زمان مطالعه: 2 دقیقه

تکراسا یکی از برترین رسانه‌های استارتاپی ایران گزارشی جامع از صنعت تبلیغات دیجیتال ارائه داده است.در این گزارش اطلاعاتی از بازار تبلیغات ایران، خاورمیانه و دنیا آورده شده است که دید مناسبی را به صاحبان کسب و کار و علاقه مندان این حوزه می‌دهد. از دیگر نکات جالب این گزارش می‌توان به تجزیه و تحلیل تبلیغات همسان، شبکه‌های اجتماعی و شمارشگرها اشاره کرد. همچنین تاثیرات موضوع کرونا هم در این گزارش گنجانده شده است. در ادامه برخی نکات جالب این گزارش را برای شما آورده‌ایم.

  • ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران 142.07 است که نسبت به سال گذشته 25% رشد داشته است.
  • هزینه تبلیغات دیجیتال با 11% رشد در جهان به رقم 261 میلیارد دلار رسیده است.
  •  هزینه تبلیغات در دستگاه‌های موبایل 16% رشد داشته است.
  • تبلیغات دیجیتال در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با نرخ میانگین 5% افت داشته است. همچنین هزینه تبلیغات دیجیتال به طور میانگین سالانه 14% رشد داشته است.
  • پیش‌بینی می‌شود هزینه تبلیغات دیجیتال در ایران در سال 1399 به رقم 39.000 میلیارد ریال برسد.
  • آپارات به عنوان بزرگترین پایگاه ویدیویی ایران ساعات اوج تماشای ویدیو را بین 10 شب الی 12 نیمه شب ثبت کرده است.
  • تبلیغات درون برنامه‌ای با افزایشی 2% نسبت به سال 1397 به 42% رسیده است.
  • محبوب‌ترین قالب مورد استفاده در کمپین‌های ارتباط با مشتری در ایران پیامک بوده است.
  • ویدیو تمام صفحه با نرخ 6.6% بیشترین میزان کلیک را در تبلیغات درون‌برنامه‌ای دارد.
  • در میان بنرهای رایج درون‌برنامه‌ای، اندازه 300 در 250 پیکسل بیتشرین بازدید را داشته است.
  • پیش‌بینی می‌شود تعداد بینندگان ویدیو در ایران به 52 میلیون نفر در سال 1399 برسد.
  • 55% کاربران کافه بازار برنامه‌های خود را از طریق جستجوی کلیدواژه نصب می‌کنند.
  • اینستاگرام و تلگرام کماکان محبو‌ب‌ترین شبکه‌های اجتماعی از نظر تبلیغ‌دهندگان ایرانی است.
  • Adjust با 50% و متریکس با 22.7% به ترتیب بیشترین سهم را از بازار اتریبیوشن‌ها خارجی و داخلی را در اختیار دارند.
بخوانید  ایمیل مارکتینگ دقیقاً چیست، و اهمیت آن

این آمار بخش کوچکی از این گزارش جامع تکراسا است. شما می‌توانید این نکات و آمار را به همراه توضیحات مبسوط به هر بخش را در گزارش جامع تکراسا مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =