخش برای هر برند/کمپین قبل از اجرا

حسین سعیدی، بنیان‌گذار و مدیر عامل بینش مدیا در خصوص برنامه‌های توسعه این مجموعه به دی‌ام برد گفت:

«برنامه های بسیار زیادی برای توسعه بینش مدیا در آینده داریم که به تدریج اعلام خواهد شد. در کوتاه مدت هدف ما این است که به آگهی دهنده‌ها برای پیدا کردن جایگاه تبلیغات محیطی مناسب کمک کنیم تا در گام نخست در نقاط جغرافیایی هدف، همه گزینه‌های ممکن برای اجاره را به‌طور کامل و دقیق بشناسند و در مرحله دوم با این ابزار لیست بیلبوردهایی که می‌خواهند اجاره کنند، یا مدیا پلن محیطی را در قالب سناریوهای مختلف ایجاد، بررسی و مقایسه کنند. همچنین درخواست اجاره بیلبورد را مستقیما برای صاحب رسانه‌ها ارسال کنند. در حال حاضر آگهی دهنده‌ها به محض اعلام برنامه برای تبلیغات محیطی، با لیست‌ها و پیشنهادات متعددی از سمت صاحبان رسانه محیطی مواجه می‌شوند‌؛ ولی در عین حال برای رسیدن به یک مدیا پلن مناسب زمان زیادی باید صرف کنند‌.»

معرفی بینش مدیا: ابزار برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی تبلیغات ATL 7

حسین سعیدی، بنیان‌گذار و مدیر عامل بینش مدیا

سعیدی در آخر گفت: «ما آماده همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی بدون رسانه، برای انجام پروژه های مشترک هستیم. شرکت‌های تبلیغاتی صاحب رسانه را نیز شرکای راهبردی خود می‌دانیم و هدفمان کمک به صاحبان رسانه برای جذب آگهی‌دهنده مدیریت راحت‌تر تقاضاهاست. شرکت‌های تبلیغاتی صاحب رسانه در کل ایران می‌توانند جایگاه‌های تبلیغات محیطی خود را در بینش‌مدیا معرفی کنند.»

این مطلب را نیز از دست ندهید: تبلیغات CGI چیست؟

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات